Jeg må (etter hvert) lære meg å fylle søndagen med annet enn jobb

Klokka er 10:07 og jeg har kreket meg opp av sengen der det akkurat nå foregår en voldsom puppefrotsing så det spruter veggimellom. Vi hadde griser en periode da jeg var liten og babyer minner meg fryktelig mye om grisunger. De høres akkurat lik ut når de patter, i alle fall hvis de er skikkelig sultne. Et voldsomt leven. De kan liksom ikke få sugd i seg de edle dråpene fort nok. Litte artig, men mest trivelig. Likevel sto jeg opp.

 

Har avtalt å møte Martin, nysjefen på Hoftepluss/FyFader klokka 11:00. Det er en del frister på varebestillinger som går ut kl. 12:00 som vi må få gjort, samt at det naturligvis er absurd mye for ham å sette seg inn i. Akkurat nå er det årsskifte med vare- og kassetelling, årsoppgjør som tar mye tid, samt alt det andre. Skal ikke ramse opp. Vi er Altas største alkoholfrie serveringsted, så det er nok å henge fingrene i.

 

Selv om vi har fått nye sjef, så er det jo ikke slik at jeg bare gir han et nøkkelkort og ber han om å lede oss til nye og uante høyder. Skal prøve å lære, og følge ham opp så godt jeg kan, uten å være en slags Nils Arne Eggen. Tror det er ødeleggende for en hver arvtaker. Jeg lar derfor Robin, soussjefen, ta mye av opplæringen av det som skjer på “gulvet” med ham, så får heller jeg satte han inn i både de små detaljene og de store linjene.

 

Etterpå drar jeg bort på “nybutikken” i Løkkeveien for å gjennomføre varetelling. Regner med at jeg blir der i alle fall til seks. Det er litt ekstra naturligvis når man driver for seg selv, spesielt i høysesongene, og som nå, ved årsskiftet, men slik er det. Det er ingen som klarer å skape suksess utelukkende ved å jobbe fra åtte til fire, men målet mitt nå er å finne en balansegang, og ikke minst, grunne litt over hvor stor og mye suksess jeg egentlig trenger.

 

Jeg er ikke slik skapt at jeg stopper opp veldig lenge og gleder meg over det jeg har fått til, tankene mine har for lengst skiftet fokus til neste trinn, neste prosjekt. Som da vi skulle markedsføre boka før jul og jeg liksom, bok, hvilken bok? Har ikke tid tid det, jeg driver jo nettbutikk for svarte! Det er litt sånn med alt, selv om jeg naturligvis setter det på spissen.

 

Derfor kar jeg kun skrevet en 3-års kontrakt for nettbutikken. Det er det jeg har satt meg som mål for å lykkes med den. Vil ikke binde meg for lenge, slik jeg gjorde med Hoftepluss. Litt lærer jeg da, he he.

 

Nei, må stikke å starte bilen. Har blitt kaldt igjen kjenner jeg. Vet ikke hvor kaldt, for vi har (ennå) ikke fått skrudd opp termometeret etter 2,5 år her i leiligheten. (Det er ikke overlat jeg viser handlekraft, he he.) Typisk mann vil kanskje mange si.

 

Lag en god søndag, enten du holder landet i gang eller har fri!

(Edit: Har vært ute og startet bilen nå og det var slett ikke blitt kaldt slik jeg trodde. Bare tre minus. Kanskje bare jeg som har blitt så avmagra og skranglete at jeg ikke en gang tåler en MILD vinter, he he 😉 )

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Hjemmet mitt var fylt med uendelige problemer og ulykker som førte til en skilsmisse som jeg aldri ønsket med mannen min. Alt brøt sammen og vi gikk hver til sitt. Jeg prøvde å fortsette, men det var veldig vanskelig for meg fordi jeg fortsatt elsket mannen min og datteren min gråt alltid fordi hun ønsket å få tilbake faren sin. Jeg hadde ikke noe annet valg enn å søke hjelp, noe som fikk meg til å kontakte VOODOO LORD etter å ha sett så mange gode kommentarer om arbeidet hans. Han forsikret meg om at han ville forsone meg og mannen min med hans forsoningsform som han må gjøre. Jeg er glad for å kunne si at jeg oppnådde ønsket resultat etter 48 timer, kjærlighet og lykke har blitt gjenopprettet og vi ble sammen igjen og denne gjenforeningen er for alltid. Takk til VOODOO LORD for å ha gjort en veldig god jobb med å redde familien min. Han er aldri for opptatt til å hjelpe noen. Så ta kontakt med ham nå hvis du trenger hjelp. send ham en e-post [email protected] …  Whatsapp: +2348097014925

    2. Jeg kan bare ikke holde denne lykken for meg selv. Jeg giftet meg for 10 år siden uten barn å vise frem, mannen min begynte å behandle meg med forakt sammen med min svigermor. Det frustrerte meg, jeg lette etter hjelp på nettet, så jeg så mange vitnesbyrd om hvordan VOODOO LORD hadde hjulpet mange menn og kvinner. Jeg kontakter ham umiddelbart på Whatsapp og forklarte situasjonen min til ham, han lovet å hjelpe, han ga noen instruksjoner som jeg måtte følge for å gi perfekte resultater. Jeg gjorde alt som han instruerte, senere ba han meg gå til sykehuset etter 2 uker for graviditetstest og til min overraskelse var jeg gravid og det var virkelig gode nyheter for meg. Jeg er så takknemlig for ham fordi jeg fødte vakre babygutter (tvillinger) som ser ut som faren deres. Jeg har nå fred i huset med min mann og svigermor. Kontakt ham på Whatsapp +2348097014925…..e-post [email protected]

    3. Sa mannen din plutselig at han ønsket skilsmisse og at du aldri ønsket skilsmisse fordi du ikke kan slutte å elske ham. Da trenger du ikke lete lenger, for Voodoo-herren, den store trollkasteren, er noe for deg. Da ekteskapet mitt krasjet, knuste det virkelig hjertet mitt og påvirket til og med arbeidet mitt fordi jeg fortsatt tenkte og ikke konsentrerte meg. Jeg elsker virkelig mannen min, så jeg leter etter måter å få ham tilbake etter å ha bodd fra hverandre i noen måneder. Jeg kom over vitnesbyrdet til en mann som sa at han var i stand til å få en forfremmelse ved hjelp av den store spellcasteren Voodoo-herren, så jeg tok kontakten hans og kontaktet ham. Jeg forklarte ekteskapsproblemene for ham, og han forsikret meg om at ting ville gå bra, jeg var håpefull og han sa noen ting som må gjøres for å nå målet mitt. Jeg fulgte instruksjonene hans, og i dag lever jeg lykkelig igjen med mannen min, han er virkelig en stor tryllekunstner. Kontakt Voodoo lord for alle slags livsproblemer på  WhatsApp +2348097014925 eller e-post: [email protected]. du vil ikke angre på at du kontaktet ham.

    4. Har av forskjellige grunner vært ‘avkobla’ en stund, men idag har jeg lest meg opp på bloggen og ser at livet går videre for dere og for de fleste av oss. Men ikke for andre; Gjerdrumtragedien er ufattelig tragisk.
      Har prega oss over hele landet.
      Ønsker deg og Kjærest og Lillebror og Datter et deilig nytt år!!! ❤❤❤❤

    5. Godt nytt år til dere alle 🌟🌹 Og lykke til med andre og forhåpentligvis færre oppgaver/kortere arbeidsdager. Akkurat dét tror jeg du må lære deg…. det kommer til å bli “abstinenser”…. og rastløshet, men det går over. Vær flink å ha selvdisiplin 👍 Ønsker dere en fin start på det nye året💙❤💙

    6. He he, du trenger ikke skrujern får å finne ut avtalens temperatur, bare batteri eller strøm finnes då mye bra digitalt no 😅.
      Fin søndag te dæ😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg