Jeg skal under kniven, juhu! :D

Endelig er det snart slutt på jævelskapen 😀  Hadde jeg vært en “normal” arbeidstaker hadde jeg vært sykemeldt i over et år nå, og gått over på arbeidsavklaringspenger for lenge siden. Jeg er heldigvis svært privilegert økonomisk, og har fått inn penger både på bloggen, oppskriftene mine og boka mi, men for de fleste andre med disse plagene betyr arbeidsavklaringspenger bare 66% av en fra før forholdsvis lav lønn. Jeg syns det er både unødvendig og uverdig. Hadde jeg blitt operert i mars, som jeg skulle, hadde jeg mest sannsynlig fungert normalt og klart å holde meg oppreist etter 20:00 på kvelden. Og igjen, takk Gud for at jeg har råd til husleia!

 

Sorry, bare måtte bare få det ut. Er ikke sint egentlig, men glad. Sitter her på Peppes i Tromsø. Ingen andre enn meg her inne. Det er helt fantastisk vær der ute i verden, og jeg gikk helt fra sykehuset og hit. Sola i ansiktet hele veien. Godt da å komme inn og i “sikkerhet” på Peppes. Snakke litt med dere. Feire operasjonen med et par fulloktan-øl. Spurte ikke en gang om lavkarbo.

 

Flyet går om et par timer. Skal vandre litt ute på brygga før jeg tar en drosje ut til flyplassen. Jobbe litt med nyboka. Den har vært inne til noe som heter “språkvask”, og bare de aller siste korreksjoner gjenstår. Utgivelse blir i begynnelsen av september. Hele fokkings framtiden min ligger i den boka, så jeg er enormt spent og nervøs på mottagelsen. Forlaget tror på braksuksess. Det gjør kona mi også. Jeg er mer avventende av natur. Håper på det beste, men er, som alltid, forberedt på det aller verste.

 

Blir hagearbeid i ettermiddag. Har bestemt meg selv å ta “fri” fra Komsalaia i dag og heller gå to turer i morgen for å veie opp. Det må da værra lov?!

 

 

Tenk at Lillebror skal bli Storebror til høsten!

 

Jeg er så VILT heldig opp i all mainnskiten! 😀

 

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

 

(Og Tromsø, puss opp fasadene dine! Du tjener trolig millioner på utleie, så litt kan du bruke på en pensel og et  malingsspann! )

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Lykke til både med operasjon og ny baby😊alt ordner seg for snille gutter, og nå håper jeg alt ordner seg for deg😊

    2. Så bra, sa de noe om hvor lang ventetid det var? Jeg var på nevrokirurgisk poliklinikk i Tromsø i juli og fikk operasjon 21.mai(!) Da sa kirurgen at det var ikke sikkert resultatet ble så bra siden jeg hadde ventet så lenge med å ta kontakt. Haha, jeg tok fort kontakt, men når de har nesten 1 års ventetid… Håper det går fortere for din del, ønsker deg alt godt❤

    3. Men i alle verdens dager. Sitter du oppi Trømsø og bæler øl🧐Makan. Har du ikke fått med deg at det sitter mengder av folk som venter med lengsel og smerte på podcasttur og kulinariske triks?

    4. Hvis du har gådd fra Unn i nord til Peppes på midten, så treng du alldeles ikke å gå Komsalaia to ganger i mårra… En klok rehabiliterings trener minte meg på at når jeg øker antall svømmerunder, så ALDRI øk med 50 %. Øk med max 15-20%. Det er et av mange triks og strategier for å klare å trene seg opp fra feks bunn, der jeg var. Men det gjelder andre også. Ikke kødd med rutinene…. 🙂

    5. Gratulerer med operasjonen. Godt og bli kvitt smertene. Har vært gjennom en sånn sjøl og det var godt. Ha en fin dag alle sammen. 🤗 ❤️

    6. Du har fantastiske oppskrifter. Er boka minimum 93% av dem, og bare max 7% “mellom måltidene” (no effence), så kjøper jeg den 👌
      Gleder meg.

      Og ellers lykke til med alle andre greiene dine 😀

      Mvh Helen fra Karmøy

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg