Kan menn bryte sammen og bare gråte, gråte, gråte med æren i behold?

Nei, vi kan ikke det. Derfor gikk jeg på bakrommet, da jeg kjente at jeg ikke klarte å holde tilbake lenger. Butikken var stengt, så jeg risikerte ingen kunder, men likevel. Noen kunne sikkertse meg gjennom vinduene, og INGEN skulle se at jeg, voksne, store, tjukke, kule, muntre, “artige” mannen, sto der og  krampegråt over utslagsvasken halv ni en mandags morgen, litt over halvveis i et liv.

 

Privatlivet mitt, det jeg aldri skriver om, er egentlig ikke så veldig komplisert. Bare ekstremt vondt og vanskelig, men man venner seg jo for så vidt  til det meste. Har sittet på første rad i massevis av begravelser, så man skulle anta jeg har opplevd det værste. Likevel er dette på mange måter verre. Likevel kommer jeg meg gjennom dagene forholdsvis greit.

 

 

Helt til demningen brister. Litt for trøtt, litt for sliten. Alt for uforberedt. Lyset hadde sluket igjen.

 

“Har du fyrHar du løkter langs din veiHar du fyrEt signal om riktig leiEi lampe som gløde i mørketOg lose dæ ut og fremSom tar dæ bort og hjemmefraMen også tar dæ hjem”

Christine kom ned og fikk meg på beina. Tok seg av kundene som kom da vi åpnet. Smilte, log og anbefalte. Selv gikk jeg rundt som et litt tjukt spøkelse. Det var det beste jeg klarte, men jeg klarte i alle fall noe.

 

Etter hvert våknet Lillemor som lå utenfor og sov, og jeg måtte forholde meg til virkeligheten igjen uten at noen så det på meg. Tror jeg klarte det rimelig greit. Helt til jeg gikk hjem i kveld. I mørket og småregn er det heldigvis ingen som kan se.

 

Ingenting er bedre i morgen, bortsett fra humøret. Jeg er en MESTER på å takle elendighet! Etter hvert venner man seg til det og blir normalsituasjonen. Jeg var bare uforberedt i dag. Håpet vokste seg større en forstanden. Det tar jeg utelukkende på min kappe. Resten får jeg ikke gjort noe med. I det hele tatt.

 

 

19 kommentarer
    1. De fleste har det, de færreste våger dele det. Beundre virkelig folk som våge si at dæm har det dritt, eller har en dritt dag. ❤klem

    2. De som gråter ut det vanskelige får det bedre psykisk etterpå. Ingen vei utenom, vær takknemlig for alle forløsningene du får 🌸

    3. Noen dager er bare dritt, uten at vi helt selv styrer hvor vi er og hva vi føler.
      Har ingen tro på at gutta skal behøve å stenge for følelsene nie mer enn jentene, og du har absolutt beste grunn til sorg og savn 💙
      Bare gråt, du, alle med et hjerte på rett sted vil forstå – de andre, de kan bare “dra til pipis”, som ho mamma bruka å si 😊
      megaklem 💙

    4. Bare du å gråte, det renser kropp og sjel! Og jeg tenker at gutter/menn som gråter, har myke hjerter, noe du helt klart har. Og med tanke på hvor mye du bærer på, så må det av og til renses opp i 🌹(Jeg elsker sangen ” Boys do cry” med Marius Bear 👍)

    5. Du er så åpen og ærlig. Og ja… alle har sine opp- og nedturer. Det er viktig å kjenne på følelsene, ikke gjemme dem bort og vekk og legge lokk på og være tøff og stå rakrygga. Noen ganger har vi alle behov for at noen legger en hånd på skulderen vår og spør hvordan vi egentlig har det, eller gir oss en klem og sier at ting vil bli bedre. For ting vil bli bedre. Move forwards, but never forget. Lag en fin dag!

    6. Hadde eg kunna, skulle eg børe sorga for deg.
      Eg kan bere den med deg, slik at du kan kvile hodet på skuldra til din kjære.

      Hadde eg kunna, skulle eg børe mørket for deg.
      Eg kan tenne lys, så mørket blir lettere å bere.

      Hadde eg kunna, skulle eg børe smerten din.
      Eg kan holde handen din, mens tårene triller på ditt kinn.
      Så kan du kvile kinnet mot puta.

      Malla73

    7. klart menn kan gråte!! berre så trist at du har det slik at du har behov for det! 😮‍💨🤗 alt godt!

    8. Selvfølgelig er det lov for menn å gråte både i sorg og glede. Gråt du når du føler for det. ❤️ Blir så mykje lettere etterpå.

    9. Skjønner.
      Jeg brøt sammen en hel time i kveld,på grunn av en samtale jeg hadde tidligere i dag.
      Måtte gå luftetur i boligfeltet for å nullstille meg.Nå er det kveldsstell og natt.I morgen er det fri hele dagen og
      da skal vi på tur.
      Sov godt.

    10. Det burde være greit om en mann gråter. Vi er tross alt kommet så langt i verden i 2022. Bare gråt, det er sunnere enn å holde alt inne. Lykke til videre 😘

    11. Det er absolutt lov for menn å gråte. Det viser bare at dere ar vanlige mennesker med følelser dere også. ❤️Enkelte dager er ikke så lette, og når man går i dager og netter og holder følelser inne, så kommer bare tårene om man vil eller ikke. Slikt kan man ikke styre selv. Så slipp følelsene ut og la tårene bare komme. 🤗 ❤️

    12. samfunnet vil ikke at vi skal gjøre det, men vi gjør det….og vi trenger det…. og dæven det e godt!
      vi bør absolutt ikke skjemmes over det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg