KA I FAN SKA Æ HA PÅ MÆ?!

Hadde aldri trodd at jeg noen sinne skulle formulere disse ordene, men hva i all verden skal jeg liksom ha på meg på den derre Vixen-utdelingen?! Verken Kjærest eller jeg har kilometerlange walk-in closets der det henger det ene antrekket etter det andre så langt øyet kan se. Riktignok har jeg en gammal dress som er fin, men den har på mystisk vis blitt så trang i ræva og over livet at hvis jeg mot formodning skulle klare å presse meg inn i den, og være så (u)heldig at jeg må reise meg og motta en pris, så kommer hele dressen til å eksplodere. Jeg både ser det for meg og hører lyden i det ræva revner.

 

Må man forresten ha på seg dress? Kan det ikke fungere med en bukse og fin t-skjorte da? Ikke for det at det gjør det noe enklere. Sist jeg kjøpte meg en skjorte var da Datter og jeg var og feiret 80-årsdagen til oldemor på Fauske. Og for å si det på den måten, hun ble 90 år i fjor!

 

Jeg har ingenting i mot klær altså, liker å dekke mitt legeme, men er ikke forelsket i trange prøverom og alt for høy musikk i hippe klesforretninger. Dessuten er jeg større rundt livet enn beina er lange, så er nesten håpløst å finne seg noe som passer skikkelig. Da lar jeg det ofte heller være, men føler jo meg litt småpresset i denne situasjonen. Et slags gissel kan du si. Selv om jeg ikke akkurat er noen moteblogger, og ingen forventer at jeg skal skape overskrifter med et spektakulært antrekk, så vil jeg jo ikke framstå som en lasaron heller. Selv om det kanskje hadde vært det mest korrekte. Jeg har jo bygd hele min bloggkarrière på å være ekte. Hvorfor skulle klærne være et unntak?

Uff, finner vel på noe. Nå må jeg på jobb. Der har jeg i alle fall kokkeuniform og vet hvordan jeg skal kle meg.

 

Lag en kledelig dag!

 

 

Tett mann, 42, med korte bein, stor ræv og voksent midjemål som Vixen-vinner? Stem HER

 

 

 

 

 

 

44 kommentarer
    1. Hvorfor ikke spørre mednominerte Jan Thomas om hjelp? Han har øvd på Einar Tørnquist i et år så han har opparbeida kompetanse på ganske store mannfolk som handler bare når de må 😊 Som en bonus kan det jo hende han kunne gi Kjærest “bli ditt vakreste deg”-behandling også. -Mulig det er litt kort varsel, men den mannen strekker seg langt for en god sak 😊

    2. Om du har dress,el olabukse spiller ingen rolle, det viktigste er at du skal følge deg komfortabel i klærne.
      Min mann har ved flere ganger hatt olabukse og skjorte og gode sorte joggesko.

    3. Du må ha dress. Be om hjelp når du skal handle, er viktig at den sitter fint og at du føler seg vel i klærne. Husk belte, nye sokker og sko😊
      Lykke til

    4. Syns det vektigste e at du e deg sjøl. Om det e kokke klær eller dress eller noe i mellom. Vær deg sjøl og vær stolt av det.

    5. Du kan faktisk ta deg råd til å kjøpe en dyr dress.
      🙂 Vær så snill: Ikke kom med de der grønne joggeskoan. De skulle du ikke ha hatt på gmn heller. Du er mann, så du tror kanskje man ikke ser de. Når du skal ha joggesko; Kjøp svarte med hvite heler, så du ser ok ut.
      🙂

    6. Svigermor ønsker å se «gutten» i dress slik at han kan matche min nydelige datter . Just saying😄

    7. Hehe. Fikk meg en god latter, men helt sånn seriøst. Det er sikkert klesforretninger i Alta som er interessert i å ‘kle deg opp”. … og kanskje til og med sponse deg. Det er kjempestilig at du og Kjærest har plagg i samme fargetoner. Det gir en på en måte følelse av samhørighet, tilhørighet, styrke, selvtillit, stolthet. Lykke til. Heier og stemmer på dæ.

      1. Man bør kanskje være litt seriøs også. Enten bærer du dress eller samekofta med all stas til. ( Det vil nok gjøre at du blir fotografert mye). Vixen er pyntedagen/festdagen for bloggere. Hadde noen i familien en gang som var der.

    8. Kofte! Evt. den flotte kvendrakta.Du bor i Finnmark, du må leve opp til forventningar søringan har.

    9. Enig med flertallet. Invester i dress så får Kjærest fin armpynt på Vixenutdelinga og til andre anledninga. ☺️🥂

    10. For Guds skyld: Ikke spill «samekortet» her!👎Ikke noe galt med hverken samekofte eller samer; her vi bor er begge deler en naturlig ingrediens, og det er helt OK. Men hvorfor skulle du spille «eksotisk» (det er jo det søringene syns om det samiske), når du er deg selv hele tiden ellers. Bare du er hel og rein i tøyet og føler deg bra selv, og at KJÆREST syns det er OK, så blir det bra! Lykke til👍❤️

    11. Ser at får mange fine forslag. Alta har da mange fine klesbutikker. Finner heilt sikkert noe der. De hjelper dere heilt sikkert slik at dere blir moteriktig kledd til utdelingen. Litt viktig at dere er pent kledd tel en slik anledning. Løkka tel. 👌😁😁

    12. Seriøst, dette innlegget her er ren reklame for nesten enhver klesbutikk. Ta et par telefoner, si hvem du er og hvor du skal og at du mer enn gjerne forteller om den gode hjelpen du har fått der eller der.
      Rent bortsett fra det funker det alltid med svart jeans, dressjakke og en bra skjorte. Nei, du trenger ikke slips. Du er fra nord-Norge. Og ja, jeg mener seriøst at her har klesbutikkene i Alta noe å leke med!

    13. https://m.youtube.com/watch?v=I8xw1LhOfwg
      🤣🤣…bare tulla🤣
      Hva jeg syns er at du kjøper deg ei fin bukse…det er moderne med litt vide nå…kanskje brun el. olivengrønn…skjorte i oker til å ha utenpå (ikke inni buksa) Kanskje en blazer i brunt til. Dette får man billig på f.eks Dressmann. Syns Kjærest skal ha sort jumpsuit på, med en jakke til. Datter sånn bukse som er vide, korte og som er moderne nå, med enten genser el. topp til. Selv om du er kokk, kan du ikke stille i den kokkejævel-t-skjorta…det blir faktisk for drøyt. Lykke til…jeg har stemt på alt som er å stemme på🍀

    14. Det er jo noen uker til ,å da er det sikkert ÷2kg,å det hjelper. Du får støtte en lokal klesbutikk, med ny bukse og ei tøff skjorte, det blir bra, trenger ikke dress. Husk de støtter sikkert deg, med å kjøpe mat/lunsj, 👍da får du støtte dem også, for de om det er utenfor komfort sonen, lykke til med nytt innhold i garderoben😊 ha en flott dag.

    15. Jeg anbefaler deg å låne samekofte å ha på deg på prisutdelingen. Eventuelt kvendrakt. Da vil du være en flott representant for folket her i Finnmark. Håper at folk syns dette er en god idé.

    16. Så lenge det ikke er komf.dressen! Men som nevt, kokkeklæra med ” Kokkejævel” på er jo ditt signaturmerke.😊
      Kjærerst er vakker uansett hva hun har på seg😊

    17. No skal du ut og representere deg sjøl og bloggen og jobben og Alta og heile nyfylket og høga nord. Klart du skal framstå pen i tøyet og vise at du kan. Du kan være deg sjøl i dress også. No må vi nordfra slutte å tøve og si det er like bra å komme i T-skjorte når man er forventa å pynte seg.
      Er jo klesbutikka i ditt nærområde også. Sjekk om de vil hjelpe og kanskje sponse. Sånn resten av bloggebanden gjør det 😉
      Du blir så stilig i dress, atte, og supertrivelig at du framstår som en dashing bakgrunn for Kjærest. En mann i dress er alltid fin armpynt for ei superflott dame. Just saying.

    18. Æ syns du skal dra som du e…e jo ikke nødvendig å stivpyntet sæ og sprøyte inn no silikon liksom… Vi liker dæ som den (u)vanlige mannen du e, og det burde gjenspeile dæ på utdelinga åsså…ikke stress med ka i fan du skal ha på dæ ! Lykke til ! 👍

    19. Næh, du må nok ha dress. Faaaader, d e så fint når dåkk karan tar på dåkk dressn en gang kvart 10’ende år. 😍

    20. Enig med de andre, kokkeuniformen må da være mer enn nok. Hold oss oppdatert når dette sendes og på hvilken kanal. For første gang skal eg se Vixen utdeling 😊 Ha en strålende dag.

    21. Frodith kom meg i forkjøpet, hva er mer naturlig enn kokkeuniform for Kokkejævel?
      Og den sitter som ett skudd 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg