Jeg trodde det gikk bedre med den nye medisinen, men tok feil. Veldig, veldig feil.

Jeg hadde faktisk både håpet og trodd at jeg kunne skrive en skikkelig positiv rapport i kveld etter tre dager med Neurontin. Det startet så lovende i formiddag. Jeg økte dosen av alle kjemikaliene, samt var nazi på frekvensen utover dagen. Klarte meg høvelig. Hvilte veldig, veldig mye. Trodde nesten at jeg hadde fått en vidundermedisin eller at Vår Herre hadde forbarmet seg over meg. Det hadde han ikke. Denne gangen heller.

 

Halv fire startet helvetet for alvor. Har vært nede på knær flere ganger. Orker ikke beskrive smerten. Er utenfor fatteevne. Har legetime i morgen. Må finne på et eller annet. Dette går ikke. Sliter ut både meg selv, mine ansatte og familien min. Operasjon eller ikke, dosene må økes. Kraftig. Jeg må jo kunne holde meg på beina.

 

Ikke har jeg telefon lenger heller. Glemte den ute på hagebordet under det kraftigste regnet jeg har sett på veldig mange år. Det var intenst. Nå er den død. Alt dør rundt meg. Sorry negativiteten, var ment som en besk spøk.

 

Alt er imidlertid ikke ravnsvart. På Hoftepluss klarte vi nok en dag å gruse fjoråret omsetningsmessig. 70K i år mot 54K i fjor og husk at vi hadde motoren FyFader åpent i fjor. Helt, helt utrolig.

 

Nei, nå skal jeg faktisk legge meg. Klokka er jo nesten halv ti. Kjærest sitter og syr og datter TikToker. Den som sover synder ikke. Ikke har han vondt heller.

 

God natt!

43 kommentarer
    1. Ta kontakt med en som kan ta bort smerter . Bor en flink kar i Alta- du kjenner kanskje til han?

    2. Morfin osv?! Uutholdeluge smerter?
      Omg gå å skaff deg no mariuana. Ferdig.
      Blikke avh etter en uke feks. Hele usa røyker d.
      Å skader? Iaffall ikke værre ebn den mixen din nå.
      Så kan du chille deg ihjel stakkats liten.
      😀

    3. Flink lege👏🏼Jeg er så enig med han. På meg økte og økte de dosene på sykehuset. Min skepsis blåste de av, gjorde jeg ikke som de sa kunne jeg ha det så godt.

      Nei, jeg hørte ikke på dem, ba om second opinion på annet sykehus. Der fikk jeg hjelp.

      Hvis du ikke har prøvd det, legg ei varmepute på ryggen, eller enda bedre, ligg på et varmelaken et par timer for dag. Fordi du har så store smerter er musklene blitt stive, da blir det ekstra smerter. Vet at de fleste anbefaler kulde, ispakninger, i mange tilfeller gjør det vondt verre.

    4. Akupunktur fungerer. Det lindrer smerter. Det er utført ulike studier som beviser effekt, og er nå blitt et behandlingstilbud i smerteklinikker i ulike land som Tyskland, USA m.m Dessverre er det ingen i Alta som er godkjente akupunktører etter foreningen sin standard. Jeg har sjekket akupunktør foreningen sine sider. En akupunktør skal minimium ha bachelor. Det holder ikke med et helgekurs. Norge er nå en av de få landene som ikke stiller krav til utdannelse innen dette faget for å kalle seg akupunktør. Dersom du ikke får behandling hos noen som har utdannelse innen faget vil jeg ikke råde deg til å ta akupunktur! Derimot, en utdannet akupunktør,-ja.
      Ønsker deg alt godt, og god bedring!

    5. Siden jeg ikke har peiling kan jeg ikke gi noen gode medisinske råd. Det jeg kan si er at akupunktur kan gi veldig god effekt. Ikke er det skadelig. Men ville brukt litt tid før en fant en som har gode referanser. Det blir med dem som frisører. Det er ikke bare å klippe, det er heller ikke bare å stikke.
      Masse god bedring til deg. 🍀

    6. Er det bestemt at du skal opereres? Du kan jo velgre sykehus selv og slippe å vente så lenge (noen uker er det jo overalt)

    7. Jeg fikk Cymbalta av legen da Neurontin ikke fungerte på meg for mine nervesmerter. Men både å begynne på disse, og nedtrappingen var helt forferdelig. Ikke noe jeg vil igjennom igjen. Men fungerte godt mot nervesmertene i flere måneder da.

    8. Hei! Et lite tips til deg. Har ligget på sofaen siden mars med prolaps og isjiassmerter i venstre side, helt ned i tærne. Den 24. Juni kom jeg inn på Drammen sykehus og 27.juni ble jeg operert for prolaps. Operasjonen tok tre kvarter og er egentlig dagkirurgi. Er nå helt smertefri. Må nå være litt forsiktig fremover. Et nytt liv på tre kvarter. Isjias og prolaps går nok over av seg selv, men det tar lang, lang tid. Synes du bør snakke med din lege og komme deg til sykehus på ø hjelp. Lykke til.

    9. Har selv gått på neurontin for nervesmerter, og jeg merket ikke noe etter 3 dager.
      Merket vel ikke noe før ca 10 dager.
      Og jeg trappet jo opp dosen med jevme mellomrom- hver 3-4 dag.!
      Etter 10 dager syns jeg at det dempa det litt, og ble så glad når jeg skulle øke igjen.!
      Etter 6 uker gikk jeg som en zoombie, følte meg helt i tåka. Og var så sinna som en fele, ( som tydeligvis er en bivirkning), boffa bare guttungen spurte om noe.!
      Gikk til legen og måtte bytte medisin.
      Nå sliter jeg med andre nervesmerter enn deg, men håper at legen kan få satt fortgang i ting idag.. du må jo få fått denna operasjonen.!
      Eller som skrevet før. Få kjærest til å ringe legevakta og forklare å ille det er, jvis ikke legen får fortgang idag.!
      🤞🏻🤞🏻 Fingrene for deg.!

    10. Spør om en god dose morfin, fåes i plasterform som virker litt lenger. Naurotin funker etter en ukes tid. Du kan også føle deg litt svimmel og lei av den. Du trenger sterkere medisin. Prøv å prut på operasjon. God bedring🥺

    11. Har selv stått på nevrokontin etter kreft diagnose for neuropati smerter. Beklager,men det funka dårlig for meg. Og med en x som fikk proplaps i rygg og sinnsyke smerter, så skjønn æ ka du står i. Han ble først lagt i ” strekk” i bodø førr å lindre smerter og håp på at prolapsen ” tørka inn”. Funka ei stund, til han sklei på isen, og ny prolaps va ett fakum. Ble operert, og bank i bordet. Han e nu i 100 prosent jobb, og smertefri. 😊 Håpa du får mer enn bare “dop” førr å bli smertefri. Ønska dæ lykke til videre. Smerta kan gjør menneska til nokka vi ikke ønska å vær. 😓

    12. Hold deg unna alt som begynner på Oxy😡det er forbudt i USA, ufattelig at det er lov i Norge. Jobber som sykepleier, og har sett altfor mange som har blitt avhengige, og sliter med rusproblematikk de ikke hadde drømt om tidligere!
      Gi Neurontin en sjanse, pliiis!
      Og selvfølgelig, god bedring!
      Tenkte du skulle bli smertefri nå etter skulderoperasjonen, har oppriktig vondt av deg💙

    13. Problemet med prolaps er jo at det trigger nervene til å sende «falske» smertesignaler til hjernen. Derfor er det vanskelig å få medisin til å virke. Jeg hadde nakkeprolaps i ca 8 måneder i 2012 og vet hvor jævelig vondt det er. Dette vil høres ut som en dum spøk, men det som hadde bittelitt funksjon på smertedemping var faktisk å teipe en hel muskatnøtt til den armen som gjorde vondt. Dette lettet utrolig nok smerten et bittelite hakk. Forventer ikke at du skal tro på det, men det er verdt et forsøk, og du vil merke om det virker nesten umiddelbart.

    14. Huff av meg, føler med deg. Men ikke meningen du skal ha så vondt. Operert flere ganger selv, og har lite glede av medisiner. For nervesmerter er Ibux i full dose eneste som har hjulpet. Aldri tramadol etc. Kun ren morfin. Ring legen i morgen. Du trenger hjelp❤️

      1. Siden jeg ikke har peiling kan jeg ikke gi noen gode medisinske råd. Det jeg kan si er at akupunktur kan gi veldig god effekt. Ikke er det skadelig. Men ville brukt litt tid før en fant en som har gode referanser. Det blir med dem som frisører. Det er ikke bare å klippe, det er heller ikke bare å stikke.
        Masse god bedring til deg. 🍀

    15. Huff,no dyns æ veldig synd på dæ, sånn kan du ikke ha det, går håpe du får hjelp i morra som virker 🤞

    16. Jeg føler sånn med deg ❤️ lever selv med kroniske smerter (medfødt feilstilling i ankel, artrose i begge knær, skjev rygg og en skulder som har grodd skjevt etter ett fall som medførte to brudd), i tillegg har jeg osteopeni. Så jeg VET hvordan det er å ha det vondt. Går fast på sterke smertestillende, men da jeg ble gravid med tvillinger i 2017, var det kun vanlig Paracet som var tillatt. Så jeg vil bare si at få deg noe som virker, sånn at du kan fungere. Kanskje ikke bli smertefri, men i alle fall fungere. Heier på deg og Kjærest og Datter, virker som om dere er noen herlige personer alle sammen 🙂❤️👍

    17. Jeg synes virkelig synd på deg nå 😔
      Har selv vært igjennom det du nå står midt oppi. Min utvei ble akupunktur for smertene, og så var det å være veldig forsiktig med hva jeg gjorde. Litt bevegelse så du ikke stivner er best.
      Kan varmt anbefale nålene 👍
      Oxicontin over lang tid anbefales ikke – abstinensene når du går av er helt j….lige 🤯 har gjort det.
      Refleksolog har jeg også hatt stor glede av 👍
      Riktig god bedring 💚

    18. Så det var noen som foreslo at du skulle kontakte en healer. Hold deg unna sånt tull ihvertfall, men du virker såpass oppegående så det tok jeg egentlig som en selvfølge uansett. God bedring uansett

    19. Stakkars,arme deg🤔. Synes så inderlig synd på deg og alle plagene du skulle bli belastet med😮. No krysser eg både fingre og tær at det snart må bli e bedring med smertehelvete for deg🤞👍👌. Stor god bedring klem til deg🤗😍

    20. Får ikke gjort noe annet enn å sende en virtuell trøsteklem, så da gjør jeg det – sammen med noen blomster 💐

    21. Kjære vene ! Akuttime til vurdering for operasjon. Noen som har nevnt det ? Jeg kan godt nevne det en gang til..
      Og Neurontin trenger lengre tid enn 3 dager på å virke optimalt. Jeg prøvde det over en 4-ukersperiode men hadde ikke effekt og fikk veldig mye bivirkninger. Du kan ikke fortsette på denne måten, du sliter ut både deg selv og de rundt deg ❤️

    22. Du skulle ringt en”leser” eller en healer, kall det va du vil. Om du har trua på det 🙂 Ønske dæ iallfall god bedring og håpe som ho sier overfor at det går noen dager før medisinen virker.

    23. Som jeg har skrevet i et svar på foreige innlegg du skrev – du MÅ be om Oxicontin og Oxynorm. Det er det eneste som vil fungere på deg. Helt sant! Du må nå tenke livskvalitet – og ta detox’en på et senere tidspunkt. Jeg lover deg at dett er helt nødvendig for deg nå. Jeg vet dette av egen erfaring. Du MÅ tenke på at du skal ha et liv som fungerer. Den ene gir deg øyeblikkelig virkning, mens den andre er depot, og vil virke etter ca 1 1/2 t – og virke i 8-10 t (de sier 12t, men det stemmer ikke). Ikke nøl lenger – bare gjør det! Og så tar du evt «bivirkninger» senere. Det tar lang tid før du får en operasjon – det er dessverre sannheten. Og de kommer til å gi deg dette etter operasjonen uansett!
      Så ikke nøl lenger – bare gjør det! Du trenger begge delene nå. Ellers kommer du ikke ril å klare dette. Snakker av erfaring..

    24. Tips; kollegaen min hadde prolapser i ryggen, fikk tatt akupunktur. Ble helt fin, og operasjon ble avlyst. Kan jo ikke bli verre enn nå, så kanskje verd å prøve?
      Ønsker deg god bedring 🌼

      1. Er så mange tips. Noen sier det ene, andre noe helt motsatt. Spurte fysioterapeuten om akupunktur. Han mente ikke. Vet jo ikke min arme råd og kan jo ikke prøve alt

        1. Seriøst.. mange tips fra menigheten? Hvorfor kontakter du ikke Universitets Sykehuset i Tromsø? Der er ekspertisen innen fagfeltet. Kan det være for at mobilen din fortiden har tatt kvelden på grunn av at den har lagt ute i regnet? Eller er det rett og slett for klikkhoreri for å bite seg fast på første plass på blogg.no 😅 unnskyld emoyen.. kunne ikke dy meg..

        2. Finnes ikke én løsning på smerter da vi alle kjenner på de forskjellige og medisiner virker ulikt på oss alle,til og med Paracet. Håper du får lindring . Hilsen en med 15 år fartstid med nevropati.

    25. Som sykepleier må jeg si at jeg sjelden har erfart at pasienter har effekt av Neurontin på 3 dager. Langsom økning og tålmodighet så tidligst etter en uke. Håper du holder ut og har fått en god beskrivelse av økning til maksdosering. Lykke til 🍀

        1. Ja absolutt, og man kan i tillegg øke jevnlig til man oppnår vedlikeholdsdose som fungerer. Ikke gi opp i alle fall. Neurontin fungerer med tålmodighet og sakte opptrapping slik at du unngår bivirkningene. Men det er også viktig at det er en plan på å ta årsaken til smertene dine, og ikke kun behandle de.

        2. Ja det kan bli bedre etter en uke og mere. Opptrapping til totalt 3600 mg på meg. Virker ikke det prøv Lyrica, Virker ikke det få morfin . Lykke til med hjelp fra smertehelvetet 🤞

      1. Sarotex fikk æ sove av etter 1tabl, det e åsså mot nervesmerter..den kan man øke etter noen dager…men alt virker forskjellig..god bedring

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg