Langfridag

Jeg fikk en melding i natt fra en kunde som skrev at hun ikke ville handle mer hos meg fordi jeg surket og bæste så mye om hvor mye jeg jobbet, og et eller annet om at det ikke var noe morsomt å kjøpe noe fra en mann som klagde over at han måtte jobbe for føden. Telefonen er litt ødelagt, så jeg kan ikke svare på kokkejævelmeldinger med den, men tenkte jeg skulle svare på meldingen fra PC-en da jeg sto opp i morges.

 

Da var imidlertid meldingen borte, så mulig det ble kjøpt en flaske rødvin for mye, hva vet vel jeg. Uansett, det fikk meg til å tenke, er det virkelig et slikt innrykk jeg gir når jeg skriver at det er mye å gjøre, lange dager og mange bestillinger. Jeg trodde jeg formidlet at jeg så på dette som en ny start, en slags velsignelse. En mulighet til å igjen starte noe helt fra grunnen, sten for sten. Jeg både takker, bukker og neier, hver gang jeg skriver om dette,  for at dere gir meg denne sjansen, men likevel er det noen som tolker det som surking. Jeg som er overlykkelig over at jeg får det til!

 

Så til denne kvinnen, eller mannen, husker ikke navnet, du kan trygt handle videre, for jeg sender en takk til Vår Herre for hver eneste ordre som kommer inn. Ja, lange dager gjør at foten min verker, men den skal opereres når jeg er ferdig med fotograferingen, så den skal du ikke tenke på. Kjøp i vei med god samvittighet! 😉

 

Skal forresten ikke skryte av lange dager, for i dag har jeg tatt meg helt fri. Pleier å ta meg et par dager hver påske med ingenting jobb. En mann må også puste. Vi har spist oss en god frokost. Ikke noe spennende, men rundstykker, egg og ost. Lillebror spiste avokado. Han elsker avokado! Er forresten ekstremt glad i mat. Spiser masse babyhavregrøt. Kone er utrolig flink med maten hans. Grøt hver dag, men også annen mat som kokt søtpotet, gulrot og avokado, banan, pære osv. Han er så fornøyd for tiden. Smiler og ler absolutt hele tiden. Når han ikke spiser da, eller vokser, for han har blitt diger. Ufattelig at det fantes et liv uten ham for bare noen få måneder siden. Klarer ikke forestille meg et liv uten ham. Helt utenkelig!

 

På Netflix ser vi Snowpiercer for tiden, og har knødd litt i sofaen i dag og sett  (enda) et par episoder. Koselig. Har også vært en tur og sett til guttene som bare sover. Ingenting nytt derfra

 

Til middag blir det reinkjøtt og buljong hos svigerfar. Blir godt. Han er flink med mat og reinen har har kjøpt er helt fullstendig utsøkt. Ingenting slaktestress, bare plutselig borte. Smaken kan ikke sammenlignes med industrirein, selv om den også er god altså.

 

En lang og lat dag altså. Deilig! Av og til må man trykke på pause. Det har jeg gjort i dag.

 

Vi smattes!

 

 

16 kommentarer
    1. Trist å høre! Vet ikke hva du har gjort feil, men et eller annet sted på veien må du ha gjort noe galt. Får enormt med positiv respons på den oppskriften, så vet den «virker». Bra du hadde erstatning i alle fall 🙂

    2. Helstekt fenalår, tente på ideen og det luktet fantastisk under steking. Det ble en skikkelig nedtur, gjestene var spent ( sier ikke hvor mange). Vi laget egne fenalår i høst og hadde et igjen, jeg fulgte nøye oppskriften din men resultatet ble hart, tørt kjøtt. Heldigvis hadde jeg også stekt et ferskt lammelår så middag ble det men fortsatt irritert for at jeg ødela det siste fantastiske fenalåret. Elsker bloggen og dine oppskrifter men dette fikk jeg ikke til, hva har jeg gjort feil?

      1. Kok det harde fenalåret og bruk det i en lapskaus, inviter til muddag og du skal se du reiser kjerringa 🙂

    3. Hvis en skulle slutte å handle hos alle som gir uttrykk for mye arbeid og lange dager, da får en virkelig jobben! Da må man jo undersøke i forhold til alle forhandlere om det et gitt uttrykk for en strevsom hverdag🧐 På mitt hjemsted er det over 100 butikker og jeg handler jo en del på nettet.
      Puh😅 det tror jeg at jeg ikke orker. Det blir nok produktenes kvalitet som blir avgjørende😄

    4. Jeg må bare skryte av bunad såpen, den luktet nyyyyyydelig. Har ikke testet vaske med den, men det var så frisk og behagelig lukt at jeg ser frem til å vaske bunadskjorta , og andre klær som må behandles forsiktig i vask. Og jeg har aldri før gledet meg til vaske bunadskjorta ! 😂😂 Ellers så bæs i vei eller hva du kaller d, gjør meg ingenting. Synes d er så flott du sier ting som d er, og du har jo skrevet at nettbutikken gjør at du faktisk kan jobbe med en rygg/fot som ikke tåler arbeid stående som du hadde. Så folk er bare vanskelige og tverr når de skriver slik. Eller gratulerer med overstått bryllup og dåp. Nydelige bilder av dere! Hilsen Synnøve 😀🐥 og fortsatt god påske 👌

    5. Syns det er mye bedre med en ærlig blogg, «sånn er det, det er dårlige dager, det er smerte, det er dager man er trøtt og sliten» enn med det «perfekte fb livet» som mange forfekter. Dette er den eneste bloggen jeg leser fast, og en av de få jeg i det hele tatt leser, nettopp fordi den er ærlig og at du kaller en spade for en spade. Hvis man ikke liker det så hvorfor ikke heller følge en av disse «perfekte» menneskene sin blogg istedenfor?

    6. Jeg skjønner vedkommendes kommentar veldig godt. Du har en fantastisk evne til å alltid snike inn sympati fra leseren som virkemiddel. Det er aldri en konstatering av noe positivt uten at du legger inn et men…

      Sitat
      ….du kan trygt handle videre, for jeg sender en takk til Vår Herre for hver eneste ordre som kommer inn. Ja, lange dager gjør at foten min verker, men den skal opereres når jeg er ferdig med fotograferingen, så den skal du ikke tenke på
      Sitat slutt.

    7. Noen kritisere bare for å kritisere, dem kan vel finne sæ en anna plass å handle hvis dem ikkje like det du skriv. Men må fortelle, æ e gift med en dyktig amatørkokk, han diske opp med god mat til mæ kvær dag. I vinter har æ vært sjuk og han har lagt sæ enda mer i selen for å lage mat æ orka å spise. E fortsatt ikkje kommen mæ etter behandlinga, men i dag lagde æ middag, og imponerte med fenalår i ovn og det va suksess x 5! Han va superfornøyd! Veldig greit at maten kan lages i etapper når man må kvile mye mellom – og heldigvia slapp æ oppvasken 😜. Han vet ikkje at han kommer til å bli imponeet i morra også, når æ hiv et lår på b…let (kan jo ikkje skrive alt, i tilfelle han les.). Takk for supre oppskrifte (ja æ har selvfølgelig vippsa) og fortsatt god påske!

    8. Drit i ka dæm skurker om😠 Du formidler dagen din, takknemligheta di og livet ditt👍😁 Æ liker skrivemåten din og d gjør åsså mange andre👍😁 Nyt fridagen, livet og jobben👍❤️ Fortsatt god påske🐣🐥🌞

    9. Mulig du tok en flaske rødvin for mye, for det var ingen melding, men en kommentar som ligger ute på Facebook-siden din under fullt navn😂
      (Innlegget 31 mars kl 16.05)
      Eller så har du fått TO likelydende, og da bør du kanskje tenke over formuleringene før det går utover butikken👍
      Må legge til at jeg ikke oppfatter det som klaging, men at du er glad for mange bestillinger🙂
      Fortsatt god påske🐥

    10. Skjønner ikke hva det mennesket mente. Var nok på en snurr 😅 Du takker og bukker og jobber mer enn gjennomsnittet blant folk flest. Du har lov å “sutre” litt. Vis meg den som ikke gjør det. Fortsatt god påske til dere 🤗🐣😃❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg