Livet snur fort. Dette er min nye seng.

Jeg har ikke sagt noe til dere før nå, men de siste 14 dagene har jeg sovet på sofaen. Det er mye styr hjemme for tiden, så i fellesskap har vi funnet ut at dette er den beste løsningen akkurat nå.

 

Lillebror er over sju måneder og det er visstnok i disse tider unger “finner seg selv”, altså begynner å bli bevisste at de er et eget individ. Dette kan skape en del uro, som mareritt, på nettene. For å få sove igjen etter at jeg våkner på natta liker jeg å høre på “Abels tårn” eller en annen pratekast, men han er så nysgjerrig at han ikke roer seg i det hele tatt av masse stemmer. Da blir sofaen et godt alternativ.

 

Det fungerer helt greit. Forstår godt rikfolket som hadde separate soverom før i tiden. Familieforøkelse krever jo en viss form for intimitet, men når alt slikt er unnagjort er det unektelig litt deilig å kunne breie seg akkurat slik man vil. Det er det riktignok ikke plass til i sofaen, men hun sover herrens glade netter nede i den nesten splitter nye senga.

 

Nok om mitt litt triste natteliv! Har satt meg opp i sofaen, drikker kaffe og prøver å våkne såpass at jeg er klar for å kjøre på kontoret og legge aller siste hånd på bokmanuset. Fikk det fra språkvask i går, og jobber meg nå gjennom alle kommentarene og forslagene til endring som kom fra både språkvaskeren og redaktøren. Kom helt fram til fiskekapittelet, altså godt over halvveis i boka, og regner faktisk med at jeg blir ferdig i løpet av dagen hvis jeg jobber intensivt. Har i verste fall også hele morgendagen å jobbe på, men vi har utendørs personalmøte fra 15:00 i morgen, så har egentlig andre ting å tenke på.

 

Om vi skal på ferie i år? Fra det ene til det andre liksom… Vel, vi har ikke planlagt noe ferie egentlig, men ryktet og at søsteren min med familie, hun som bor på Stord, hadde tenkt seg nordover til Vesterålen. Familien har nemlig et sommerhus der, og vi prater om at også vi skal sette oss i bilen og møte henne der. Forhåpentligvis blir også Datter med. Vi får se. Skal i alle fall ikke reise utenlands. Pengene mine skal brukes innenlands i år. Det norske reiselivet ble berget fra et konkursras av en massiv norgesferie i fjor sommer, og jeg håper folk klarer enda et år innenlands for å hjelpe bedriftene på fote igjen. Jeg skal i alle fall gjøre mitt.

 

 

Håper dere alle får en helt fantastisk fin sommerdag!

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Sofasover

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg trenger vel ikke si at ryggen din fortjener en bedre madrass…🙄 Kjøp deg en tempur overmadrass 😊👍Ha en strålende dag…artig å følge deg. 😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg