Jeg stenger butikken på mandag!

Nå har vi, på vaklende føtter, prøvd å åpne Hoftepluss igjen denne uken. Med redusert åpningstid og redusert bemanning har det gått tålelig greit utover uken, for det er ikke tvil om at det er mer folk på slutten av uken enn i starten. Slik har det alltid vært, men da har vi hatt økonomiske muskler til å takle det. Det har vi ikke nå. Hver dag er det kniven på strupen og kniven er skarp og nyslipt. Et lite feiltrinn og den skjærer seg gjennom den tynne halshuden og ender opp med å kutte hovedpulsåren. Det vil jeg for alt i verden unngå!

 

Derfor har jeg bestemt meg for å holde stengt på mandager, ukens desidert dårligste dag, og heller holde åpent tirsdag til lørdag. Det er langt flere kunder på lørdager enn mandager, så er egentlig idiotisk av meg å ikke ta dette grepet. Da kan jeg fortsette med redusert bemanning, men heller bruke bemanningen på dager der inntjeningen potensielt er mye større.

 

Jeg beklager selvfølgelig på det aller sterkeste at jeg er nødt til å ta dette grepet, men jeg tror de aller fleste vil forstå at man i dager som verden er inne i nå, må gjøre det som skal til. For å overleve. Det er tross alt bedre at vi kommer oss gjennom denne krisen med reduserte åpningtider, og dager, enn at vi aldri kommer tilbake. Ikke sikkert alle er enig, men jeg mener i alle fall det.

 

Nei, dette tror jeg faktisk blir bra! Da kan jeg ta inn ekstra med reker slik at jeg også kan selge på lørdager. Er jo egentlig en vinn-vinn-situasjon for alle. Dessuten selger jeg MYE mer kaffe og vaffel på lørdager enn mandager. Slik har verden blitt.

 

Tusen, tusen takk alle dere som handler hos oss!

 

 

 

Nå skal vi i bursdag. Sønn blir hele 21 år. Gratulerer med dagen! Pappa er glad i deg også <3

24 kommentarer

Siste innlegg