Løpet er kjørt!

I alle år har jeg betalt mine regninger samvittighetsfullt og i tide. Mye pga at det var min tidligere samboer som betalte regningene i mange år, (ja, det er flaut) men også etter at jeg flyttet for meg selv har jeg alltid betalt regningene samme dag som jeg fikk dem. Aldri noe krøll. De siste månedene, kanskje helt siden i fjor sommer har ting blitt veldig annerledes.

 

Flere ganger har jeg fått en av disse i postkassen. I begynnelsen fikk jeg litt panikk, inkassovarsel er scary shit, men etter hvert som man blir vant med det bryr man seg ikke like mye lenger. Til slutt går man nesten å venter på dem og blir litt skuffet hvis det går et par uker uten.

 

Først forsto jeg ikke hvorfor jeg fikk dem, men har etter hvert funnet et mønster. Første gang var etter at jeg kjørte over en bro i Nordland et sted. Var visst noe bompenger. Så begynte jeg å hente reker på flyplassen. Der var det jaggu også blitt betalparkering, men regningen ble visst sendt på SMS eller noe slikt. Eller som inkassovarsel, hver eneste gang, i mitt tilfelle. Så ramlet kroppen min sammen og jeg begynte å vanke hos både lege, sykehus og manuell terapaut. Der står det slike automater ved utgangen som man skal betale før man går. Som regel husker jeg det, men ikke alltid.

 

Så kom Viruset og legen måtte man møte via video. Helt grei ordning, tidsbesparende, men det dukket ikke opp en betalingsautomat etter endt konsultasjon og jeg har hatt mange. Kommer en SMS med noe betalingsgreier, men igjen, jeg venter heller på inkassovarselet. Vil ikke ha regninger på SMS. Helst vil jeg ikke ha regninger i det hele tatt, men et papirark eller en faktura i nettbanken kan jeg i alle fall forholde meg til. Jeg vil ha fortiden tilbake!

 

Løpet er kanskje ikke helt kjørt, men hvis jeg av en eller annen grunn skulle glemme et av disse mange inkassovarslene mine så er jeg ille ute. Kanskje jeg faktisk burde ta meg sammen og betale når det dukker opp en av disse ekle SMSene? Nei, jeg venter heller på inkassovarselet. Føles mer personlig 😉

 

Ha en nervepirrende aften!

 

 

11 kommentarer
    1. Vil også bevare papirfakturaene! Mister helt oversikten over mitt lille Rike sin tilstand når ting bare kommer på mobil eller på annen merkelig måte….. 🙁

    2. Det kom ei fra psykiatrisk dagsenter, til den kommunale leiligheten jeg bor i.
      Og hu så det at jeg burde begynne å bruke bleier da.
      Og da begnyte jeg å prompe.
      Og hu fra dagsenteret sa det, at hu ikke holdt ut stanken da.
      Før hu dro, spurte hu meg hvorfor jeg hadde et så mislykka liv da.
      Og da prompa jeg mer.
      Men men.

    3. Æ fikk å en sånn i postkassa. Saken va at æ aldri hadde fått regning etter timen med legen. Tok kontakt med selskapet og slapp å betale purregebyret, da det va dem som hadde gjort feil og ikke hadde sendt ut regningen etter konsultasjonen. Send dem en mail så slipper nok du å☺️

    4. Namnet mitt e Erik Pauline Ribsskog, og æ rænge ifra Hadsel.

      Og i Hadsel så betale vi ikkì regninga ifra Oslo.

      For det er no søringan si kolonisering av Nord-Norge.

      Vi står staut imot.

      Og gir søringan spøttan.

      Med hælsikes hilsen

      Erik Pauline Ribsskog

    5. Du vet du kan be om faktura på papir fra legen…du må bare ta kontakt m de som sender ut fakturaene 😊

    6. Jeg fikk nylig inkassovarsel, for en telefonkonsultasjon med legen.
      1. Legen ringte aldri når det var avtalt
      2.Jeg fikk aldri hverken sms eller papiregning, eller regning på nett.
      3.BAM!!Rett på inkasso ca 3 uker etter den telefonkonsultasjonen som aldri fant sted.
      Jeg ble superstressa, pga jeg bruker alltid betale regninger, og har stålkontroll på økonomien min. Ble også stressa, pga jeg begynte å tvile på meg selv, og min hukommelse. Kanskje hadde legen ringt, og jeg hadde glemt det?! Neida, han ringte nok aldri.
      Uoversikligheten tenker jeg skyldes pandemien. Lett å miste oversikt, når sånt henger over enkeltmennesker(dvs legen som risikerer smitte på jobb) og hele samfunnet.
      Hører til historien at jeg fikk tlf konsultasjon ved et senere tidspunkt.

    7. Hei.
      Ja slike sendes ut fra legekontor etter et døgn.Får heldigvis på pasient sky nu fra legen etter tfl/video konsultasjon.
      Ikke Morro å få.

    8. Hehe betal når det kommer sms så slipper du å betale gebyr når det kommer innkassovarsel. Blir alltid dyrere da.
      Ikke noe artig med innkasso.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg