Jeg vil ikke bruke ordet kreft.

Uten å gå i detalj har jeg hatt vondt/vært øm på venstre side nedentil i månedsvis. Tidvis har det plagd meg veldig, både fysisk og psykisk. Hver dag har jeg planlagt å ringe legen, men har alltid funnet en unnskyldelig til å la være. Livredd for både det ene og det andre. Resultatet åpenbart, men også selve undersøkelsen.

 

I morgen tidlig er alle frister utløpt for lengst. Jeg kan ikke vente lenger. Jeg  ringe og bestille en undersøkelse av understellet!  Det er sikkert ikke noe alvorlig, men noe har skjedd der nede. Er jo normalt ikke redd for legebesøk, men denne satt usedvanlig langt inne.

19 kommentarer
    1. Du har allerede opplevd noe av det verste et menneske kan oppleve. Dette kommer ikke til å bli verre❤️

    2. Hadde lignende symptomer over en lengre periode ( dro til legen relativt kjapt) fikk time hos urolog først, og deretter ultralyd. Det tok ca 4 mnd fra første time hos legen til emjeg fikk ultralydtime. De fant ingen ting, men urologen sa jeg hadde noen små ufarlige cyster som kunne gi slike symptomer. Disse blir normalt sett ikke operert bort med mindre det er nødvendig, eller smertene ikke avtar. Dette er ca 2 år siden. Plagene forsvant av seg selv, og har ikke merket noe på 2 år ca.

    3. Just do it!
      Mannen utsatte det i mnd vis han og. Det var kreft i ene testikkelen, heldigvis uten spredning. Han fjerner den testikkelen (smertefritt var det ikke, men han var på jobb etter to dager, og klar for andre ting etter 4-5). I ettertid merker han ingen forskjell utover at den ubehagelige testikkelen er borte.

    4. Kom deg til legen og be om ultralyd, er det lang vente tid på ultralyd så gå privat om du har muligheten.
      Bor sammen med en som har vært gjennom, det du beskriver, trenger ikke å være det samme, men det du beskriver høres temmelig likt ut.
      Og er det noe galt, ruller ballen fort i systemet.
      Masse lykke til.

    5. Du burde høre på hva Ingvard Wilhelmsen sier om bekymringer. 98% av bekymringene er bortkasta. Du bruker mye tid og energi på ting som ikke hjelper deg det minste. Legen er ikke farlig, han har sikkert sett det meste fra før. Kreft er noe dritt men til tidligere en oppdager det til bedre prognose har en. Jeg går og venter på resultatet av PET-CT for å få vite om hvor godt kreftbehandlinga mi har fungert. Jeg skal til kreftlegen tirsdag og får muligens klart svar da. Gidder ikke å bekymre meg. Det hjelper ikke.
      Har ett motto: Hakuna Matata. Swahili for ingen bekymringer.
      Har fungert for meg hittil.
      Lykke til.

    6. Stiller meg bak de andre her som sier du må se å Kommer deg til legen fort som faen, også krysser vi finger og ber til alskens høyere makter for at det går bra

    7. Om du er så heldig å ha en fastlege, bruk han/henne for alt det er verdt.
      Lykke til, slike ting pleier ikke å bli så ille som først antatt, så får håpe det gjelder for deg også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg