Klarer jeg både baby, kone, blogg, podcast, bok, nettbutikk, toppturer, Hoftepluss og FyFader, eller må noe vike??

Reklame | Kokkejævel.no

Utrolig bra, (tror jeg ) start på min karriere som podkaster! 😀 Fikk en gratulasjonsmail i natt fra min plattform, Buzzprout, om at hele 250 nedlastninger. I tillegg kommer strømming, men der har jeg ingen tall ennå. Dette er helt nytt og ukjent for meg, men utrolig artig.

 

Hvis du ikke har hørt meg ennå kan du gjøre det

HER (Buzzprout)

eller

DER (Spotify)

 

En hel time til ende der jeg prater på både inn- og utpust. Sjekk det ut i alle fall. Podcast, altså enkeltstående radioprogrammer du kan høre på når du vil, er liksom det “nye store”, og der må jeg selvsagt være. 🙂

 

Jeg er definitivt i bedre form enn jeg var for tre uker siden! I går hadde jeg tur nummer 19, og vet du, jeg stoppet ikke på rasteplassen, men gikk faktisk i ett, (hadde naturligvis pustepauser altså), hele veien opp. Jeg er helt sikker på at jeg gruset den gamle rekorden min, men selvfølgelig, (typisk!), var dette første gang jeg verken så starttidspunkt, hadde stoppeklokke eller pulsklokke, så jeg aner ikke hvor “fort” jeg gikk. Irriterende! I dag, på topptur nummer 20 på rad, skal jeg definitivt ha på meg pulsklokka!

 

Gaper jeg over for mye? Klarer jeg godt innhold på både blogg og podkast, samtidig som jeg følger opp både familie og jobb(er) på en god måte? Jeg er faktisk ikke helt sikker. Hver for seg fyller disse ulike elementene meg med energi, men det er klart at de også tapper meg for energi. Det gjeler å finne en balanse, og der er jeg ikke riktig ennå. Det er kanskje litt for mye som skjer på én gang; giftemål og baby, ferdigstillelse av kokeboka, ryggoperasjon, plutselig podkastsatsing og direktesendinger, bygge opp nettbutikken, videreføre Hoftepluss/FyFader, samt et par “hemmelige” prosjekter.

 

Jeg tror jeg skal klare det. Boka må være ferdig 20. mai, så da trenger jeg ikke tenke på den mer, (bortsett fra salg og markedsføring naturligvis). Da får jeg frigjort tid og fokus til å bygge opp nettbutikken slik at den framstår moderne og spennende fram mot jul. Fjorårets suksess er “gammelt nytt”, så man må alltid være på hugget og utvikle seg videre. Hele tiden. Alltid.

 

Arkivfoto

13 mai har Konmor og jeg vært sammen i 3 år. Aldri har det skjedd så mye i mitt liv som i løpet av disse tre årene. Absolutt hele følelsesregisteret til et menneske har blitt brukt til fulle, flere ganger! Det er viktig å ta vare på både ekteskapet og henne, og det skal jeg prøve å bli enda flinkere til.

 

Denne blidfisen tar ikke en enste prosent energi, han fyller meg utelukkende. Kan være dødssliten, sur og tverr når jeg åpner ytterdøra, men med en gang han setter smilet sitt i meg smelter jeg fullstendig og smiler fra øre til øre.

 

Jeg stilte meg selv et spørsmål i overskriften og svaret er egentlig nei. Jeg klarer ikke alt dette på en god måte. Jeg holder på å jobbe med ulike løsninger, men har ikke landet noe ennå. Selger boka godt kan jeg puste ut litt økonomisk, og motsatt hvis den skulle selge dårlig. Nettbutikken har jeg stor tro på, men også den trenger mer fokus. Hoftepluss jobber jeg med i disse dager, kg lander forhåpentligvis en god løsning i løpet av mai.

 

Bloggen vet jeg faktisk ikke. Det er min hovedinntektskilde, min eneste faktisk, på sosiale medier, men har jo merket at lesertallene har gått noe ned etter at jeg begynte å “jårre” på FB/podkast.  Folk når jo til slutt et metningspunkt og har de sett meg live på FB, eller hørt på podkasten, så er det ingen automatikk i at de også i tillegg går inn på bloggen.

 

Tilbake står jeg altså med flere lesere/seere/lyttere totalt, men altså, slik det ser ut i øyeblikket, færre på bloggen, som er den enste plattformen jeg  faktisk tjener penger på. Et sjansespill fra min side, men så har jeg tross alt heller aldri gjort dette for å tjene penger, men for å ha det artig, og for at jeg skal ha det artig så jeg utvikle meg og gjøre nye ting.

 

På livesendingene og podkasten er jeg i ferd med å “finne min form” og frekvensen på sendingene vil gå ned allerede fra neste uke. Trolig kommer jeg til å to sendedager i uka, men har ikke landet på noe ennå. Denne uken fortsetter jeg imidlertid som “før” med daglige livesendinger på FB fra 16:00 og ca en time framover. Disse legges også ut som podkast og er tilgjengelig ca en time senere. Jeg elsker disse liveshowene! 😀

 

Rar blogg i dag, men jeg er en rar mann med mange baller. Rar setning. Faktisk på grensen til litt ekkel. Tror jeg skal avslutte nå og heller komme meg på kontoret og jobbe med den store k(l)okeboken. Den er tross alt det aller viktigste akkurat nå. Håper du vil kjøpe den til både deg selv og unge som skal eller har flyttet hjemmefra, for dette blir en bok som jeg hadde ønsket fantes da jeg flytta for meg selv og starta familie. 🙂

 

Husk forresten at det er tilbud på den første boka min nå. Foruten en slags livshistorie så inneholder den faktisk hele 30 av mine beste oppskrifter. Kjøp den, signert av både Konemor og meg, HER

 

Vi smattes!!

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Kan nok være at du konkurrerer litt mer vårslæpp ute å mindre skjermtid blandt oss læsera, så podkasten e, for min del i alle fall, ett flott alternativ i drivhuset/hagen på vår og sommer👍🌱 Du gir energi 👍 Lag dåkk en fin søndag ☺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg