Kulinarisk Kristus, narsissist eller bare spik spenna gæren?

Akkurat nå er jeg inne i en god periode. Dere som leser meg fast vet at det også er kjemi inne i bildet, men vi lar det ligge i dag. Selv om Asbjørn trives best i sitt eget selskap i sin bitte lille sirkel, så formelig blomstrer Kokkejævel med all oppmerksomheten og alle gode ordene som kommer vår vei for tiden. Det føles godt. Ja, det finnes alltid et bakteppe, og både Kokkejævel og Asbjørn, har mange tepper, men det er godt å lykkes. Likes. Ja, jeg tør å innrømmer det! Jeg vil bli likt. Hvem vil ikke det?

 

Likevel, når jeg ser på disse bildene, så ser jeg et menneske som klarer å fange ekstasen i et øyeblikk. Som evner å leve ut det vi alle ønsker og lengter etter, nemlig å tørre å gjøre seg selv større enn man egentlig er, om så bare for et mikrosekund mens bildet blir tatt.

 

Jesus er Guds sønn. Det er ikke jeg, og heldigvis for det. Jeg ble bare sendt ned til jorden for å spre kulinarisk glede og positivitet til menneskene. Jeg vet ikke når jeg blir sendt tilbake. Håper det er lenge til, for jeg trives her. Er blitt velsignet med noen vidunderlige mennesker i den aller innerste sirkelen.

 

Travel mann, så må stikke, men husk at det lønne seg i lengden å framsnakke i stedet for å nedrakke alle rundt deg. Tror egentlig man til og med får det bedre med seg selv også hvis man gjør det. Bare et lite tips fra en som har lært seg kunsten å holde hodet over vannet uten å desperat trampe på andre forliste på sin vei opp mot overflaten.

 

Denne bloggposten ble ikke slik jeg hadde tenkt. Blir sjeldent det, men hei, jeg er på ferie! Håper jeg er tilgitt 🙂

 

16 kommentarer
    1. Gratulerer og stå på videre 👏👏👏 fortsett å være deg sjøl, det lønner seg i det lange løp, og de som ikke tåler det, får ta seg en pære 😃💪

    2. Så herlig gratulerer med 1plassen ❤, aller er noens barn enten en er guds ens foreldre eller foresattes barn er vi alle elsket om ikke alle bedtandig men håper alle for det meste.
      Go ferie helg.

    3. Først må eg få gratulere så mye med 1.plass på bestselgerlisten🥇. Det må føles helt fantastisk å ha lykkes med bokprosjektet du har klart å få til i alt det andre du har slitt med👍👌. Håper å få signering av boken når du kommer til Finnsnes i september😍. Ha ei strålende fin helg😎

    4. Det ser ut som du har besøkt flere kirker/severdigheter, men du har kanskje gått glipp av det fineste stedet: Karmelittklosteret på Holt (Holtvegen 38).
      Kanskje er kirka der et fint sted å ta kokkelua av og bare være Asbjørn, tenne et par lys og bare hvile og tenke litt? Kirka er åpen hele dagen (ca 6.00-21.00)!
      http://karmel.katolsk.no/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg