Kalde føtter

 

Det er skummelt å gifte seg. Ikke for min egen del altså, jeg ønsker å være bastet, bundet og hengt opp til tørk når jeg er våt. Jeg ble ikke sent ned til menneskene for å flakke rundt på jorden på jakt etter fart og spenning. Jeg er fornøyd med min make og ønsker å bli der. For alltid.

 

Mine kalde føtter handler ikke om meg, men om henne. Sykdommen, samt daglig digital trakassering og latterliggjøring, har krympet selvtilliten min i betydelig grad. Summen av alle min feil og mangler, både de jeg visste godt om fra før, og alle de jeg leser om, blir enkelte dager rett og slett for stor. Av og til føler jeg meg som Norges mest ubrukelige mann. Hvem vil vel ha et slikt menneske?

 

Jeg unner henne virkelig alt godt på denne jord. Selv om jeg meget vel, hun også, vet at livet byr på både gode og onde dager, så vil jeg at hun skal være lykkelig, i alle fall fornøyd, i brorparten av disse.  Er jeg, et utskudd blant menneskene, den rette til å gi henne disse dagene? Jeg vil være det, og kommer til å gjøre alt som står i min makt for klare det, men usikkerheten tygger og gnager i meg. Vil min innsats være tilstrekkelig, intens og langvarig nok?

 

Jeg bryr meg virkelig ikke om meg selv, men jeg ønsker ikke at hun skal kaste bort de aller beste årene av sitt liv på en mann som egentlig ikke er bra nok for henne. At hun skal sitte, bitter og livstrøtt, om ti eller tjue år og forbanne den dagen hun giftet seg med meg, og alle årene jeg stjal fra henne.

 

Alt er ikke bare sorgen altså! Jeg vet at jeg også har gode sider som hun setter stor pris på, og hun er ikke redd i det hele tatt for å fortelle meg om disse, men likevel er selvbildet mitt så flatt for tiden at jeg ikke ville ønsket selv min verste fiende et liv med meg. Eller forresten, det hadde jo vært den ultimate hevn, he he!

 

Man skal fryse litt på beina før man gifter deg! Det er en stor dag, og de fleste gifter seg tross alt bare to-tre ganger i løpet av et liv 😉 Da burde man tenke seg godt om og veie alle fordelene opp mot alle ulempene. I stedet for å sitte her og sutre og klage, så burde jeg heller ta henne på sitt ord når hun forteller at hun elsker meg og at hun faktisk ønsker å tilbringe resten av sitt liv sammen med denne mannen.

 

Flaks for henne at jeg begynner å bli så pass overvektig at livet ikke blir så langt, og jeg dør av hjerteinfarkt før jeg er seksti, ha ha.

 

Likevel og til tross for alt. Even when we’re ghosts.

 

Dessuten…

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Ja, du e en skrue, du e ikke A4, ikke en plass! Men du e også en knakandes fin fyr, en skikkelig god kokk, en flott pappa og en habil skribent. Ha trua på at ho elske dæ, både på grunn av og på tross av! Du fortjene å være lykkelig, og det gjør ho og. ❤️

    2. Det er ikke noe å tvile på, pilene peiker oppover nå! Når en har vært i den dypeste dal må det gå oppover igjen, dette går veldig bra skal du se 👍🏼😊

    3. Vass no litt i snø og sjøvann med de kalde føttene di. Og så tørker du de godt og kjenner at de er så varme igjen. Og så skal du bare fortelle henne hvor glad du er i ho og nyt kjærligheta du får tilbake. Tror hun blir ei flott kone, vakker og med et godt hjerte. Og jeg tror sannelig at du er ikke så værst du heller😊. Livet er vel litt opp og ned for de fleste.nyt alle gode dager og ordne opp i de dagene som ikke er like bra. Slik er livet for de fleste. Du har visst hatt nok av de dagene som ikke har vært bra, nå skal det snu og du skal nyte de gode dagene. Jeg lærte før jeg gifta meg for straks 60 år siden noen ord som sa: la aldri solen gå ned over din vrede. For oss har det vært nyttig

    4. Bare å se på det kjærlige, forelska blikket hennes, så ser man at hun elsker deg høyt, så er ingen tvil om det! Flott dame med underfundig humor , flott og artig mann og flotte herlige unger. Ikke minst småtten! Bare å nyte det og ikke tenke for mye <3

    5. Kjære deg, synes dere er heldige begge 2 jeg, og når hun elsker deg i nedturer, så må du være helt trygg, for meg virker du som en topp ektemannkandidat, en som står på for familien, sikkert ikke mange som hadde klart det du står i, så vær trygg på hun får en topp ektemann, hils kjærest, heldige begge❤️

    6. Kjære kokkejævel hadde ikke denne flotte damen som du skal gifte deg med ville hatt deg tror jeg nok hun hadde dratt for lenge siden. Og ikke hadde dere hatt barn ilag. Så jeg tror du kan være trygg på at det hun sier er nok sant. Kjærlighet er opp og nedturer, mest oppturer får vi håpe. Ta vare på di goe stundene det er dem dere skal leve videre på og nedturene legger vi i en skuff som forblir der og tar dem kun fram hvis det er nødvendig. Lykke til videre og ha en hærlig søndag. Hils din kjære og si at hun er verdens heldigste som fikk akkurat deg som sin livsledsager.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg