Kokkejævel -bloggen for interiør, livstil, trening og mote

Selv en rik og berømt toppblogger som meg må av og til innse at størrelsen på stua ikke nødvendigvis står i forhold til det oppblåste selvbildet, og rett og slett kjøpe et spisebord som ikke tar halvparten av gulvarealet. Ikke er det lov med gjester heller, så det er grenser for en liten familie på tre-fire stykker trenger.

 

Her ser dere det gamle spisebordet, som vi kjøpte da jeg flyttet inn for to-tre år siden. Har alltid likt disse store spisebordene, og dette var det største jeg klarte å presse inn i stua.

 

Selv om det ser lite ut, så er det klaffer under, så tror det er plass til åtte. Mer enn nok for oss. Og i venstre hjørne ser dere hvorfor vi kjøpte nytt bord. Snart er det en liten krabat som trenger all den gulvplassen han kan få 🙂 Bordet er forresten kjøpt på Jysk og kostet bare 2700. Virker svært solid i konstruksjonen i alle fall.

 

Ellers har jeg, som alltid ulastelig antrukket i smart lue og frekt skjef, vært ute og trimmet sideflesket i dag. Andre tur denne uken, så dere forstår, jeg har ikke startet “livsstilsendringen” alt for hardt. Det har jeg forresten gjort bevisst. Greit å ha noen gode kort på hånden når vektnedgangen stagnerer etter hvert. Først i neste uke starter jeg med å gå til og fra jobb. Tror det er en halv times tid hver vei. Passe lang tur for en fortsatt veldig tung mann.

 

Nå skal vi bruke et par timer, (vi bare koser oss for tiden!), på sofaen og se “My 600-lb life”, for både avskrekking, fascinasjon og inspirasjon. Sofasnack: Et par epler.

 

Takk for at du stakk innom bloggen i dag også, og følger meg i tykt og tynt gjennom uka og året! Det setter jeg enormt stor pris på 🙂

Ønsker deg en så god søndag som overhodet mulig.

 

Alt godt!

Kokkejævel

17 kommentarer
    1. Har aldri vært en typisk bloggleser og hvertfall ikke den som pleier å kommentere. Men din blogg gleder jeg meg alltid til å lese! Den er så ekte, så nær, og bidrar til at både tårene renner og latteren kommer:-)

    2. Unna vei, tjukk og feit, her kommer jeg. Ropte vi føritia når vi raste ned bakken med rattkjelke. Ikke sikker på hvorfor jeg kom på den regla akkurat no 😅

    3. Fint bord-Gratulerer👍Ser ut som du er godt igang med din nye livsstil. Kos dere med skrekkfilm og epler😫😱🍎🍏

    4. Godt å få trimmet litt!
      Var selv på langrenn 15 km og avslutta med din blomkålsuppe! Den var helt magisk og har nå landa på topp 3 på suppelista! 🤩Om du har en oppskrift på suppe med gulrot og ingefær er det mulig den scorer høyere, men slett ikke sikkert! 😉🤩😋god søndagskveld til dere😘

    5. Så flott med et spisebord som kan gjøres minde/større etter behov👌. Godt å få bedre gulvplass til lillebror💙. Eg har og vært å gått en fin fjelltur idag,medisin for kropp og sjel å få frisk luft i lungene😍. Ha en fin søndagskveld,de siste bildene kan jo skremme noen og hver fra å spise uhemmet og usunt😮.

      1. Ja, men det er rart med det; havner man i en ond sirkel, som jeg har vært de siste par årene, så er det ikke så lett å stoppe før det er for sent.

    6. Smart valg av bord, småtten trenger gulvplass, husk far skal også på gulvet 😂😂❤️Nyt dagen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg