Kjærest og jeg skiller laken

Alt har ikke vært bare fryd og gammen mellom Kjærest og meg, men tipper dere som har fulgt bloggen en stund og er flink til å lese mellom linjene sikkert har forstått dette for lenge siden. Det har vært krangler, det har vært gnisninger. Enkelte slag og spark har til og med kommet. Kvelningsforsøk skjer flere ganger i uken. Sannheten er at vi levde i et forhold spekket med både fysisk og psykisk terror. Hvem hadde trodd det?

 

Selv om Kjærest er gravid, så måtte vi komme oss ut av det på en eller annen måte. Dette kunne ikke fortsette lenger. Var ikke bra for verken den ene eller den andre. Ingen hadde det godt med situasjon. Det var ikke bare jeg som var voldelig. Også hun kunne slå, dytte eller sparke. Ikke slik at jeg ble skadet, er jo forholdsvis stor, men slagene har ikke BARE vært godt ment vil jeg anta.

 

Om bare seks uker kommer det en liten baby. Hvilken barndom vil det bli med to foreldre som terroriserer hverandre. Har tenkt på det lenge, men litt over tre i natt hadde jeg fått nok. Pakket med meg det jeg sto i og flyttet. Til sofaen.

 

Fra om med i dag så sover jeg på sofaen! Hun sier hun ikke vil det, men det spiller ingen trille. Min kvinne skal ikke, de seks siste og verste ukene av et svangerskap, være nødt til å beskytte både sitt egen og barets liv fordi jeg er en dampveivals i senga. Kan sakte rulle meg rundt og presse flatt alt som ligger i min vei, les gravid Kjærest, og plutselig våkne av at hun slår meg desperat for å berge livet .

 

Det er nok likevel snorkingen som er verst. I takt med vektøkningen min så har det blitt voldsomt. Sikkert også etter tablettene. Det er rett og slett umulig å få en god natts søvn ved min side akkurat nå. Det tar jeg konsekvensene av og flytter. Til sofaen,

 

Hun sier hun kan flytte, men kommer ikke på tale. Det er ikke mobbofferet som skal skifte skole for å få fred, det er mobberene! Det burde forresten flere skoleledere notere ned.

 

Natten er over og går mot dag. Håper Kjærest har hatt noen vidunderlige timer der nede. Tør ikke gå ned og se på henne, for er så redd for å vekke henne. Ønsker henne alt godt. Overalt. Alltid.

 

Lag en bra dag! Gjerne også for andre.

 

 

 

 

59 kommentarer
    1. Her har du jo muligheten til å fremme nødvendigheten av en god sofa 🙂
      Hold hintene til skolelederne varm.

    2. 🤣🤣🤣. Velkjent problem. Her har vi begge våre problem om natta, så vi har valgt å sove på hvert vårt rom. Men vi legger oss veldig ofte sammen, for det er jo veldig kos å ligge på armen +++. 😉

    3. Sjekk gjerne for søvnapne. En c-pap maskin har gjort underverker for meg. Flott innlegg. Artig også å se at enkelte sliter med å forstå din måte å skrive på.

    4. Er det ikke sånn at man får et bilde/ikon ved siden av kommentaren sin. Uvirkårlig valgt. Ved samme ipadresse får man vel samme ikon/bilde? Isåfall hjelper det ikke å bytte navn på den som kommenterer. Da er det jo en og samme person som kommenterer i vilden sky ;)) Bare å se på ikonet/ bildet det.

      1. Jorun: Tull.
        Mener du at Synnøve, Grete, Linda, Anonym og Jørgen Alexander Karlsen er en og samme person? 😉 Som både angriper og forsvarer?
        Synes forøvrig det er veldig rart at Kokkejævel tillater et sånt ufyselig kommentarfelt!
        Fysj a meg! Noe av det verste jeg har sett.

    5. 😅Har fulgt bloggen lenge. Skal fortsette med det. Kommentarene i dag var underholdende 😂😂😂

    6. sånn sett er jeg også en mannemishandler,nester hver natt deljer jeg armen over på han sin side i senga,…for å kjenne om han har stått opp. Er han der kan jeg med god samvittighet sove litt til. Er han vekk,bør jeg også stå opp,for da er det morgen.

    7. Hei på du/dere 💕
      Mitt første innlegg, men måtte bare…for dette var veeeeldig kjent 🥰
      Har tre barn og har ikke kunne «bodd» med pappaen i de siste åtte uker…av hvert svangerskap.
      Meeen han fikk ikke flytte så langt da…bare noen cm ned…på madrass på gulvet 🥰
      Du skriver fantastisk godt, du setter ord på akkurat slik det er…slik mange av oss kjenner så igjen.
      Masse lykke til 💕

    8. 🤣🤣🤣🤣😘
      Æ kveles av de idiota som entn er så skutt i hodet og humørsyke, eller bare orke ikke å leshele bloggen . Går dt annet å væreså smålig og komme med sånne kommentara!
      Stå på kokkejævel, vi elsker din humør og grov ironi, man treng dt i flate hverdager😄😄😄😄
      Synnøve er vinner av dagens Idiotkonkurransen! Gratulere!

    9. Det e heilt frivillig å lese bloggen . Hvis du løs bærre førr å kritisere , scroll vidre . Har du ingen ting godt å si , så ti stille . Eller hold kjæft som vi sei nordpå 😂

    10. Kjent problem har jeg hørt snakk om men har kun merket albuer, spark og oppgitte stønn fra siden. Meget hensynsfullt at du flyttet til sofaen😊🤣

    11. Håper ingen seriøst går på det våset han skriver. De hadde for trang seng og måtte kjøpe ny leste jeg en dag her på bloggen, så har de sikkert ikke fått gjort det enda da.

      1. Liv , du vi fleste har skjønt det og ler av hans humor. Må være du som ikke helt har skjønt måten han skriver ting på.

    12. Her har eg og gubben kvær sin “lyte” nattestid. Han driv sagbruk og eg e den urolige. Så vi blir nok i senga begge to.😂
      Ønske alle en strålende dag🤗

    13. Hehe, nu humre æ godt her! 😂 Godt at du tok grusomme dæ og flytta, til sofaen! Nattlige kamper e fælt!😁 Dere får heller besøke hverandre inni mellom! GOD dag til dæ og kjærest! 🥰

    14. Støtter deg 100%!! Ble terrorisert av gal mann i senga i 20 år, som nekta å flytte på seg..
      Hilsen mobbeoffer i senga som til slutt måtte rømme til sofaen😄

    15. E les no bloggen din av og til, og fått med meg at du nevner personer som er ufin i skrivemåten av og til.. Har ikke lagt merke til det, før i dag.. Makan til tull Synnøve !!
      Det der inlegget hører ikke hjemme noen plass. Syns du skulle be om unnskyldning, når du kommer til sans å samling til han Asbjørn..
      Snakk om å vær sur og bitter før kl er 07 00 🤦‍♂️🤦‍♂️

    16. Jeg forstår ikke at noen kan skrive så lav pannet. Dette er det verste søppel jeg har lest!! Lurer på om vedkommende er edru. Synes Kokkejævel har herlig humor. Hilsen søring, som bor sørpå. Tove.

    17. Å sove godt e nåt av det som finnes å ikke en selvfølge. Her bytte vi litt på å være urolig.. 😅
      Det e en god løsning for begge, håpe dåkker alle får sove godt 😊🥰

    18. Stakkars dere, deg og kjærest, jeg kjenner flere som sliter med deling av seng.
      Trøst dere med at, dette må det jobbes med..
      Det går som regel bra.
      Ha en fortreffelig og uthvilt arbeids dag til deg og kjærest 🌹

    19. E nok et godt valg, håper bare prolapsen din e fornøyd med valget, men viktig at kjærest og lille gutt ,får bra netter, du får no fram smilet med skrivinga di, ta takk.
      Fin dag til dåkker ❤

    20. Det e tydelig at det e nånn som absolutt itj like dæ ☺ Synd at ho itj har humoristisk sans og at ho itj skjønne ironi. Arti at ho e avhengig av bloggen din da 😂 Synes det va lurt av dæ å driv sagbruket ditt på stua, slik at ho som ruger får fred. Det var humant gjort ✌

    21. Det blir bedre når dere får den nye senga og babyen har kommet. Stor respekt for avgjørelsen om å la henne få sove godt i disse siste ukene. Og dere har fremdeles dagene i våken tilstand til å vise nærhet ❤

    22. Fantastisk de du gjør🤗 sjøl om jeg skjønner Kjærest godt at ho vil ha deg der🤗 Sku ha vært flere som deg🤗 Ønsker dokker begge en fantastisk dag 🥰

    23. Regne me at den ene av de som gir dæ sparkan og slagan du kjenne, glæde du å kjærest til å møte om ca 6 uke. ❤Skjønne at du fløtta. Men skjønne å at kjærest vil ha dæ dær Respekt for dæ at du vil at kjærest skal få slappe av. Klæm til dåkker toan.

    24. 😅 Flirte nu litt, har en gubbe som driv aktivt sagbruk nattertid…høgt!
      Alt godt tel dæ og dine 🥰

    25. Synnøve… kutt ut, og logg av. Du e patetisk og usmakelig. Mye selvopptatt og dårlig innsikt i hva du leser her.

      Lykke til på sofa i di siste ukene. Står respekt av at du tar hensyn. Til deg selv og kjærest. Dere trenger begge å sove gått før den lille kommer. Ikke kommenter mere nett troll. Dem fortjener ikke spalte plass. Du har flere med deg en mot deg. Ha en fin dag til Dere begge.

    26. Synnøve hva er det for en kommentar?? Bare la være å lese hvis ikke du liker det, ikke sleng ut sånne kommentarer! Du er jo rimelig ukritisk selv da, som drar inn pillerusen i din giftige kommentar. Ha hvertfall baller nok til å stå frem ned fullt navn ditt troll! Hilsen en søring som skjønte og likte humoren i det 😋

    27. Ka e det slags piss det her? Skjønner at du prøver å kødde med vold og vold i nære relasjoner, men du feiler. Kom med et bedre innlegg. E det pillerusen som gjør at du ikke e kritisk til det du poster?

      1. Synnøve.. Har du vurdert å sitte på henda dine til *anfallet* går over.?
        Om du ikke liker det du leser scroll forbi..

      2. Oi.. Prøv igjen, Synnøve. Gå tilbake til senga, legg deg under dyna, lat som du sover. Og så, når du slår opp øynene og går ut av senga, så prøv å la det andre beinet lande først på gulvet. Det er tydelig at du har stått opp på feil bein når du kan kan bli så eitrande forbanna før klokka er 0700 på morran. Ha en flott dag videre!

      3. Au da Synnøve, det her var skikkelig skivebom. Prøve å roe seg litt ned tror jeg er bra for blodtrykket. Såpass må du vel tåle, vi e mange som har vært utsatt for “ekte” vold. Men vi klarer å skille litt på ting.

      4. Tenkte du her… oi, det her høres dramatisk ut, det må jeg lese….. å så va det ikke nålles så dramatisk som du håpte på??
        For de som leser denne bloggen jevnt skjønner i grunn allerede ved overskriften at her er det sannsynlig et nytt innlegg med stoooor dose ironi, med en dråpe sannhet. Og mitt i all den elendigheten så må jeg bestandig humre for meg selv av skriveriene😊.

      5. Kanskje heller du bør ta pillen og roe nervene litt!!
        Er du en av disse moralens høye voktere som sitter bak tastaturet og røvkjører han og familien hans?

      6. Skjønner du ikke har hatt en god natt Synnøve. Synd du lar det gå ut over andre. Trur du må ta deg mange kopper kaffe og lese en gang til. Er et fantastisk bra innlegg og har du lest kokkejævel jevnlig, så må du lære deg å lese mellom linjene. Ironien han er i besittelse med er et sjeldent talent og en enorm gave han er beriket med. Dette gjør at han klarer å fenge leserne,men akk,det er ikke alle som skjønner ironien.
        Kan være at noen får opp minner om noe som ikke er så behagelig og ikke klarer å se ironien og humoren i det. Kanskje du er i denne gruppen,men jeg lo godt ,samtidig som dette er noe mange sliter med. Ikke morsomt for hverken Kjærest eller kokkejævel å slite med snorking.
        Ganske fortvilende når alt man ønsker er å sove i samme rom. Og så utslitt som Kokkejævel må være etter måneder og år,med både fysisk og psykiske plager i tillegg med smertehelvete og piller,er det ikke så rart han er nærmest bevisstløs når han sover.

        Ha en flott dag alle sammen og bruk ironien og humoren daglig!

      7. “Det har vært krangler, det har vært gnisninger. Enkelte slag og spark har til og med kommet. Kvelningsforsøk skjer flere ganger i uken. Sannheten er at vi levde i et forhold spekket med både fysisk og psykisk terror. Hvem hadde trodd det?”Jeg mistenkte dette. Jeg postet en kommentar for 6 mnd siden der jeg sa at dette du skriver avslører at du er en voldelig person

        1. Å ellers har lensmann det bra?
          Trur både du og ho Synøve her, skal starte me å lese fra første innlegg og fremt te nu, det e humor, ironi og go gammedags overdreven fortellermåte a la en Oluf light.
          Selv di som har opplevd vold skjønna det.

        2. Jørgen Alexander Karlsen
          Ja her gikk du rett i fella kan man si. Skjønner du ikke ironi og har du ikke humor på noen ting. Må være en kjedflig fyr du.

      8. Må du gi deg! Ærlig talt!
        Har du lest resten av bloggen? Dette er måten Kokkejævel skriver på.
        Det er helt frivillig å lese.

      9. Enig med Synnøve
        Han skriver så mye tull. Det går faktisk ann og bare til man har noe greit og skrive. Han her skriver mye bra,men ofte mye svada

        1. Anita det er helt frivillig å lese bloggen. Så la han få skrive om det som er livet mellom måltidene det er han som velger hva han skriver om og de som er faste lesere liker hans måte han skriver på.

      10. Synnøve det er ingen plikt å lese denne bloggen. Dersom du ikke skjønner eller liker hans måte å skrive på så ,så logg av. Agressiv høres du ut som ,må være slitsomt å være så krass.

      11. Kjære Synnøve
        Jeg må innrømme at jeg et øyeblikk tenkte at mannen er jo gal…….helt til jeg leste hele innlegget. Først da forsto jeg hva som skjedde (lo godt av min egen “dumhet” og hans form for humor). Ufine kommentarer er ikke på sin plass, så dersom du ikke liker det han skriver la da (og nå kommer mine nordnorske ord) før hæl…..vær å læs det. At du ska førtæll at mann e neddopa trur eg du ska drit i. Her har du en jævlig reflektert og hensynsfull mann som faktisk fløtt på sofaen sånn at kjærringa får den lille nattesøvn ho kan få. Det e jo tydelig at junior i magehuset e nokså desperat te tider og at mann søv tungt når han har tatt smertestillanes. Å at han SNORK i tillægg kan vær nok te at i alle fall eg hadd skifta sengeplass (her snakk eg erfaring). Når gubben snork sånn at folk i helsenorge lur på om han har fått rom i garasjen….ja…da kan det bi sponhælvet av førr mye nattevåk. Ha en førtræffelig fredag og ei fantastisk hælg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg