Lykke til, Kjærest!

Jeg har sett deg brekke deg mens du har lest. Jeg har sett tårene som kjempes tilbake, hver eneste dag, men som likevel har dryppet ned på bøkene. Jeg har sett tenner som bites sammen i håp om å stenge verden ute for å konsentrere seg om pensum. Barns språkutvikling, fra mors liv til skolelaader. Og andre artige emner på førskolelærerstudiet.

 

I dag har du endelig den første eksamen. Kan legge det bak deg. Jeg vet du er klar. Du har jobbet godt. Langt mer enn noen kunne forvente. De fleste trodde vel egentlig at du ikke kom til å klare dette. Det har vært nære på. Mange ganger, men du har kjempet deg tilbake og de siste par ukene har du virkelig klart å fokusere på stoffet uten å putte alt for mye av ditt eget liv inn i det. Det er intet mindre enn imponerende. Du er den tøffeste jeg vet!

 

Jeg bøyer meg i støvet. I dag skal jeg kjøpe blomster til deg. Og en flaske Cava. Kanskje to. Dessuten skal jeg koste opp støvet. Det har du så fortjent.

 

Lykke, lykke til!

66 kommentarer

Siste innlegg