Kynisk jævel

Det hender seg, riktignok alt for sjeldent, at Kokkejævel vrenger av seg uniformen, presser seg inn i den litt for trange ullgenseren, og vandrer opp til en fjelltopp, nesten som en helt vanlig mann. Et slags menneske. Selvtilliten og sjølgodheten avtar for hver høydemeter.  Svetten renner. Møter han en hund blir han redd. Han bjeffer ikke tilbake, som han ville gjort litt lenger ned. Når han kommer til toppen er han helt borte. Bare Asbjørn er igjen.

Hei, jeg heter Asbjørn! Det er jeg som er Kokkejævel. Det er jeg som skriver i hans navn. Det er jeg som kynisk bruker alt som finnes av tragedier rundt meg for å få likerklikk, enda flere lesere og selge reker. Det er jeg som blander sammen bedriften min med mitt personlige liv. Det er jeg som slår mynt på døde barn og helikopterulykker. Det er jeg som tigger om penger. Det er jeg som er fullstendig uten filter. Det er jeg som ikke aner hva en blogg EGENTLIG skal handle om. Det er jeg som syns det var artig å toppe blogglista på bare TRE dager og til og med var så frekk at jeg “skrøt” av det på fb. Det er jeg som ikke er normal. Det er jeg som henger ut min egen familie, igjen og igjen og igjen. Det er jeg som gjør deg kvalm.

Jeg er 42 år. Jeg klarer meg. Av og til bra. Av og til ikke. Jeg bryr meg. Da skriver jeg. Og jeg skriver mye. Ikke alltid uten filter, men av og til. Jeg tråkker også feil. Mange ganger. Det gjør alle. Også du.

Jeg bryr meg ikke om å bli kjendis. Det er ikke derfor jeg er her.  Jeg bryr meg om familien min. Det har jeg alltid gjort.

Da jeg gikk på videregående satt jeg oppe på natta og skrev dikt. Drakk kaffe. Røkte. Masse. Noen var gode. De fleste skikkelig dårlige. Samlet dem sammen til en slags bok og ga i julegave til slekta. De sa de ble glade. At jeg hadde talent . Jeg valgte å tro dem.

Siden har jeg skrevet. Som kjøkkensjef i en svunnen tid skrev jeg menyer som folk kom langveisfra for å lese. Jeg skrev artikler i avisene her oppe i en årrekke. Masse oppskrifter, men alltid om livet. Livet mellom måltidene. Det vi alle lever. Hver eneste dag.

Har alltid gått min egen vei. Helt siden jeg var liten. Ikke vært som de andre. Gjort ting på min egen måte. Stolt på meg selv. Det er ikke alltid like populært. Det ble en lang barndom for å si det slik. Unger kan være nådeløse. Det kan voksne også.

Jeg er trygg på meg selv. Vet hvem jeg er. Hva jeg står for. Legger hodet mitt på blokka. Gang etter gang. Ingen har så langt klart å kappe det av, men mange har prøvd. Tror jeg har sterke sener eller en mulig nakkebetennelse som er vanskelig for sleipe, anonyme økser å trenge gjennom. Aner ikke. Det jeg er HELT sikker på er at jeg ikke har tatt livet av mine egne unger for oppmerksomhet og flere lesere. Hvordan er det i det hele tatt MULIG å insinuere noe slikt på et åpent nettforum, eller hvor som helst egentlig? Hvor kommer det intense hatet fra?

Bortsett fra den famøse bikinivideoen, der gjorde jeg nok en feilvurdering, for meg var det humor, for ungene bare flaut, har jeg ALDRI postet noe som angår mine barn som ikke de har godkjent på forhånd. Uansett hva anonyme kilder måtte hevde. Klart de ikke liker alt, kanskje veldig lite, men jeg utleverer dem ikke, poster aldri bilder av dem og nevner dem aldri ved navn. Jeg er bare meg. Jeg er Asbjørn.

 

Hei, Kokkejævel er tilbake! Ble i sin tid sendt ned til jorden for å spre kulinarisk nytelse og glede til menneskene. Ble gitt ALLE fullmakter fra øverste hold og jeg GARANTERER deg at du kommer til å få enormt mye bra inspirasjon her inne, men ikke bare om mat. Hvis du er på jakt etter en ren matblogg har du havnet på feil sted. Finnes hundrevis av andre med bare oppskrifter.

Dette er en blogg om livet. Livet før, under og MELLOM måltidene. 🙂

VI SMATTES!

 

 

134 kommentarer
    1. Du e fan ikke go😂 Å det meine eg på en positiv måte. Eg flirte av meg et par hundre gram da eg leste om fising og ekte kjærlighet😂😂😂
      Du e så ekte man kan bli og det e sånt eg vil lese om🤗 Vær så snill og fortsett. Vi treng både triste og glade tåra♥️
      Ha en fin og luftig kveld😊👍

    2. Ae synes du e helt fantastisk – helt raa faktisk!!
      Janteloven og bygdetrollet og alle de andre som gjoemme sae bak sine egne usikkerheta e ikke alltid lett aa ignorere…
      Maa dog si at det her va ett nytt lavmaal for den her type menneska – fy skam!
      Ae personlig digge aa vaere en sau i flokken din 😀

      Hold hodet hoeyt du !

    3. Godt å se at det er en som lever i det “vanlige” livet og tør å skrive om det nøkternt og veldig underholdende på godt og vondt.
      Interessert å se at en blogg helt uten silikon og botox blir så populær, ønsker deg og dine alt godt!!!!

    4. Herremainn, du får det sagt, du er en type, som mange sko ønske dem turte å være, SEG SELV, DU ER DEG på godt og vondt. Og godt er no faen meg det……
      Hvis det er noen som ikke liker det du skriver så får dem bare mene hva dem vil, kritikere vil det være uansett hva en gjør, eller ikke gjør. Blogg verdenen er som en hvilken som helst bygd rundt i det strakte lande våres, ALLE vet bedre enn en selv hvordan og hvorfor, og ikke minst HVA du har gjort…. før en i det hele tatt får summet seg til å kanskje nærme seg tanken på å kanskje gjøre, eller si… eller vise hva du egentlig kanskje vil gjøre….. om fjorten daga…
      Nei stå på, vær deg sjøl med dine hærlige frie yttringe, på den ekte nord-norsk måten du beskriv din verden. Det er DIN verden… vi bare leve i den.

    5. Herlig!! Det er så fantastisk å ENDELIG lese en blogg det er VERDT å lese, med skikkelig innhold skrevet av et menneske med ekte verdier! Keep it coming og la netthaterne sitte alene i den triste stua si med pc`n på fanget og hate videre i ensomhet.

    6. Din blogg er herlig, for helt vanlige mennesker. Orker ikke mer av de såkalt perfekte fylt med botox etc. Følger deg med glede

    7. Du er flink til å få frem det du føler på beste måte. Du treffer hjertet. Noen ganger gråter eg når eg leser det du skriver. Kjenner sorgen i meg selv da. God klem fra meg

    8. Når du sitter og venter på neste varsel om nytt blogginnlegg… 😱🙈
      Har ALDRI lest en blogg i hele mitt liv. Din blir garantert eneste! Det gledes! 😍

    9. Når du sitter og venter på neste varsel om nytt blogginnlegg… 😱🙈
      Har ALDRI lest en blogg i hele mitt liv. Din blir garantert eneste! Det gledes! 😍

    10. Stikker man hauet fram, så kommer nett-trollene også fram, og de kan være nådelause bak sine tastaturer. Ikke gi dem næring, ikke bry deg om de smålige og stygge kommentarene. Du gleder mange med bloggen din. Håper du fortsetter å skrive.

    11. Æ digga å jobb med dæ på Stjernegrillen, og æ digga å jobb med dæ på Alfa. Litt mindre etter melod grand prix et år og det va en sang du fikk på hjernen som gikk for full hals i ukesvis etterpå. Æ huske ikkje om du sang spesielt bra, men den sangen va grusom! Men Æ likte mæ på jobb fordi du e den du e, og har omsorg for folk. Og du lar folk vær folk. Hateran som nu e ute på tokt, hate ikkje DÆ, de hate bare sin egen manglende evne å la folk vær folk. Men har ikkje selvinnsikt nok tel å se det.

    12. Bloggnorge trenger deg. Ekte, menneskelig, kreativ, alt. Endelig! Det er slike forbilder som deg barna vår bør bli inspirert av. Det du skriver er noe av det beste jeg har lest, må liksom ha mer. Hele tiden.

      Stå på og ikke bry deg om trestubbene.. Dømt blir man her i livet uansett hva man gjør, så da kan man like gjerne bare gjøre de man har lyst til 🙂
      Stor klem til deg!

    13. Førr d første, du i lamme mæ e ikke feit, VI E I GODT HÅLL 😁. Men no må æ spørre ( å no må æ innrømme at æ ikke e nåkka datakyndi) Må æ skråle Jonna alle kommentara førr sjøl å kunne kommentere, Å må æ fylle inn både navn og mailadresse kvær gang æ skal kommentere nåkka? Æ føle at æ e helt på bærtur 😬 og hva skal jeg skrive på ( rubrikken nettsted) ? Hilsen ho Lill 😁 og når æ trøkke på : publiser kommentar.. så kommer det opp en firkant korr æ må akseptere nån bila?… ka e d ? Æ blir sprø 😬

    14. Ikke forandre en tøddel. Skriv og gjør akkurat som du gjør nå. Det er det som gjør det verdt å lese. Humor, sorg og smerte – ekte følelser fra et et ekte menneske. Alt som en kan kjenne seg igjen. Gi bæng i alle hatere og nett-troll, vi er mange fler som setter pris på det du gjør og det du er. Tommel opp og hjerte i tillegg, fra en trønder.

    15. Hei! For mange år sida forvilla ej, og 2 kokkelærlinger oss opp til Trondheim for å jobbe. Vi grua oss. Skulle jobbe på Royal garden. Vi grua oss enda meir. Kom fra lille trygge Hotel Union i Geiranger, for å jobbe på store skumle Royal Garden. Ej og ei til blei plassert på konditoriet, men den siste skulle vere på POG. Sikker på vi va kvit i trynet der vi kom. Livredd for å dumme oss skikkelig ut. Å det gjor vi. Gang på gang. MEN, du va der. Du gjor oss trygge. Du flira av oss å syns det sto til!! Du blei tryggheita vår. Og det betydde ALT. Virkelig alt. Du 🙂 Bare så du vet det! Hilsen livredd førsteårslærling fra Geiranger anno 2002😅

    16. Husk på at 99% av dine lesere digge dæ. Haters kommer man ikke unna. Sørgelig folk som leve et miserabelt liv og føle sæ bedre av å spy ut hat til alle dem kommer over. Heldigvis så e majoriteten av befolkninga mer oppegående. Mitt råd til dæ e å ikke les alt, med mindre nån kommer med konstruktiv kritikk av nå. Æ synes du e amazing! Å æ elske å lese det du skrive om. Rett fra levra, uten å pynte på nå. Klem fra mæ🤗

    17. Jeg har hørt en sang som startet slik: “Du er du – og du duger!” Jeg tror jammen den sangen var skrevet til deg (selv om jeg hørte den på en søndagsskole et sted…). Det er befriende behagelig å lese din blogg – jeg digger at du er uforutsigbar, uhøytidelig, uredd og ustyrtelig morsom, samtidig som du også kan være ubønnhørlig ærlig, sårbar og ydmyk. Jeg blir rørt av den kjærlighet du formidler overfor de du er nærmest. Fortsett med det som gir deg mestring i livet, også med skrivingen. Takk for at du deler med oss.

    18. Har sett at dær har vært nån kritiske innspell, villa vært rart hvisikke, men mat skarem ha🧐
      En ainna mainn som va god å skriv, skreiv så hær:

      (Dikt, 1875)

      Av Ivar Aasen
      ______

      Til Lags aat alle kann ingen gjera;
      det er no gamalt og vil so vera.
      Eg tykkjer stødt, at det høver best
      aa hjelpa den, som det trenger mest.

      Og kor du bryggjar og kor du bakar,
      d’er alltid ein, som det ikkje smakar;
      og naar den eine daa gjerer Rop,
      so ropar sidan den heile Hop.

      D’er mange nog, som vil Domar vera
      og læ aat alt, som dei andre gjera.
      Og Lyte finna dei rundt i Kring,
      og sjølve gjera dei ingen Ting.

      Like sant idag!
      Stå på din jævel, vi like det du skriv😅

    19. Har fulgt dæ nån år og jaggu ser d ut som æ må begynn å les blogga?! Ka skjedde? Du va liksom litt minsin i ett inneklemt friminutt i min hverdag. Litt usikker på om æ har løst t å del dæ me hele det blasfemiske (vet ikke ka d betyr engang i denne sammenheng) bloggNorge! Enn hvis de pøsa på med sånn…fjasegreier som gjør at du MÅ følg deres retningslinjer og skriv på den overfladiske måten etc?! Men.. sånn egentlig så vet æ jo at æ lika Kokkejævelen uanzett! Men vær dæ, d e dæ vi lika bæst🙏🏻

    20. Asbjørn min ukjente venn gjennom f.b og no blogg,att noen kan være så fette gal og insuere noe slikt er for meg heilt uforståelig….håper du holder ditt hode høyt og rakt og bare lar det prelle av…noen skulle rett og slett hadd IQSperre på sitt tastatur før dem spyr utav seg oppgulp
      Neste gang i alta så kommer jeg innom og smaker på tipp topp reinkjøtt…..vi smattes min vænn😉

    21. Asbjørn min ukjente venn gjennom f.b og no blogg,att noen kan være så fette gal og insuere noe slikt er for meg heilt uforståelig….håper du holder ditt hode høyt og rakt og bare lar det prelle av…noen skulle rett og slett hadd IQSperre på sitt tastatur før dem spyr utav seg oppgulp
      Neste gang i alta så kommer jeg innom og smaker på tipp topp reinkjøtt…..vi smattes min vænn😉

    22. Æ heie på dæ. Rett fra levra/hjerte. Det funke for mæ. Gode oppskrifter som glede mange (iallefall 2 inkludert mor di) livet går opp og ned men ikke alle tør å snakke/skrive om det. Æ sjøl valgte å vente 6 år før æ delte noe av det samme som du har vært igjennom 2 ganger. I dag bruke æ det i forelesning for å vekke andre til å se sæ i speilet, kjenne på nedtur og bruke det positivt i hverdagen. Derfor 2 tomler opp herfra. 👍🏻👍🏻

    23. Lekkert, lekkert, lekkert.
      Kæm treng restylane da?
      D ekte overvinn allt.
      Kokkejævel go, go, go.

    24. Huff, så utnyttet jeg føler meg! Klarte heller ikke la være å følge din anmodning om å klikke på bildet – det er mulig jeg ER en sau. En blond, en. Som følger flokken og ikke aner at flokken leder meg i den sikre bloggdøden. Det kan forresten også være fordi ikke jeg heller er ung og slank eller skjønner hva en blogg skal handle om, slik at jeg faktisk tror at dette er en ekte blogg. Ingen logikk i noe av det der, egentlig, og det er det heller ikke i at folk mener du slår mynt på egne og andres tragedier. Du skriver jo om LIVET! Og livet inneholder glede og sorg og reker og tørka reinhjerter – det siste mest for de heldigste av oss. Og det at du berører så mange med tekstene dine, viser jo bare at du skriver så godt ar det du formidler føles ekte for oss lesere, uansett om det handler om sorg eller om glede, om reker eller salatbar eller reinhjerter.
      Keep it coming!
      De som finner noe å kritisere ville nok kritisert uansett hva – JEG vil helst lese noen som har evnen til å berøre, og det har du i fullt monn!

    25. Kjempeflott blogg,har aldri lest en blogg før no,å æ bare må klikke på når æ ser at du har skrevet nåkka,men skjønne ikke helt koffør du ofte påpeke at du e tjukk,ser ikke sånn ut,og om så va,så e du ikke aleina om det 😄 man passe akkurat i skjinnet,og så lenge sengklærne passe,får man være gla 😄

    26. Du klarer det. Bildet i hodet mitt. Av og til vanvittige bilder. Å takk førr d 🤣 👋👌👍

    27. Utnytt meg gjerne, peis på… selg meg ferske reker fra Varanger, eller fortell meg at idag er livet ikke godt å leve..
      Jeg digger å være endel av din saueflokk, du er den ærligste bloggern jeg vet om <3
      Takk for alt du gir.

    28. Du er klar over at din blogg er den eneste jeg følger? Det er så deilig å lese om det du holder på med og ditt liv. Det er så avslappende med en blogg uten formaninger om klesstil, sminke, utspjåkede småunger i dyre klær og bilder av perfekte utstillingshjem med en bimbo med trutmunn, altfor store løsvipper og halve sparkellageret til Maxbo i fjeset. Jeg gleder meg til hver dag jeg kan gå inn å lese bloggen din og er utrolig takknemlig for alt du deler.
      Jeg har grått mye når jeg har lest alt det vonde dere har opplevd, men også gapskrattet høyt over dine mange artige formuleringer om hyggelige og morsomme hendelser.
      Tusen takk for at du beriker livene våre, kjære kokkejævel! ♥️ (Og Asbjørn😂)
      Stor klem fra en kollega fra Valdres. 😉

    29. Du er klar over at din blogg er den eneste jeg følger? Det er så deilig å lese om det du holder på med og ditt liv. Det er så avslappende med en blogg uten formaninger om klesstil, sminke, utspjåkede småunger i dyre klær og bilder av perfekte utstillingshjem med en bimbo med trutmunn, altfor store løsvipper og halve sparkellageret til Maxbo i fjeset. Jeg gleder meg til hver dag jeg kan gå inn å lese bloggen din og er utrolig takknemlig for alt du deler.
      Jeg har grått mye når jeg har lest alt det vonde dere har opplevd, men også gapskrattet høyt over dine mange artige formuleringer om hyggelige og morsomme hendelser.
      Tusen takk for at du beriker livene våre, kjære kokkejævel! ♥️ (Og Asbjørn😂)
      Stor klem fra en kollega fra Valdres. 😉

    30. Du er klar over at din blogg er den eneste jeg følger? Det er så deilig å lese om det du holder på med og ditt liv. Det er så avslappende med en blogg uten formaninger om klesstil, sminke, utspjåkede småunger i dyre klær og bilder av perfekte utstillingshjem med en bimbo med trutmunn, altfor store løsvipper og halve sparkellageret til Maxbo i fjeset. Jeg gleder meg til hver dag jeg kan gå inn å lese bloggen din og er utrolig takknemlig for alt du deler.
      Jeg har grått mye når jeg har lest alt det vonde dere har opplevd, men også gapskrattet høyt over dine mange artige formuleringer om hyggelige og morsomme hendelser.
      Tusen takk for at du beriker livene våre, kjære kokkejævel! ♥️ (Og Asbjørn😂)
      Stor klem fra en kollega fra Valdres. 😉

    31. Dine skildringer og glimt i øyet er en nydelig motvekt til mye av det vi ser i samfunnet for øvrig. Ærlig, usminket og full av selvironi. 😊👍🏼

      Skjønner at noen syrlige oppgulp kan feste seg hos deg, men tror og håper det bare setter mer fyr i din indre «kokkejævel», slik at vi andre 98% får mer av det du har å by på… både på kjøkkenet men også bak tastaturet.

    32. Fantastisk innlegg som “naila” galskapen i kommentarfeltverdenen og vise at du heve dæ over det søppelet som folk klare å bryte utav sæ. Peis på med alt som har betydning, æ for min del elske å lese, bli berørt, flire, gråte og bli tankefull. Og ikke minst får æ løst t å begynne å lage orntli mat! 😍

    33. Elsker bloggen din.👍Eneste bloggen jeg følger. Du deler av deg selv og livet ditt på en måte som går rett i hjertet❣️

    34. O’ store Kokkejævel (& Asbjørn),
      TAKK og pris for at du ikke som så “alle andre”! Fjas, plattheter, intetsigenhet og svada ligger (heldigvis!) ikke for deg..😉
      Har fulgt deg på FB de senere årene, i både tykt & tynt – gode og mindre gode dager…
      Kjekt at du nå har funnet en enda større arena å boltre deg på👍
      “The proof is in the pudding” og oppslutningen din viser at du definitivt er på rett hylle! NJOY!🎉

    35. Elsker bloggen din.👍Eneste bloggen jeg følger. Du deler av deg selv og livet ditt på en måte som går rett i hjertet❣️

    36. Takk for en fantastisk blogg. Jeg er imponert. Jeg er selv blogger her inne på blogg.no. Holdt på snart et år. Moro. Du har virkelig fortjent topp-plassering her inne! Lykke til videre!

    37. Digger stilen din, endelig en blogg for oss som har andre interesser enn kropp og sminke. Du skriver om følelser på en måte som gjør at leserne dine fysisk kjenner det. Smerte, glede og ikke minst latter😊
      Vær så snill, fortsett og skriv, MASSE

    38. 1 gang eg kommenterer en blogg og 1 gang eg leser blogg 😀 Men du skriv så bra at eg ikke kan la vær å kikke og lese. Kan godt tenke meg å kjøpe julegaven du ga til slekta de med de diktan 😀 Kan forøvrig tenke meg å kjøpe kokeboka Di også 👌

    39. Kokkejævel – eg lik deg. Livet e ikke bestandig glansbilda og enhjørninga – takk førr at du del det som e ondt og!

    40. Du “fanget” mæ med dine fantastiske innlegg om livet – og æ digger det👍
      Keep up the good work! 💪

    41. Æ digge at du skriv uten filter innimellom 😊 både på godt og vondt. Syns den “virkeligheten” i sosiale medier er lite troverdig ofte. Håpe ikke du lar dæ påvirke av sånne surmaga kommentara som du åpna denne posten med. Håpe du klare å fortsatt være dæ sjøl, på alle måta. Skal tru om ikke de fleste som har sagt teite ting om dæ e menn som ikke har såpass kontakt med egne følelsa at de finn ord for dem? Bare lure 😉
      Stå på videre, så vi som digge dæ fortsatt kan le så magefleske disse og noen ganger gråte av både medfølelse og smerte 😍

    42. Asbjørn…du e rå ,du e ærlig og du e bunnærlig….fortsett med det!! Liker sånne mennesker, de gir livet farger, ja hele spekteret i regnbuen 👍🕯❤

    43. Bæææ..æ e en av sauene som synes det er utrolig bra det du skriver, artig å følge deg her 😀😊

    44. Det e jo heilt utrolig kossen enkelte nettroll klare og gjøre gråstein av gull!
      Men hvis du bare fortsette og peise på med alt du har, så e resten av oss glad på dine vegne og håpe du får kjempesponsoravtala! Æ blir lykkelig og enda et hekto lubnere for hver oppskrift du legg ut, og dine skildringer av livet mellom måltidene føre til både latter, snørr og tåra mellom måltidene mine…(noen ganga under måltidene og, kjæm litt an på ka tid æ les bloggen din)

    45. La de som kritiserer deg sitte der med sine sure oppgulp, og fortsett å være deg selv, ærlig, trygg, sår, sårbar, sterk, knallsterk, lei deg, glad, og kanskje til og med både kjempelykkelig og dritforbanna. Det er det som er livet. Vær kokkejævel, Asbjørn, kjærest, far, sønn, sjæf, kollega osv. Og for all del, husk å vær blogger, og den som gleder oss med den fantastiske måten du deler av livet ditt. Jeg har fulgt deg på Facebook lenge, og klikker stadig inn å leser på bloggen. Jeg elsker måten du skriver på, og at du våger å sette ord på å dele. Takk for det. Jeg har aldri vært i Alta. Men om jeg noen gang kommer dit, så er du en av grunnene til det. Jeg håper å en gang kunne spise hos deg. Lykke til. Stå på. Klem fra meg.

    46. Jeg har aldri fulgt med på en blogg i hele mitt liv, men bloggen din leser jeg. Du er ekte, du skriver om det ekte livet, det som får meg til å gråte og le. I morgen lander jeg i Alta, og jeg gleder meg til å smake på maten din, før jeg tar fatt på veien videre 🙂

    47. Du har en fantastisk formidlingsevne. Du er morsom, og du så befriende ærlig om sorgen og livet slik du og dere opplever det❤ Jeg har aldri fulgt en blogger før, men du treffer meg mitt i hjertet. Og i lattermuskelen.

    48. Det gleder meg at jeg er en i “saueflokken” din! 🤣 Jeg som alltid har gått mine egne veier. Som ofte har gjort utradisjonelle ting , jobbet utradisjonelt og fått mye pepper av sjefene for det.
      Om det har brydd meg? Ikke langt inni granskauen en gang!
      Så nå følger jeg endelig flokken! Bak en gærning som attpåtil blogger! Som er morsom. Underholdende. Seriøs. Ekte. Full av ekte følelser og attpå til er så frekk å lokke med reker i hytt og gevær! Gleder meg stort til fortsettelsen! Kokkejævel! Asbjørn!
      Stå på! Vær deg selv! Blås i alle de misunnelige sjeler som gremmes over din suksess med bloggen!

    49. Sjalusien herjer dessverre blandt folk👎🏻 Du er helt fantastisk til å skrive 👍 DIGGER bloggen din, og klikker meg inn flere ganger om dagen for å se om du har blogget😘😘 blogg i vei om opp og nedturer😊 min mamma på 69 har aldri lest en blogg, men DIN følger hun🌺 stå på videre, vi heier på deg😘😘

    50. Hei Asbjørn, fint å lese dine betraktninger om livet, liker særdeles godt måten du omtaler flokken din på, både den private flokken og den på jobb. Leste første gang om deg når kokkejævel søkte etter kokk, er noen år siden 😀
      Fikk spørsmål om å bli topptilhenger av FB siden din, men da skvatt æ og følte mæ litt sånn stalker 😳
      Ha en vakker aften

    51. Må slenge mæ på det hær med å si at DIN blogg om livet,MÅ æ ha med mæ.Du skriver rett fra levra.Å det er det som er så ekte.Å godt å lese.Æ digge dæ.🙈🙂👍

    52. Gleder meg hver dag til å lese bloggen. Tusen takk for at du deler både om livet og alle oppskriftene.

    53. Haters gonna hate.
      Sjalusi kalles det, rett og slett. Godt å se at du ikkje oppfylle ønsket dæmmes om å ødelegge dæ.. 👌🏻😁 glede Mæ allerede te neste post..

    54. Det aner meg at de negative tilbakemeldingene preller av som vann på gåsa…. La det for Guds skyld fortsette slik!! Vi har alle våre demoner som rir oss til tider, og vi har alle ulike måter å håndtere dem på. At noen velger å gjøre det i form av å tyne en arm blogger fra Alta sier mer om dem enn om deg… Gleder meg til å lese mer fra deg! Varm klæm!

    55. Vet ikke hvordan jag begynte å fölge deg på facebooksiden din men fölger nå også bloggen din. Endelig et normalt menneske som skriver om livet på riktig . Fortsett med det 🌷

    56. At du er du og helt deg sjøl er det som gjør at jeg følger deg. Jeg har to blogger jeg følger; Janne Nordvang og Kokkjævel. Begge voksne som skriver med humor og alvor, som deler av seg sjøl og er ekte. Selv om jeg er i overkant glad i rosa, leser jeg ikke rosablogger. De er ikke min greie. Takk for at det er noen som er seg sjøl og ikke så veldig opptatt av å ha riktig filter 😉😊

    57. Ble du sendt ned til jorda ?😱 Å æ så trudde du kom opp fra.🙈…ja du veit👍 Ønska dæ, kjærest og datter en fin helg. 💐😂😂😂 Klæm fra tyttebærkræmkjærringa.

    58. Hei Asbjørn,
      Så hyggelig det var å få høre fra deg også 😊. Både du og Kokkejævel skriver drivende godt!
      Ler og gråter med deg, ønsker deg alt godt. 😘

    59. Elsker dine skriblerier… uten filter er best, det er sånn livet vårt er, uten filter, uten fiks fakserier og uten dill dall !! Stå på, Asbjørn/Kokkejævel 👏

    60. Negative nettroll vil du dessverre ikke bli kvitt, de er et ufint fenomen som man ikke får gjort så mye med. Tier en, kommer 2 andre. Desverre.
      Men, du skal bare fortsette å være deg, skrive om det du vil akkurat da, og gi katta i disse surmaga trollene, som tydeligvis ikke har et liv mellom måltidene.
      Vi er mange som liker din brutale ærlighet, din såre, gode, kjærlige, morsome måte å skrive på, som liker deg.
      Hilsen trønderpie 36

    61. Eneste bloggen æ les, fantastiske skildringer av livet på godt og vondt. Og mat 😀 like at du er ekte, ikke sponset for å promotere andre. Skulle det dukke opp sponsing, ville du nok i hærlig naivitet fortelle det også 😉 og æ ville fremdeles heie på dæ, for du er ekte og gjenkjennende 👍

    62. Har fulgt deg på Fb lenge og følger deg her også .😂Har ledd med deg og grått med deg, du skriver befriende godt om livet, både på godt og vondt 👍At ikke alle tåler dette, ja at det gjerne er misunnelse innblandet får stå for deres sak, da kan de bare gi blaffen i å lese/følge deg..💛

    63. Jeg DIGGER deg regelrett! Du er deg selv, ærlig og ekte, og det er det som er så herlig med deg. Har aldri brydd meg blogger før, men nå derimot, har jeg funnet en blogg med mening og som er verd å lese, og det er ditt. Stå på!

    64. Du skriver så utrolig ekte og bra, leser egentlig ikke blogger, men følger deg. Stå på, og be dem som snakker deg ned om å ta seg en bolle, eller ei reke ellerno😆

        1. Det e snert. Det e vidvinkel. Det e livets nyanser. Ordan leve på linjan. Det e godt og trist og nydelig å følge med. Takk for berikelsen😉

    65. Janteloven lenge leve i Ola Dunk land. Hærlig at noen utfordrer en trangsynt forestilling om…ja, det meste! Stå på! 💪 Æ digge det! Hilsen fra Trønderland!

    66. Du er bare helt fantastisk flink å skrive, har felt noen tårer innimellom og humret andre ganger så jeg får spørrende blikk fra de rundt meg. Fortsett du så skal jeg flire og skrike om en annen 😊

      1. Dagens høydepunkt å lese dine innlegg😊 på godt og på vondt er du like ærlig, fortsett med det😊👍🏻

    67. Du imponerer igjen!! Og det er jo det vi vil ha, en blogg om det ekte livet. Det livet vi alle lever, mellom måltidene, på godt og vondt! Det livet vi kjenner oss igjen i…
      Digger bloggen din!!

        1. Du satte nettopp ord på det jeg tenker om meg selv, men som jeg ikke tør å si høyt for det går jo ikke. Jeg stoler på meg selv og er trygg i den jeg er, sånn egentlig. Det trenger igjennom hver gang det “er noe”.
          Men jeg har vært så dum at jeg har latt meg påvirke. Jeg har skrevet mye og det aller meste er nært og betyr mye. Spesielt om det er noe sårt eller vanskelig, så kjenner jeg et enormt behov for å skrive. Glade ting også altså, misforstå meg rett. Og jeg har fått så mye gode ord om levende skriving, fine innlegg o.l. Men så har du de få (og gjerne kjentfolk) som må kritisere og ødelegge. Det er så synd, for det er nettopp det det har gjort for meg. Blogget uten å ha spesielt mange lesere, men det har heller aldri vært tanken.

          Jeg “fant deg” for noen dager siden og jeg tar meg selv i å lese og engasjere meg i det du skriver. Fortsett på din måte, den er fantastisk!😊

      1. Ikke bry deg om de som representerer “hatet”- de er rett og slett troll! Og hva gjør man med troll? Sies at de ikke tåler sollys- så fortsett å være sollys, Asbjørn!! Vi leser FB poster og Bloggen din fordi vi liker det!!👍 Og fordi du fortjener det!❤😁🌞 Med og uten reker!😜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg