Lillebror ser deg!

Hadde det ikke vært for denne lille kompisen, så hadde kanskje dagen vært litt vanskeligere. Skal ikke gå inn på det, men alle skjønner at når man driver og renner dørene ned på familievernkontoret tre år etter et brudd, så er det ikke alt som er like enkelt, men fra og med i dag er det herfra og framover med denne lille hjerteknuseren som gjelder! Jeg kan ikke gjøre noe med fortiden, men framtiden er kun opp til meg selv! 🙂

 

Egentlig har jeg litt dårlig samvittighet, for når dette bildet ble tatt i morges, så hadde han ikke peiling i det hele tatt hvor vi skulle. Han var nypuppa, nyskifta og godt humør. Han liker bilstolen og vet vi skal ut på kjøretur når han settes i den.

 

Praktisk bilstol for øvrig, for den kan også brukes til trillevogn. Den var ikke billig, men absolutt verdt pengene 🙂

 

Lillebror vet fortsatt ikke hva som skal skje, men det vet mamma og hun gruer seg veldig! Tror de fleste mødre kan kjenne igjen akkurat denne følelsen. Vi gutta også, men vi skal jo være så tøffe og fjotter det bare bort.

 

Vet ikke hva jeg skal si om gulvbelegget, men som det ofte sies i kommentarfeltet mitt: Har du ikke noe positivt å si, så er det best å bare holde kjeft”. Jeg velger å holde kjeft…

 

Hjelp, pappa, hjelp!

 

Ja, det gjør litt vondt noen sekunder, men etterpå venter det en deilig pupp og alt er bra igjen.

 

Fantastisk dyktig og erfaren helsesykepleier forresten. Tusen takk for en veldig trygg, god og likestilt opplevelse! Du så på oss begge to når du snakket og brukte konsekvent personlig pronomen, 2. person flertall, altså “dere”. Det er det slett ikke alle som gjør, og det skal du virkelig ha honnør for! (PS! Jeg glemte å spørre om jeg kunne bruke bildet, så derfor tør jeg ikke vise hele det blide ansiktet)

 

Hvilken vaksine han fikk? Det var trippelvaksinen han fikk i lårene. Den mot difteri, stivkrampe og kikhoste. I tillegg fikk han en nymotens vaksine som han skulle drikke. Den var for et svært smittsomt magevirus. Husker ikke hva det heter, men det er sikkert noen av dere som vet?

 

Jeg er veldig glad for at vi har et så godt vaksineprogram i Norge og jeg oppfordrer alle til å følge det. De fleste sykdommene som det vaksineres mot er faktisk dødelige. Jeg har mistet min part.

 

Det handler om å beskytte hverandre. Ikke bidra til at barn skal bli alvorlig syke eller dø unødvendig. Vaksiner ungen din!

 

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. 3 måneder:
      Rotavirusvaksine (dråper i munnen).
      Kombinasjonsvaksine mot difteri (ekte krupp), stivkrampe, kik- hoste, polio, Hib-infeksjon og hepatitt B (1 stikk).
      Pneumokokkvaksine (1 stikk).

      – sånn, da er far oppdatert på hvilke vaksiner lillebror fikk

    2. Er nok rotavirusvaksinen han fikk, og det er bra 🙂 Vi fikk rotaviruset i februar i fjor. Det er nok det værste vi har hatt i hus, aldri vært så dårlige noen av oss :-p

    3. Den drikkevaksina mene æ hete Rotavaksine!
      Ha en videre flott ettermiddag/kveld 😊
      Fine lillebror😄

    4. Så bra han får vaksiner😃 drikkevaksinen er mot rotavirus. Som er årsak til om lag halvparten av tilfellene med diaré og oppkast blant sped- og småbarn. Ganske så smittsomt…

    5. Så bra han får vaksiner😃 drikkevaksinen er mot rotavirus. Som er årsak til om lag halvparten av tilfellene med diaré og oppkast blant sped- og småbarn. Ganske så smittsomt…

    6. Så bra han får vaksiner😃 drikkevaksinen er mot rotavirus. Som er årsak til om lag halvparten av tilfellene med diaré og oppkast blant sped- og småbarn. Ganske så smittsomt…

    7. Da min fikk sin første vaksine, ble det dødsens stille i to sekunder, så så han krenket på meg og brølte. Samme gjelder enda ved blodprøve etc.

    8. Enig, vaksine er viktig, så vaksiner ongan. 👍 Og hellesnusken for noen skjønne øya den lille hjerteknuseren dokkers har. Ha en fin dag, og kos dokker masse.

    9. Helt enig. Vaksiner ongan.👍 Og hellesnusken for noen skjønne øya den lille hjerteknuseren dokkers har 💙. Ha en fin dag og kos dokker. 🤗 🌷

    10. ja vaksiner er viktige. Får håpe han ikke blir slapp av vaksinen . OG Noe positivt om det grusomme gulvbelegget,tja…det er rent.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg