Julen da livet snudde

Han kommer jo selvfølgelig aldri til å huske denne julen, men jeg kommer til å huske den så lenge jeg lever. Julen da livet snudde og alt ble bra, til slutt. Han er ikke nyfødt lenger, så selv om han ikke vet at det er jul, så kommer latteren og bablingen hans til å fylle stua med ekte magi. Smilet hans varmer mer enn den største julestjerne. Han er så fin. Lillebror. Han som kom med lyset.

 

Vi klarte det. Vi kom oss helskinnet ut på andre siden. Skadeskutte, men med felles erfaringer som har bundet oss sammen for alltid. Det blir oss to. Resten av livet. Det er godt å komme til den erkjennelsen. Føle at det er riktig. Kjenne at livet fylles med menig, ikke bar gjøremål.

 

Jeg gleder meg til resten av livet, men først er det jul!

 

Alt godt til dere inn i julehelgen. Ikke bli sint på meg hvis det går et par dager før jeg svarer på meldinger. Jeg prøver å ta det litt med ro. Nyte denne gode følelsen jeg har i kroppen akkurat nå. Jeg vet jo at ikke alle har det like bra, og jeg får nesten dårlig samvittighet bare av å skrive om det, siden jeg vet mange sitter ufrivillig alene, men jeg er så heldig at jeg klarer bare ikke la være å fortelle om det.

 

I morgen når vi våkner er det julaften. Gjør den god.

 

Velsignet jul til dere alle!

 

 

32 kommentarer

Siste innlegg