Kontrakten er signert!

Da var alt det formelle ferdigforhandlet og kontrakten med Kagge forlag er signert. Føles litt rart. Forfatter. Jeg? Et en gang ungt og lovende kokketalent med forkjærlighet til å skrive artige menyer får plutselig, i noe som litt motvillig må kalles godt voksen alder, muligheten til å gi ut en helt egen bok med et skremmende høyt førsteopplag. Egentlig er det helt sprøtt. Nesten uvirkelig, men det er helt sant. Jeg har det kontraktfestet.

 

Jeg er veldig glad, men etter en lengre prat med forlagsjefen i går, begynner det å gå opp for meg hvor ufattelig mye arbeid det er som gjenstår før manuskriptet må være ferdig levert i løpet av mars til neste år. Dette er ikke et prosjekt jeg klarer å gjennomføre på et par ettermiddagstimer og en frihelg fra jobb. Jeg må jobbe strukturert og fokusert, hver eneste dag, samtidig som jeg tar vare på skrivegleden og det muntlige, malende språket som jeg etter hvert har blitt så kjent for.

 

I løpet av helgen skal jeg sette meg ned og lage en framdriftsplan og skisse til en innholdsfortegnelse slik at jeg får en klarere oversikt over hvordan denne boken faktisk skal bli til slutt. Selvfølgelig har jeg tanker om hvordan den skal bli, men nå er det virkelighet, nå må det ned på papiret. Luftslott har en tendens til å selge fryktelig dårlig.

Det som imidlertid er klart er at det blir en bok med mange gode oppskrifter for folks flesk. En artig bok. Det blir en trist bok. En tankefull bok. En fin bok. Min bok.

Gleder meg til dere får de det ferdige produktet 🙂

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Forfatter

 

 

 

 

48 kommentarer
    1. Gratulerer med signert kontrakt 🙂 Jeg gleder meg til å kunne kjøpe boken din og lese den. Jeg håper du hiver inn noen glutenfrie oppskrifter eller tips til hvordan oppskriftene kan gjøres glutenfri og så gleder jeg meg til å lese om alt det glade trise og morsomme i boka. Lykke til på reisen.

    2. Burde kanskje ikke kommentere, i tilfelle du er helt på toppen i morgen. Spare de gode kommentarene mine…. Men man blir ikke forfatter av å gi bort en bok, har jeg hørt. (Mener det ble sagt om Ari Behn fordi han på den tiden bare hadde gitt ut “Trist som faen” )
      Punkt 2. Den siste setningen gir ingen mening. det burde en såkalt forfatter holde seg for god til….

      Sier selvsagt dette fordi jeg er grønn av misunnelse, både på plassen din høyt der oppe på lista og fordi du har signertbok-kontrakt.
      Lykke til, og jeg kommer garantert til å kjøpe boka

    3. Lykke til med skrivingen, gleder meg til å lese det ferdige produktet. Dyrk din egen stil 😍 👏. La Kjærest og Datter kose seg med bryllupsblader imens😁

    4. Dæsken døtti du har mange balla i lufta det kommende året🤪. Men æ tvile ikke, du får dem alle godt ned på jorda igjen. Lykke til👍👍 Det glædes til å lese boka di🤗🤗

    5. Gleder mæ..❤ Trur æ blir å lese den ut på en kveld, med både tårer og latter…👍❤ Skal spare til denne boken…❤

    6. Masse LYKKE TIL 💐🍀🍀Gledes til boken kommer i salg, den skal inn på mitt kjøkken.

    7. Jeg har ikke vært “kunde“ så lenge på siden din, men bare etter den korte stunden så jeg forstår jeg med 100 % overbevisning at også dette får du til 👍 Fantastisk inspirerende lesning. Gleder meg til mars og en god bok fra Alta. Lykke til 😊 Men pass nu samtidig godt på Datter, Kjæreste og det nye spiret som er begynt å gro 😊

    8. Både morsomt, spennende, velfortjent ærefullt og tidkrevende, og alle hjerter gleder seg på dine (og egne) vegne. Legg om så bloggen i dvale eller senk bloggeambisjonene til et minimum hvis og når du selv opplever at du må det. Det er viktigere å finne tid til hverdagslivet med familie innimellom jobb og bokskriving. Ønsker deg og dine alt godt ❣

    9. Lykke til med arbeidet😊 skjønner du har ekstremt mye å henge fingrene i i tiden framover 🤔 ikke glem å slappe av også 😍

    10. Gleder meg også til vi får det ferdige produktet👏🏼👏🏼👏🏼
      Lykke til med bokmalinga👍🏼😊

    11. Dette blir spennende!😊👍Og travelt for deg….Heier på deg.😊Gleder meg hver dag til å lese blogg,og nå kan jeg glede meg til bok også!!👏😊

      1. Oj, spennende. 😄Gleder meg til den kommer. 😊Lykke til med skriving, bryllusplanlegging og jobben. 😄Blir mye å holde styr på, men som du sa en gang før, du har flotte hjelpere. 👌😃

    12. Godt jobba Asbjørn, jeg er ikke i tvil om at dette går bra. Jeg har allerede ryddet plass til den på kjøkkenbenken min der den skal bli flittig brukt. Gleder meg veldig til det ferdige resultatet. Dersom alle som har sagt at de skal kjøpe den gjør det kommer den til å selge som hakka møkk. Og det gjør den nok fordi vi vet hvilket skrivetalent du har. Nok en gang, jeg gleder meg☺️👌 for min del blir det lett i forhold til julegaver neste år, håper 1. Opplag er stort nok😎

    13. Jeg vet jo at du er opptatt av ditt eget flesk, men folks flesk? Ja, kanskje du er opptatt av det også. Kokk som du er 😀

      “Det som imidlertid er klart er at det blir en bok med mange gode oppskrifter for folks flesk. En artig bok.”

    14. Gratulerer! Dette går nok bra. Og husk, vi gleder oss veldig til boka er ferdig!
      Lykke til👨🏻‍🍳

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg