Kokkejævel sensurert av Facebook!

Det hender seg at hjertet mitt flommer over av kjærlighet, og da er det ofte Datter som får gjennomgå. I går var en slik dag. Jeg fant fram 10 av de bildene av oss to jeg kanskje er mest glad i. Nydelige bilder av en aldeles nydelig jente. Jeg kalte innlegget for Skjønnheten og udyret og delte det på FB.

 

Det ble ikke slettet, men bildet jeg valgte som toppbilde kom ikke gjennom nåløyet for sømmende adferd på nett og de sladdet derfor hele greia. Har vi blitt helt fullstendig hysteriske for absolutt alt? Les HER og bedøm selv,

 

 

 

(Og ja, for helvette, ikke at du har noe med det, men jeg spurte Datter på forhånd om bruk av bildene, men tror ikke på noen som helst måte at denne kjærlighetserklæringen, hvor flau den enn måtte være, hadde ødelagt barndommen hennes hvis jeg hadde postet dem “uten lov”. Vi må ikke gå helt av hengslene og oppdra aspeløv.)

27 kommentarer
    1. Dette er ikke så vanskelig å skjønne. FB er ett amerikansk selskap og på andre siden av dammen risikerer .an å bli saksøkt for nesten hva som helst. På ladderen til barbermaskinen min som er Made in the US, er det ett stort merke som er utformet som ett forbudsskilt med bilde av en saks som klipper over ledningen. I ditt tilfelle er det hva amerikanerne ville kalt usømmelig nakenhet i mellom en voksenann og ett barn. Også bildet av den brannskadde nakne jenta i fra Vietnam krigen er faller også inn under usømmelig nakenhet.

      Bare så det er sagt: Personlig ble jeg på ingen måte støtt av bildet eller innlegget

    2. Synes det var fine bilder men mulig det er sensurert pga brystvorten din er synlig? Vet instagram har et sånt filter. Eller så er det vel noen som har rapportert det siden du er bar på overkroppen? Hvis ikke Facebooks ansatte oppdager det selv og velger å sensurere? De følger vel reglene til USA på dette? Har jo vært flere uskyldige bilder som har blitt sensurert eller fjernet av Facebook.

    3. Gode tanker deres vei i denne tiden. Når alt blir sikkert gjenopplevd med fødsel og det få et levende barn denne gangen.

    4. Så på bildene i innlegget .. så bare hyggelige ut di.. 🙂 Greit at det finnes sensur..men enig det kan bli i meste laget av og til..

    5. Det e nok den småhårete brystkassa di som ble for sterk kost 🤣🤣

      Men for å være alvorlig, nydelige bilder som flommer over over av kjærlighet, vakkert rett og slett.

    6. Verden vil bedras, rettere sagt, den er bedratt. Jeg blir ikke førrfær engang.
      Kjærligheta til ungan sensures. Selv når barna er store nok til å godkjenne bildene selv.

      Bare ikke vis kjærligheta til ungen din – om du er en mann. Hadde du vært dame derimot – ammet stående, med et kom….blikk.. Forsiden på magasin og mye skryt….

      Pappas kjærlighet kan være skummel, selv i likestillingens 2020…

    7. Jeg er faktisk veldig, veldig fornøyd med den automatiske sensureringen til facebook.
      Ja, noen bilder som kunne vært postet blir sensurert vekk, men tenk deg alternativet… Hvis ikke det skulle vært autosensur ville fb flommet over av ting de vanlige brukerne ikke ønsker – og de vanlige brukerne hadde forsvunnet.
      Skulle fb hatt manuell sensur, vel – da tror jeg ikke det hadde vært gratis, om alle bilder skulle innom godkjenning. Evt ville poster ligget lenge på vent for godkjenning.
      Jeg tåler fint at noen bilder ikke kommer på «trykk».

      Ellers er jeg også enig i at man kanskje ikke burde ta en ung tenårings samtykke for bilder for god fisk. Godt mulig at det ikke er så kult om noen år å vite at bildene i prinsippet finnes over hele verden.
      Evt også på steder men absolutt ikke ønsker at de skal være.
      Jeg skjønner at det er vanskelig å ikke poste bilder av de fineste man vet om – og er takknemlig for at mine barn er såpass store at det der ikke var en greie for oss…ungene var store (og fornuftige) nok til å nekte posting da fb ble stort. Og de har heller ikke vært fristet til å poste mye selv.

        1. Nei, det er vi jo definitivt ikke 😉
          Men, mener du at det ikke burde sensureres automatisk på fb? Synes du ikke det er greit at det ikke flommer over av diverse mer eler mindre smakfulle nakenbilder? For det er jo fort vekk konsekvensen av å ikke ha en automat-sensur…

          Når det gjelder det andre, publisering av ungebilder, skjønner jeg jo etterhvert at du ikke kan rokkes i troen på å ha helt rett uansett… Mine unger var altså ganske store da fb kom – og nektet de aller fleste bilder publisert (og la heller ikke mye ut selv). Hadde fb kommet før, og jeg hadde spurt dem da de var en del yngre tror jeg nok de kunne sagt ja til bilder de ikke ville hatt ute i eteren 5 år senere.

          1. 1. Det ble ikke sensurert automatisk
            2. “Rokkes i troen om å ha helt rett uansett”. Det drepte du en hver lyst til å gå inn i en saklig diskusjon med deg.

    8. Herregud, nå går det virkelig langt over alle støvelskaft 😲

      Jepp, jeg bruker herregud med good samvittighet, blir noen støtt – synd for dem!

    9. Det begynner å miste helt grepet her i landet spør du mæ. Ingenting er snart logisk mer.
      Pedofiler og voldtektsmenn går fri grunnet manglende nok bevis, men her f får man ikke hylle kjærligheten mot dattra si. Huff sier æ bare. Ikke bry dæ så mye, om det går. Du er ikkE alene ♥️

    10. Whaaaat??? 😳
      Koffer vart d sensurert? Fikk du vit nå om d? Syns dæm d va av seksuell karakter, voldelig..lr fant dæm bildet krenkanes på nå vis?
      Et nydelig hverdagsbilde, d fjerne dæm, mn å vis læmlæsta dyr og menneska æ, d går greit… Ikke rart man har lyst te å gi opp! 🤦‍♀️

    11. Saken er at slike bilder blir spredd og misbrukt på nettsteder for de mest perverse mennesker du helst ikke vil tenke på. Selv om de er uskyldige i kontekst.
      Det er en av grunnene til at man ikke bør legge ut bilder av barna sine, gjelder alle, ikke kun bloggere.
      Du vil kanskje ta dette som kritikk, men det debatteres også mye om hvor store eller modne barna må være før de er samtykkekompetente.

      1. Riktig, det debatteres. Debatt betyr at det er ulike meninger. Jeg mener åpenbart noe annet enn deg, uten at jeg nødvendigvis hevder at jeg har mer rett enn deg.

            1. Absolutt. I kontekst er det fine, koselige bilder. Men du vet kanskje ikke at slike helt uskyldige bilder blir redigert og situasjonen ser helt annerledes ut.
              En stor ig unødvendig risiko å ta for å fortelle ukjente blogglesere at du elsker din datter. Akkurat det forstår nok de fleste uten at du må dokumentere det med både tekst og bilder. Det er jenta di som trenger det, ikke «oss».
              Synes du det er verdt risikoen?

              1. Nettet flommer dessverre over av ekte overgrepsbilder, og filmer, fra hele verden, så at det sitter noen å manipulerer uskyldige bilder til overgrepsmateriale tror jeg nesten du må dokumentere. At påstår noe for å få fram din menig betyr ikke at det er sant.

    12. Var fine bilder,og i allfall vist datter har godkjent de,kan jo ikke dette ha noe å si, vi må kunne få bedømme selv, sikkert ment på de som ikke har den dømmrkraften og fornuft selv.

    13. Herre jessu 😳😳😳 Noen ganger har jeg lyst å be verden om å stoppe sånn at jeg kan hoppe av. Alt og alle blir jo krenka for den minste ting

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg