“Jeg skal aldri mer legge igjen en krone hos deg!”

I går la jeg ut et bilde av Ole Jåssy, porselenshunden min som jeg kjøpte brukt i vinter, på Facebook. Eneste hund jeg tør å ta i etter at jeg bokstavelig talt nesten ble spist opp av en golden retriever da jeg var liten. Ole Jåssy fikk knekt både fram- og bakfoten i vinter da han sto vakt på butikktrappa. Jeg verken høre eller så noe, men trolig har noen kunder snublet i ham da de gikk ut, for beina lå ved siden av trappa, mens Ole Jåssy fortsatt satt vakt på toppen av trappa da jeg gikk ut for å hente ham. Ole Jåssy er en porselenshund, så jeg ble verken fryktelig trist eller sint.

 

Sint var det imidlertid mange andre som ble. Rasende faktisk. Jeg visste jo at jeg ikke akkurat er i Norgestoppen hva humor angår, men at den skulle være så dårlig at jeg skulle bli boikottet som en sørafrikansk appelsin under apartheid-regimet, det var litt overraskende. Selv for en som har blitt boikottet mange, mange, mange  ganger før.

 

Jeg forstår (veldig godt) at man kan bli irritert, skuffet, sint og forbannet over ting man leser og ser, (ev. ikke ser…), men at man skal ha et så VOLDSOMT behov for å fortelle andre hva som er greit eller ikke å publisere, det forstår jeg faktisk ikke. Jeg sliter også med å forstå hva folk vil oppnå når de proklamerer med stor patos at de “aldri mer vil legge igjen en krone hos meg!”

 

Det er helt greit, du kan bruke pengene dine akkurat der du vil, men jeg kommer ikke til å få noe bedre humor av den grunn. Det kommer heller ikke til å gjøre meg mer kynisk, kjølig og kalkulert, slik som de aller, aller fleste andre butikkeiere er, og aldri mer legge ut saker og ting som som kan støter noen, (noe som for øvrig fan blir verre og verre å unngå), for det kommer jeg garantert til å gjøre.

 

Det betyr selvsagt ikke at jeg støter folk bevisst eller av vond vilje,  men jeg verken kan eller vil forholde meg til at folk blir ville og gale over teite FB-poster der Ole Jåssy ligger i en søppelkontainer og spiller død. Jeg følger bare det rådet som jeg helt sikker på de damene som reagerte så sterkt i går har delt drøssevis av memes om på sin egen FB, nemlig det å tørre være seg selv…’

 

Jeg deler ikke slike memes, men jeg både tør være og vise meg selv. Av og til går jeg over den berømte “streken”, og da har jeg ingen problem med å legge meg paddeflat, men hvis du ikke en gang tåler en dårlig spøk om en porselenshund i en kontainer, så er neppe Kokkejævel, (meg altså), den rette personen å følge. Og det er helt greit altså.

 

Foto: Frank Rune Isaksen

Folkens, smil litt, dert er påske for pokker! 😀

Facebook            Instagram                 Kokkejævel.no

 

PS! Ole Jåssy her det etter forholdene bra. Føttene var dessverre ikke til å redde, men han går jo helt ærlig ikke så mye uansett, så i praksis har det knapt noen betydning i det hele tatt.

 

 

 

 

11 kommentarer
    1. Lo godt av oppstandelsen i kommentarfeltet. Kan garantere at jeg fortsatt blir å handle i nettbutikken. Men veien er ikke lang fra Tromsø til Alta, vi kommer garantert til butikken. God påske til deg og dine! 🐣

    2. Jeg synes humoren din er helt herlig. Ditt innlegg der Ole Jåssy havna i containeren lo jeg godt av, men jeg lo kanskje enda mer av de svarene du fikk. Altså…seriøst… Krenkekulturen har gått over alle støvelskaft 🤣🤣🤣

    3. Trudde også først at det va tøv det folk skreiv. For det e jo bare latterlig.
      Riktig god påske 💛🐣🐤🐥

    4. Æ digge humorn din å «innfallan» dine. Æ blei faktisk rystet over Ka folk lirte av sæ i kommentarfeltet – usaklig oppgulp med mer. Æ måtte tilslutt bare flire å riste på hauet. Humor å galgenhumor e faktisk ikke så værst, å mange fra kommentarfeltet burde sjekke det ut😂😂God påske til dæ å dine Kokkejævel🐣Gi Ole Jåssy en klapp fra mæ. Vi har forresten en liten pomeranien( med puls) som har tre fota – ho fungere utmerket 😉

    5. Jeg trodde faktisk da du la ut innlegget ditt i går, at de som la igjen kommentarer tøyset med deg tilbake, men så innså jeg ganske kjapt at de faktisk mente det de sa. Helt utrolig! Og egentlig er det ganske underlig at folk med så lite humor, ironi og sarkasme, legger igjen svar til deg. Trolig har de “dumpet innom” innlegget, for de av oss som har fulgt deg vel og lenge oppfattet nok spøken din ganske kjapt. Selv holdt jeg på å le meg ihjel😆🤣. God påske, Kokkejævel🙂

    6. Er du redd hunder? Det er kjedelig. Menneskets beste venn, helt fantastiske dyr. Du skulle hilst på mine mops du, da hadde du blitt varm og god i hjertet da 🥰 vår tidligere huseier hadde vært livredd hunder hele sitt liv, etter å ha hilst på våre to så skaffet han seg pinadø hund selv, det synes jeg er en fin historie 🥰

      1. Ja, jeg er redd for hunder, men de må opp i en viss størrelse før jeg blir tørr i munnen. Svigerfar har forresten en gordon setter, og den er min beste venn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg