Jeg så meg selv

Reklame | Kokkejævel.no og Hoftepluss

Hadde meldt meg som sjåfør for å frakte Datters klasse tilbake fra Sarves klatrepark et par mil utenfor Alta. Klatreparken var en del av avslutningsaktivitetene de gjør nå før de splittes opp og begynner på en av de to ungdomskolene i Alta til høsten. (Husker du hvor spennende det var å begynne på ungdomskolen?) I kveld skal de ut og spise middag med “antrekk pent”. Avslutningskommiteen har gjort en kjempejobb for å gi ungdommene en fin avslutning på barneskolen. Takk for det!

 

Jeg snakker meg, som vanlig, bort! Altafjorden er akkurat nå full av trær faktisk, etter, vil jeg anta, det voldsomme regnskyllet, (og det varme været), som kom for noen dager siden og skapte kjempeflom i mange elver. Da ryker det tydeligvis trær, men se på denne furua! Vi anta vi er på omtrent samme alder, og har begge overlevd både stormer, vintre, tørke og oversvømmelser i over 40 år. Så brast det bare plutselig. Bakken under røttene forsvant.

 

Slik lå også jeg for tre år siden. Revet opp med røttene etter at jeg hadde overlevd første halvdel av livet. Forskjellen mellom meg og denne furua var at jeg hadde mulighet til å reise meg igjen og slå nye røtter, men det tar tid. Før røtter slår rot er man uhyre sårbar for det meste egentlig. Plutselig kan floa (tidevannet) komme og skylle deg ut i fjorden igjen før du får summet deg. Faren for enten drukning eller uttørking er overdengende.

 

Midt opp i alt dette måtte jeg konsentrere meg om trafikken. Hadde jo unger i bilen, og selv om jeg er glad i publisitet er det ikke all PR som er god PR. “Tre ungdom omkom på tragisk vis da bilen de satt i plutselig skjente over i motsatt kjørefelt og traff en trailer midt i fronten. Ungdommen døde umiddelbart i sammenstøtet, men Kokkejævel, som førte bilen så galt av sted, fikk hvisket noen ord i øret på hjelpemannskapene før også han tok sitt siste inn- og utpust: Slå rot, slå rot, slå ro…”

 

Jesus, denne bloggposten ble ikke slik jeg hadde tenkt! Egentlig skulle den handle om at jeg tror det er sunt at man river seg litt løs fra det vante, trygge når man passerer førti år. Jeg oppfordrer ikke til samlivsbrudd altså, men kanskje si opp jobben og gjør noe helt annet enn det tygge vante. Kanskje få et barn ellet to til hvis du skal gjøre noe skikkelig crazy…

 

Jeg starta en nettbutikk av alle ting. For meg som alltid har avskydd nettbutikker som pesten er dette helt vilt. Noe annet. Nye røtter. Netthandel har kommet for å bli, og da kan jeg like gjerne være en del av galskapen. Dessuten er netthandel en fin ting under pandemier. Trenger uansett ikke forsvare meg. Jeg trengte å gjøre noe nytt og gjorde derfor det.

 

Denne uken er det forresten sommersalg på omtrent alt i nettbutikken, så oppfordrer deg til å bestille inn julegavene allerede nå. 🙂 Jeg pakker og sender fortløpende gjennom hele uka. Vi begynner å gå fri for enkelte produkter, så her gjelder det å være kjapp hvis man skal sikre seg de aller beste bitene 😉

 

Klikk HER eller DER for å komme til nettbutikken 🙂

 

(Bor du i Alta så har vi de samme tilbudene, og vel så det, på Hoftepluss, men du kan også velge “Klikk og hent” på nettbutikken hvis du vil 🙂

 

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

43,5 år

 

 

 

7 kommentarer
    1. Jag önskar att jag kunde slå rot. Men jag tror det är hopplöst.
      När jag flyttade till min nuvarande lägenhet var det min 34 eller 35 flytt. Skall tiläggas att jag fyllde 38 år i år.
      Så ptja, jag är nog ganska rotlös.. Både i kropp och själ typ.
      Jag behöver skrivandet. Och dottern. Och närhet till Havet! Själaro om en bara för en sekund.
      Annars kan det mesta kvitta. Man klarar sig alltid. På ett eller annat vis. Rötter eller inte 😉
      Dock – ett vackert blogginlägg! Tack!
      Ha en fin kväll och lycka till med packandet av ordrar 😉

    2. Jeg kan jo relatere meg av det du beskriver da jeg hadde prøvd å ta mitt eget liv for mange år siden. Heldigvis døde ikke jeg og fikk et nytt liv. Nå har jeg slått rot i Norge:)
      Jeg mener ikke at du prøvde å ta ditt eget liv som meg, men å føle at man er slått av og lever igjen.

    3. Utrolig vakkert bilde du beskriver 💖 Slå rot!
      Slå opp!
      Sett nye røtter!
      Kanskje du virkelig kan bli positivt overrasket.
      Mange, veldig mange, hegner om det trygge. Og det er helt greit.
      Selv er jeg vel litt rotløs type, i den forstand at jeg ikke er knyttet til et spesielt sted eller en langvarig jobb på samme sted. Men jeg er avhengig av å ha mine nær meg. 💖

      Lykke til med nettbutikk. Hoftepluss. Kokebok. Familien. Helse osv osv 💖💐
      Ha en strålende dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg