Klar for kjøttøksa!

Rart å tenke på at i går på denne tiden satt jeg og snakket med en NRK-journalist om kjærlighet via Tinder, og ante ikke noe om at jeg bare et døgn senere skulle skrives inn på ryggkuttavdelingen på UiT.

Vel, er vel strengt tatt ikke innlagt ennå. Har sittet på en VELDIG hard stol på venterommet i over to timer nå. Hadde det ikke vært for at jeg er såpass overvektig at jeg har med to egne, store, myke og gode, stolputer, så hadde jeg sittet på meg brist i halebeinet. Av og til lønner det seg å være feit!

 

Ikke heelt sant ar jeg har sittet på samme stol i snart tre timer, for har nemlig også sittet på en annen stol, inne i en liten cafe. Spiste kyllingsalat til frokost. Den var ganske god. Litt tørr kanskje, men enkel og god på smak.

 

Måtte spise ganske fort, for fikk beskjed om å være tilbake på den vonde stolen klokka elleve. Jeg spiste så det slo gnister mellom tennene og salatblader, dressing og parmesan  fløy som prosjektiler mellom nabobordene, men jeg rakk det. 11:00 presis satte jeg den store, men deilige rompa ned på stolen i venterommet.

 

Vel, nå er klokka over tolv og jeg sitter her fortsatt. Så bra jeg stressa med å komme meg til Tromsø tidlig da.

 

Hva syns forresten de som hater Joika-bollebokser om dette kunstverket som henger på Tromsø lufthavn? Anyone?

 

 

 

27 kommentarer
    1. Kjempefint kunstverk, flinke Kine Kjær. At noen i det hele tatt trekker paralleller til den merkelige figuren på Joikaboksen (som jeg verken elsker eller hater; kunne ikke brydd meg mindre), er nesten en fornærmelse mot kunstneren.

    2. Lykke til med operasjonen, det må være så godt å få gjort! 🤩👍Ps og jeg er positiv altså, selv om bildet mitt sier noe annet😆

    3. Håper no inderlig at du ikke skal, bokstavelig talt, under kjøttøksa på UiT. For det er antakelig det redskapet de har der. Operasjonsbeken er en stålbenk og bedøvelse og narkose er – saltvann, i beste fall. I verste fall – vann fra springen.
      For da er du havna på Universitet i Tromsø.

      Mulig du er på UNN Tromsø? Hvis ikke, løp over glassgata mellom byggene, fort som fy.

      Lykke til i morra

    4. Kunstverket i Tromsø lufthavn?
      Hverken fugl eller fisk. Etter min mening så ligner rypen mer på seg selv enn reinsdyret. 😏
      Og alle de krussedullene rundt? Kanskje skal det representere vinden som kan herje på viddene? Litt for mye etter min smak. Men, men. Noen syntes sikkert det er fint og at det representerer minoriteter på en fin måte. 😏
      Lykke til med operasjonen! 💞

    5. Det bildet på flyplassen e vel ikke til salgs? Idk.. det bir nu ihvertfall en del samer i tromsø, og flere ac dem har rein. Ville du ha krenkefest?

    6. Kokkejævel da, du må ikke legge sånne bilder av rein og samer ut offentlig. Nu går det sikkert ikke lang tid før noen føle Sæ krenka av det bildet dær og forlange det fjerna fra Tromsø lufthavn 😂😂😂
      Lykke til med opersjon

    7. Kokkejævel da, du må ikke legge sånne bilder av rein og samer ut offentlig. Nu går det sikkert ikke lang tid før noen føle Sæ krenka av det bildet dær og forlange det fjerna fra Tromsø lufthavn 😂😂😂
      Lykke til med opersjon

      1. Denne kunne du spart deg for. Fin kunst, mange samer har sett den og enda ikke blitt krev fjernet. Er det samehets du prøver å hisse opp!

    8. Eg trur det høre med til sjeldenheita at man kommer inn til en time på sykehuset til avtalt tid🤔. Hell og lykke til deg med ryggoperasjonen i mårra🤞🤞. Blir nok veldig godt for deg å få dette overstått🤗. L

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg