Legen slo full alarm!

Det har vært stille fra meg i dag. I lunsjen lå jeg sammenkrøpet i fosterstilling under kontorpulten og spiste knekkebrød. Havreknekk fra Wasa. Ingen over, ingen ved siden av. Ikke et vondt ord om de andre knekkebrødene, men havreknekk er liksom i en helt egen klasse for seg selv.

Selv ikke havreknekk er spesielt godt i store mengder uten pålegg.

Majones. Bruker “lett”varianten. Ikke riktig like god som den ekte, men halvparten så mange kalorier, dog fortsatt fetere enn seterrømme.

Etter majones fulgte en digg spekepølse, Tronfjell, samt Norvegia. Spiser det på jobb. Den er litt fetere enn den osten jeg ikke tør nevne, da får jeg bondehæren etter meg igjen, og nå som foten er så dårlig klarer jeg ikke rømme fra dem og de er skikkelig gærne.

Etter maten fulgte tabletter. Masse tabletter. Ikke for at jeg forstår hensikten, for de virker jo ikke uansett. Ikke i det hele tatt.

 

Ringte legen i morges. Klarer snart ikke mer. Ingenting fungerer. Alt blir bare verre og verre. Kanskje min verste dag i dag. Har ingen mulighet for sykemelding. Ingen å sette inn. Kan ikke bare hente noen fra gaten heller. Dette er jo et fag. 4 års utdanning + alle våre skrevne og uskrevne rutiner. Dessuten er jeg daglig leder i to bedrifter med at som med fører dette. Vet ikke hvor mange daglige ledere som ligger og slenger som som man kan ta inn uten opplæring. Nok om det.

 

Legen ville legge meg inn på sykehus umiddelbart. Mente dette var uholdbart. Det hadde han jo for så vidt rett i, men det var i alle fall uholdbart hvis jeg plutselig skulle bli borte fra jobb nå. Om fjorten dager, ja, nå, nei, nei, nei!

 

Dere vet, ofte er man jo mer ærlig og langt mer detaljert til legen enn man er på bloggen. Tror i alle fall at det er en bra ting hvis man er det 😉

 

Kompromiss. Tilbake i morgen og ta alle prøver som tenkes kan. Er jeg ødelagt innvendig av alle tablettene? Vi får se. Dere blir selvfølgelig oppdatert. Han skulle kontakte smerteavdelingen på UNN og høre hva vi skulle gjøre med medisineringen som åpenbart ikke virker. Håper de finner ut av noe, for jeg kommer ikke til å klare dette veldig mye lenger. Har i alle fall fått ordnet meg to halve dager i løpet av uken. Det høre lite ut, men dere aner ikke hvor mye det hjelper. På torsdag jobber jeg fra 6-12 i stedet for 6 -17. En formidabel forskjell. Litt overtid for noen, en absurd stor lettelse for andre.

Nok om det, jeg orker ikke. Kjærest og søsteren har dratt opp i selskapslokalet for å planlegge bordsetting og slikt. Vi skal jo snart ha baby, dåp, bryllup og alt det som godt er. Herregud jeg har dårlig samvittighet for at Kjærest har en mann som meg nå som hun trenger meg som aller mest.

 

Det er kanskje det aller, aller verste.

 

 

 

 

 

 

38 kommentarer
    1. En tror at voksne er så kloke og full av lærdom og fornuft..hehe,DET stemmer iallefall ikke. Om så da,at butikken må stenge i 14 dager i værste fall. Hør på legen ,kjærest og de som ser deg utenifra. Ikke kjekt for noen å leve med en som er i et smertehelv.. Greit du er en stabeis,men det er lov å krype til korset og SELVFØRGEKIG TA I MOT DEN HJELPEN SOM BYDES.Du skulle hatt ett spark i reeeeven.

      1. Ja, fjorten dager er 200 000 i lønn til de ansatte, 50 000 i husleie og ca 50 000 andre løpende utgifter. Altså ca 300 000 kroner som må betales uansett om vi stenger eller ikke. I tillegg til all maten som må kastes fordi vi stenger, trolig rundt 60 000 kroner. Nei, det er ikke bare å stenge

    2. Kanskje legen din burde kontakte smerteklinikken på Ottestad, der har de jo hele team som driver med en helhetlig behandling av kroniske smerter på best mulig måte, om det er på bakgrunn av kreft, amputasjon, operasjoner, eller muskel- og skjelettplager. UNN er nok flott det og, bare en tanke.

      1. Legen kontaktet smerteteamet på UNN i går og i dag fikk jeg prøve noe nytt. Vi får se om det fungerer. Så skal jeg jo på operasjonsutredning uansett 1 september

    3. Skjønner du ikke at du raserer ditt omdømme, ditt gode navn? Clickbait :«Legen slo full alarm! Illustrerte med et vakkert bilde av din gravide kjæreste. Det er mildt sakt usmakelig og patetisk.

    4. Føler virkelig med deg. Men hvorfor kontakter du legen gang på gang når du nekter å følge legens råd? Jeg skjønner at du er uunnværlig, men liv og helse MÅ gå først. Alle, både jobben, Kjærest, det ufødte barnet og ikke minst deg selv, vil tjene på det jo raskere du får operasjon. Jo raskere du blir bedre. Du har flinke folk på jobb. Du er bare en telefon unna. Ellers ender det med et mye lengre fravær. Du er 40+ og ikke udødelig. Du må ta bedre vare på deg selv og helsa di ellers går det galt!

    5. Hei. Har dere vurdert muligheten for blokade? Jeg jobber på anestesiavdeling selv og vet at anestesilegen setter noen av disse på uutholdelige smerter. Bare et lite tips om dere ikke har diskutert det 🙂

      1. Har ikke diskutert dette da det har vært sommer og legen har hatt ferie og jeg har vært inne hos ulike leger i denne perioden. Alle, inkluderte meg selv, har vel både håpet og trodd at det skulle gå over av seg selv. Skal til UNN 1 september

    6. Jeg kommenterer aldri; MEN om noen burde ha en vipps-spleis konto er det du. Kjære vene legg ut en vipps/spleis konto så dine følgere kan gi et bidag til fortere operasjon <3 det vil jo være til beste for dere begge i disse tider

      1. Takk, men jeg har sykeforsikring og kunne vært operert innen en uke, (hvis det var grunnlag for operasjon), men har ikke hatt mulighet til å dra fra jobben i denne perioden. Det er for mye folk på utsiden av disken i forhold til på innsiden kan du si 🙂

    7. regionalt smertesyndrom CRPS – Complex regional pain syndrome

      Sjekk med smerteklinikken. Tidligere kalt Dystrofi. Om det blir behandlet tidlig er det håp om bedring. Ellers kan jeg love deg ett sant helvete😭har hatt det i 8 år så ta tak i deg asap

      Lykke til

    8. Kan jo være at du burde vurdere å høre på legen, tenke kjærest e meir fornøyd me en mainn som går opp kirkegulvet enn en som kryp😜🙊🙈
      Sikker på du har et par flotte folk som kan ta over om du må innlegges litt 😜

      1. Men tenk di artige bildene krypende opp kirkeguøvet da 🤣 Neida spøk til side, masse go bedring til dæ Asbjørn. Håpe på rask bedring❤ og lykke til med alt som kommer fremover nå

    9. Må fortelle om min samboer som hadde noe lignende som deg. Prolaps i ryggen og uutholdelige smerter i leggen. Ingen smertestillende virket. Gikk sånn i ca 3mnd før han fikk time på røntgen i Tromsø. Han ville sitte å kjøre selv en del av veien men kjørte nesten helt fram, en kjøretur på 3t. Gikk ut av bilen i Tromsø og da var smertene borte og ble helt bra etter det. Dette er noen år siden og han har ikke vært dårlig etter det. Hva som skjedde vet eg ikke men så lenge han ble frisk …ønsker deg god bedring😀

    10. Huff kor helsikas plaga du sku bi…😔
      Krysse alt som krysses kan førr at du får skikkelig smertelindring!! Go bedring 🥰

    11. Det passer aldri å bli innlagt på sykehus, men det hadde nok vært det beste for deg nå🤔men kjenner meg veldig igjen🤪Jeg har et hjerte som tuller og tøyser, men hver gang det begynner så gir jeg det et kvarter, en halv time, tre kvarter og gjerne en time også før jeg ringer sykehuset fordi jeg vet at jeg må inn og være der et døgn og det har jeg absolutt ikke tid til🤨Helsa er kjempeviktig, men ille når en også har yrkesstolthet😉God bedring til deg😊

    12. No synes eg så inderlig synd på deg😮. Skal det ikke snart være nok plager for deg,stakkars mann🤔. Sender deg en megastor god bedring klem😊. Håper UNN kan komme med noen gode råd for smertene dine. Ha en så bra kveld som mulig!!

    13. 🤞på at du får god hjelp på smerteklinikken, det fortjener du virkelig, tøft for alle dette, lykke til.

    14. Hjelpes. Dette høres ikke greit ut å gå med. Du må i alle fall få hjelp. Nytter ikke å hive innpå tabletter som ikke virker. Dette må du få gjort noe med fort. Løkka tel. 👌❤️

    15. UNN må da klare å gi deg rett medisinering!!! For mye smertestillende så får du smerter av slle tablettene😳Dette går jo ikke.Æ tenke fu må inn på UNN for å få hjelp.Sender bamseklæm og gode tanker👍

        1. Anbefaler å ta deg en tur til sjurd Braathen (rygg kirurg) på volvat.
          E sjølv operert 2 ganger for prolaps med sinnsvake nervesmerter ned i foten.
          Jobber sjølv som kokk og fungerer greit i havet no.
          God bedring klem.

          1. Takk 🙂 Skal til UNN 1. september. Vi får se hva som skjer. Akkurat nå ser det ut som den bitte, bitte lille pillen jeg begynte med i går kveld virker. Herregud, det blir en spennende dag!

    16. Hei.
      Håper du får hjelp.Du trenger å komme til en smerteklinikk ,de kan det med smerter.
      Få time fort.
      Forstår at det er tøft for dere alle.
      Uansett så står du på det du klarer og mere.
      Du må bli bra til den lille kommer og bryllupet.
      Ha en fin kveld. 💜

        1. Tips, søk om operasjon på Rikshospitalet i Oslo neste uke. Innkall til pressekonferanse om boken fra sykesenga. Det blir et veldig bra mediestunt 🙂

    17. Håper de finner medisin som funket til deg snart, er ikke godt å gå sånn å hive innpå noe som ikke funker. Kan jeg få sende deg ei privat melding Asbjørn?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg