Livet bak muren

Hvordan jeg har det? Jo, takk som spør. Har det etter forholdene bra etter at denne mastodonten av en levegg ble satt opp på fredag. Ser man positivt på det, og det skal man jo gjøre, så slipper jeg i alle fall å bruke masse tid på å stirre ut gjennom vinduet. Det er jo egentlig en gammelmannsyssel uansett. Nå får jeg frigitt flere minutter daglig som jeg kan bruke på viktigere ting. Må bare finne på noe viktig å fylle tiden med først, men det kommer nok, he he.

 

Neida, ser ut som om det ordner seg med den veggen. I følge tegningene skulle det ikke være en vegg der i det hele tatt, så jeg får nok snart utsikten min tilbake. Det gleder jeg meg til, for jeg liker å stå og stirre ut på fjorden, gammelmannsyssel eller ikke. Vurderer nesten å kjøpe meg en gyngestol også, ha ha. Og en pipe. Kanskje jeg må begynne å røyke igjen? Nei, det kan vente til jeg blir 75 år. Det er jo tross alt ikke så alt for lenge til.

 

Slutta å røyke for fem eller seks år siden. Er ikke helt sikker. Da hadde jeg røkt siden jeg var fjorten år. Begynte å røyke da jeg tok hurtigruta alene og satt på bakre dekk og så på solnedgangen, røkte sigaretter jeg hadde stjålet fra mamma og hørte på Chris de Burgh på walkmanen min. Ikke le, han har mange fine sanger! Hadde drømt om å røyke siden jeg var ganske liten. Vet ikke hvorfor, men jeg ville være en røyker. Teit, men slik var det. Hadde det ikke vært så dyrt og så helsefarlig hadde jeg røkt fremdeles. Har fortsatt lyst, men har ikke sprukket en eneste gang siden jeg slutta. Snuser mye da, men det tjærebrer i alle fall ikke lungene.

 

Har fyrt i ovnen. Kjærest syns det er så deilig å stå opp når det er lunt og varmt og det knitrer i ovnen. Jeg liker å glede henne med slike små ting. En riktig drømmemann om jeg må si det selv og det må jeg jo. Sitter jo alene. Godt å se det skriftlig selv om jeg har skrevet det selv. Jeg er en drømmemann. Nå har jeg skrevet det to ganger. Sjelden man skriver ting to ganger hvis det ikke er en viss sannhet bak ordene. Ingen røyk uten ild så og si.

 

Der ble klokka sju. Har fortsatt sandpapir i øynene. Skal jo ikke på jobb, har jo ingen he he, så egentlig tror jeg faktisk at jeg bare går og legger meg igjen. Tror jeg kunne vent meg til dette NAV-livet. Litt kjedelig i lengden kanskje, men man kan i alle fall sove så lenge man vil. Hvis man ikke våkner tidlig uansett da, men det kan jeg jobbe med. Ikke som et yrke altså, men som et slags prosjekt. Viktig å fylle dagene.

Nei, lag en vakker dag folkens!

13 kommentarer
    1. En gang, nede ved birkebeinerhytta vel, skulle jeg ha sex med en birkebeiner.
      Og plutselig ville den her birkebeinern ikke ha sex da (kunne det virke som)
      Og den her birkebeinern, sa det, at jeg hadde stinkende baller, og han ville ikke suge ballene da.
      Noe sånt.
      Men jeg er direkte etter farao, Gjedde og Bååt.
      Og de hadde svette baller da.
      Jeg ble tvangsinnlagt på Blakstad, i 2015, fordi en lege Johnsen ikke likte baroner med svette baller
      Så sånn er nok det.
      Og nå skal jeg besøke Kiwi-negern på Majorstua.
      Og så skal vi prompe sammen.

    2. Åååå… savne fyr i ovnen..så koz!😍Orntli snill m kjæresten din du😉Sku hatt både kjærest å ovn!😂😂🙈Ha 1 fin dag!😊

    3. God morgen.🌞det e nu bra at dere får utsikta igjen.elles får dere ha en fortreffelig dag. Og ta vare på hverandre.🌞🐣🌼🐥🐣🤗

    4. Dette va jo gode nyheter,da får dåkker den nydelige utsikten tilbake😍. Må bare spørre,den islenderen å klikke på,gjaldt det kun for gårdagen? Eg var innom flere ganger å klikke der igår,håpe det ble en fin ekstra sum til deg😉.
      No e det jammen blitt sånn at vi ble glad da vi våkna opp til bare halve snymengen i forhold til værmeldingen😆. Må ta alle små gleder i disse koronatider🤗. Ha en så fin dag som mulig med kjærest😍😉

    5. Godt det ordna sæ med den leveggen. Regn i natt og nytt holkeføre her. 🙈🙈 Trur æ tar en innedag. 🤔 Ha en fin dag videre i Alta.

    6. Vi skulle hatt en svær levegg som ga le for hele Finnmark. Meget meget lei alt drittværet no. 😡 dessuten er vi ikke født med ski på beina, vi er født med levegg 🤣😂 lag en fin dag du også🤗 hjemmekontor her 👩‍💻

    7. God mårn😁 det der var en monstervegg, tror ikke æ har sett den der variantene før. Vet det er viktig med størrelse, er litt der til tider 😅så skjønner det kan ta litt av 🤩’
      Men Godt for dere når den blir borte 👏
      Det bli gøy å følge dæ når du skal trene opp ett A menneske til å bli ett B menneske 🤪 Her i huset trenger ingen trenes til å stå opp sent. Sitter som eneste A menneske alene frem til lunsj iallefall. Guttungen logger seg på skolen akk kl 0830, og etter det tror æ skolen har innført det slik at alle i ungdomstrinnet SKAL sove frem til lunsj 😂 før det e dags for lunsj, og så et vanvittig stress med noen oppgaver! Disse må levers før skoledagen er ferdig. Lurer egentlig på når det er? 🤔 Nei, den der skolen nå om dagen, har æ gitt opp. Men konklusjon; – ser ut som den fungerer godt her i huset 😂
      Ha en fin dag, og sov leeenge 😴

    8. Fornuftig å legg sæ igjen.
      Fikk du gehør på å framskynde skulder opperasjon i disse korona tidet.
      Vær forsiktig når du legger inn en pris i disse tider ,spesielt om du bruker løs snus, trur vi fikk korona i hus gjennom snusbruken te mannen🤔 væer nøye på håndverk, men ikke tenkt så my på det når han har lagt inn en pris. Het e det 3 uka på isolasjon, slipper vist fri skjærtorsdag.
      Ja en rein og fin dag.

    9. God morgen til deg og dine 😊 I dag skal eg på ny røntgen, håper eg slipper gipsen på venstre hånd nå ✌️Ellers så blåser det småjævler her, jada, snø i tillegg. Pytt pytt, bare litt over en måned igjen av vinteren.

    10. Godt det ordner seg med utsikten din altså 👏👏 Misunner deg den utsikten der 🤗 Og du, gyngestol burde vært obligatorisk med sånn utsikt 🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg