Jeg skal bli hypnotisert!

Jeg begynte å røyke da jeg var 14 år og da hadde jeg faktisk ønsket det lenge. Kanskje helt siden jeg var liten. Det endte etter hvert med at jeg røkte opp mot 40 sigaretter om dagen. Fryktelig dyrt og veldig, veldig vanskelig å jogge.

 

For noen år siden fikk jeg en kompis som introduserte meg for snusens gudommelige verden. Det førte til at jeg etter hver sigarett tok en snus under leppa fram til neste sigarett. Noen ganger til og med samtidig. Jeg var helt tjærebredt som en gammel robåt. Hadde noen satt en gnist mot huden hadde jeg tatt fyr umiddelbart. Fordelen var jo naturligvis at jeg ikke tok inn vann når jeg badet.

 

Det ble litt mye kan du si og etter et års tid med dobbelt nikotinkjør  bestemte jeg meg for 4-5 år siden å kutte røyken. Det var ikke noe problem siden jeg snuste og savnet egentlig ikke dampingen så veldig mye. Ulempen med snus er imidlertid at du kan putte den inn nær sagt hvor som helt. Røkingen måtte jo etter hvert kun foregå utendørs, men snuse kan man gjøre hvor som helst. Til og med i dusjen. Lang historie kort, nå snuser jeg to bokser om dagen.

 

Fryktelig, fryktelig dyrt. Og egentlig helt meningsløst. Derfor har jeg nå meldt meg på et hypnoseprogram i juni som skal gjøre meg helt snusfri. Kurset koster rundt regnet 40 bokser med snus, altså, i mitt tilfelle, ca 6 ukes forbruk. Dvs. at virker dette så sparer jeg fort inn prisen for hypnosen. Virker det ikke så er det naturligvis litt irriterende, men jeg har alltid drømt om å bli hypnotisert så blir artig uansett. Håper hun ikke gjør meg om til en hund. Man vet jo aldri, he he 😉

 

Jeg holder dere oppdatert om resultatet!

17 kommentarer
    1. Lot meg hypnotisere for 13 år siden, etter å ha røyket i 29 år sammenhengende. Jeg har aldri vært noen storrøyker, men kom til en punkt hvor jeg opplevde det som direkte plagsomt og luktet vondt gjorde det også – av pust, klær og iike minst hår. Jeg tok 2 sigaretter etter at jeg ble hypnotisert, og direkte godt var det ikke.
      Gikk med kriserøyk i veska i 1 år etterpå 🙂 som jeg ikke fikk bruk for.
      Om hypnosen virket, om det var på grunn av den stive prisen eller om det var min egen vilje skal være usagt, men jeg er røykfri forsatt!
      En ting vet jeg, og det er at jeg aldri kan bli festrøyker – da er det gjort!
      Lykke til!

    2. Ønsker deg suksess med hypnose behandling for snus bruk. Faren for kreft og andre sykdommer etter du slutter med røyk og snus varer for 15 år.

    3. Lykke til!!!! Jeg har to jeg er glade i(søster og kjæreste) som begge har slutta etter hypnose. Begge har lagt bort røyken for godt. I søstra mi sitt hode har hun aldri røyka- så hvorfor skal hun begynne nå. Utrolig hva flinke hypnositører kan gjøre med oss.

    4. Detter klarer du ,så bra at du skal slutte med snus. Lykke til ,og ha en strålende dag.🌞🤗👏👏👏🤩😎🌞

    5. Hvis hypnose ikke funker, da kunne du prøvd champix tabletter. Jeg sluttet å røyke for 13 år siden med disse pillene og har ikke festrøyka. Ikke falt i snusfella heller. Tablettene har omtrent 1000 bivirkninger, men du tar de kun i 12 uker som da er en kur. Jeg brukte de i 9 uker, slutta fordi æ begynte å glemme å ta de til rette tider. Ikke vanskelig å slutte med røyk 😀

    6. Hei. Jeg ble hypnotisert for 12 år siden og har ikke tatt en røyk siden. Holdt faktisk opp etter første time. Begynte å drikke vann fra flaske i stedet for. Ikke skummelt i det hele tatt. Og han sa at jeg ikke måtte tenke slutte, men holde opp da jeg ville reagere negativt mot ordet slutte… . Betalte ikke engang for det selv, men ble meldt på av min kjære mor. Kjøreturen ut til hypnotisøren tror jeg tok en time og jeg er sikker på at det nesten gikk en 20 pakning på den turen. Tror det var igjen et par røyk. Og siste pakken ligger hjemme enda til skrekk og advarsel. Og ikke snakk om å ta en festrøyk. Vet at da begynner jeg igjen samme hvor vondt det smaker. Jeg hadde også startet tidlig. Var ikke engang fylt 14. Så ble ganske mange år som storrøyker. Lykke til med alt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg