Klar beskjed!

 

 

Det har vel kanskje blitt insinuert tidligere, men har liksom aldri følt at jeg har “brutt loven” de gangene jeg har glemt meg. Tydeligvis har det vært et større irritasjonsmoment enn jeg i min enfoldighet har innsett, for i morges da jeg sto opp er det et menneske som har brukt relativt mye av sin tid til å brodere den hellige doloven, ramme den inn og plassere den rett bak doen slik at jeg stirret rett inn i den da jeg lykkelig og glad gjorde det jeg skulle i morges. Ok, Kjærest, jeg lover! Kommer aldri mer til å tisse med dosetet nede.


Nå har det regnet konstant i nesten en uke til ende og med konstant mener jeg virkelig konstant. Det har ustanselig høljet ned og jeg kan faktisk ikke huske at jeg har gått ut i bilen denne uken uten å springe for livet for å unngå å bli våt. Derfor ble jeg litt overrasket da jeg sto opp i morges og det var stille. Ingen tromming på taket og ingen foss gjennom takrenna. God start på dagen!

 

Opphold betyr at vi endelig kan fortsette med blomsterbedet vi har balet med et par uker før regnet kom. Jeg med en arm og hun med bekkenløsning. Det har ikke gått fort, men det har vært deilig å kunne jobbe sammen og skape noe i lag. Jeg elsker hagearbeid og graving i jorda og det gjør hun også. Vi har en såkalt naturtomt og har bestemt oss for å gjøre den skikkelig fin før vi flytter.

 

Slik så det ut før samme dagen som vi begynte med bedet. Skulle egentlig bare ordne der nede med riddersporene, men det tok litt av kan du si… 😉

 

Ønsker dere alle en inspirerende helg!

 

Kjærest gir deg oppskriften HER

 

 

 

 

9 kommentarer
    1. Min svigermor hadde dette skiltet på toalettet; ‘We aim to please, will you aim, too, please?’ Passer bra, ikke sant?

    2. Er visst ikke inne i terminologien her. Hvis setet er nede, da er vel ikke doen “åpen”? Eller består dosetet av ring og noe annet? Lokk? Jeg synes jo at de som står og tisser bør løfte opp den ringen. Som er det samme som sete? Herrefred, nå kommer jeg til å gruble i hele natt…

    3. Artig tekst. Har selv en sak hengende bak do, der står det “Kom nærmere den er mindre enn du tror”

      Ellers så er det å ha en naturtomt en velsignelse for sjelen. Et lite tips er å anlegge blomstereng der det er grønne felter. Blomsterenger er vakre, fargerike og ikke minst lettstelte, slå en gang i året. I tillegg er det en oase for sommerfugler, bier og humler. Og det er viktig å la humla suse, for pollinering. Den er utryddingstruet. Husk at insekter står for 1/3 av verdens matproduksjon.

      I en blomstereng for du vakre og nyttige vekster som – Engnellik – Bergmynte – Blåklokke – Rødkløver – Prestekrage – Kransmynte og mange andre arter. 😉

    4. Super fin hage fredag te dåkker. Skulle gjerne sett når du springer ut te bila, med den foten og ryggen, sikkert greit på en god dag😅

    5. Hei!

      Kvar har kjærest funne mønster til broderi? Kunne tenkt meg å brodere sameleis til å ha på mitt bad!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg