Kjære dagblogg, mandag 28. juni 2021, kl. 22.23

Kjære dagblogg! Det har vært en lang dag. Det vil si, den har jo ikke vært lengre i timer enn andre dager, men dere som følger litt med her inne vet jo at jeg for tiden skryter som en orrhane i pariringsleik hvor mye jeg jobber og sliter, og, ikke minst, hvor viktig jeg er nå på sommeren for å holde hjulene i gang på Hoftepluss og FyFader.

Ikke bare er jeg et Herrens mirakel, men  jeg er søren klype også en kulinarisk martyr som ofrer alt, kone og barn, (eneste jeg merkelig nok har igjen) for å sikre arbeidsplassene til mine ansatte før oppkjøpet.

 

Det har gått greit på jobb. Selv om jeg jobber mye, så jobber jeg slett ikke alene. I dag har alle virkelig gjort en helt suveren innsats. Vi har manglet ikke mindre enn to vakter, men likevel har vi klart oss godt. Det har faktisk vært vakkert å være en del av denne dagen, for alle sammen har liksom bare jobbet over evne. Jeg har sagt det før, mange ganger, og jeg sier det gjerne igjen: Når det virkelig gjelder, så har jeg de aller beste ansatte på hele jordkloden.

 

I dag har dere vært fokkings KUNST!

 

Kjøkkensjef med en plan!

 

Kjøkkensjef er idiot. Dårlig plan!

(Hvis du også er på vaffelkjøret, så burde du IKKE lese HER!!!!!!!!!!!!!)

 

Har registrert at flere i det siste har vært ymtet frampå at jeg ikke har prioritert tid til den “etterlengtede” sønnen min, siden jeg jobber så mye. Dere vil jeg faktisk gjerne svare. Det å bruke anførselstegn i et slikt ord syns jeg faktisk er dirkete ondsinnet! Du vet hva jeg har vært gjennomdu vet jeg har vært gjennom det flere gangerdu burde stole på meg at den gutten som kom til verden, Lillebror, er, for meg og Konemor, den mest etterlengtede gutten i verden. Likevel spyr du ut slik ondskap, bare fordi jeg JOBBER! Hvor faen mener du jeg skal få pengene til familien min fra?

 

Det er dessuten noen som heter høysesong og lavsesong, og nå er det det både høysesong og helt tilfeldige sykemeldinger i bedriften som har ført til at jeg må jobbe absurd mye en periode, men slik er det når du driver for deg selv i denne bransjen. Jeg kan jo ikke bare gå hjem klokka fire og etterlate ansatte til seg selv i kaos og slit, når det endelig, etter halvannet forferdelig tungt koronaår, kommer kunder nok som sikrer bunnlinja!

 

Jeg gjentar dette bildet som møtte meg da jeg kjørte på jobb i dag tidlig. Jeg gleder meg til høsten og litt mer tid sammen med han. Akkurat nå sover han jo stort sett hele døgnet, men til høsten, når Hoftepluss er overtatt av UNO, da blir alt litt lettere. Smilefjes.

 

Inn til videre har jeg beina godt plantet til bakken. Det ble selvfølgelig en Komsalaiatur umiddelbart etter at jeg kom hjem fra jobb kl.

20 ett eller annet. Tur nummer 67 på rad tror jeg. Gikk greit. Vondt i knærne, men det har jeg hatt en stund. Trolig ikke spesielt “bra” å gå så mange turer på rad,(100), men har jeg satt meg det fore, så skal jeg herren klype min hatt gjennomføre!

 

Jeg vet ikke om dere ble så mye klokere etter dette blogginnlegget, men hvis det kan være en trøst, så føler ikke jeg heller meg nevneverdig åndelig opphøyet. Jeg er bare trøtt. Og svett. Skal spise noen (eldgamle) rester, så er det leggings. Bare 7,5 timer til neste økt. Heldigvis er jeg en trøtt type til vanlig, så ingen som merker forskjellen.

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Kulinarisk martyr

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Nå har jeg inntrykk av at nær sagt alle foreldre aller helst ville vært sammen med ungen 24/7 de første par årene, om ikke enda lenger, men de fleste er ikke multimillionærer slik at de kan leve på renter og oppsparte midler over en lengre periode.. Videre må jeg også ærlig innrømme at jeg, som skattebetaler, ville vært overmåte negativt innstilt til en 3 års fødselspermisjon for begge foreldre på statens regning, og jeg er neppe den eneste, for å si det sånn.
      – Ergo: Et gedigent flertall av de som velger å få barn er nødt til å finansiere både eget- og ungen(e)s livsopphold gjennom lønnet arbeid. (Trodde igrunnen dette var allmenn viten, men så feil kan man altså ta..) 😉 😀 🙂

    2. Folk som får sin faste lønn hver mnd skjønner ikke, eller vil ikke skjønne hvordan det er å drive for seg selv. Gubben har i alle år drevet selvstendig og med endel ansatte. Vi har to barn 😀( voksne nå ). Han har aldri gått på kino med unger, lekeparken, foreldresamtaler, legetimer. Men det var aldri av vond vilje, det var pga JOBB. Det har gått helt fint med hele gjengen og vi koser oss glugg ihjel på « gammeldagan». Og ungene har aldri klaget. 😁👍så stå på.

      1. Det er foretatt flere studier av hva døende angrer mest på. Det som går igjen som nummer en, er at de skulle ønske de ikke hadde jobbet så mye, De fortalte at det er trist å tenke på at de gikk glipp av tiden hvor barna vokste opp.. og mer tid sammen med partneren.

    3. Drit i sånne kommentarer om at du ikke bruker nok tid på familien. Dette er kun en periode, hvor du stiller opp pga ferieavvikling OG to sykmeldinger oppi det hele. Du får da alltids nok tid, det er jo ikke lenge til operasjon heller nå. Stå på, det ordner seg 😀

    4. Ja, det er stygt og lavmål at noen kan få seg til å skrive sånn! Det må være tråden inne på KG du har lest det der, men kommentarene der er jo så barnslige at det nesten grenser til «festlig» å lese.
      Rart at det fins et forum der folk kan skrive side opp og side ned med sladder om andre! Ser at noen av dem som skriver der inne også er inne og kommenterer andre bloggere. «Nice» hobby 😏 (Og siden alle der inne opptrer med nickname, så velger jeg å gjøre det også).

    5. Dumme idiotiske kommentar fra det menneske! Er det mulig. Du er helt rå og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt hadde troen på 100 dager på rad. Nå tar jeg av meg hatten og må si jeg er imponert over alt du får til på et døgn altså. Stå på og lille gutten er heldig som har en fin far som deg. God natt 😍

      1. Takk for det! Han har i alle fall en fantastisk mor, men jeg MÅ bare jobbe nå. Vi har mange på ferie, 7 faktisk, samt to sykemeldte, så er hektisk, men slik ER det. Vi lever ikke av blogging, vi lever av at Hoftepluss lykkes!

    6. Bare stå på du! Vi er mange som ikke sitter sammen med barna 24/7
      Kan umulig være sunt! Tviler ikke ett eneste nanosekund på at den lille gutten er elsket og blir tatt godt vare på både av mor og far
      Og, som du sier: i perioder må en forelder.gjerne trå litt mere til. Kjenner mange barn som er vokst opp med pappa som sjømann, eller i oljebransjen el.l Trenger bare å jobbe turnus så vet de fleste hvor mye/lite de ser til barna i perioder.

      Skjønner ikke hvordan du fikser Komsalaia etter jobb, og med lite søvn…….. 💪💪💪😅🌞😀

      1. Det med Komsalaia er har blitt en slags “tvangstanke”, og går egentlig helt greit. Var tungt i knærne i dag siden jeg har gått på betong hele dagen, men jeg liker de turene 🙂
        Ja, Lillebror blir ekstremt godt ivaretatt av Christine, men vi MÅ jo ha noe å leve av også!

      1. Takk for det, men akkurat det med Lillebror stikker veldig siden jo faktisk er SANT. Akkurat nå ser jeg han knapt, men hva skal jeg egentlig gjøre? ENDELIG har sommeren, og med den turister og friske penger, og en del faktorer gjorde at jeg måtte inn i driften igjen LANGT mer enn planlagt. EGENTLIG skulle jeg være ute 30. juni. De nye eierne overtar heldigvis 1. august, men blir mye jobb i august også, men i SELTEMBER har jeg ryggen mer fri 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg