Må bryllupet utsettes nok en gang?

Dette er andre gang vi prøver å kombinere bryllup og dåp. Første gang ble det bare tull da dåpsbarnet plutselig la seg ned og nektet å være med på noe som helst, og bryllupet måtte til slutt bare avlyses. Denne gangen er dåpsbarnet mye større og det er ingenting som tyder på at Lillebror plutselig skal ombestemme seg.

 

Jeg kunne aldri giftet meg på en “normal” måte. Hvor utrolig det det enn måtte høres ut, så hater jeg faktisk personlig oppmerksomhet mot meg selv. Gruer meg i ukesvis til min egen bursdag og er 25 kg lettere hver gang den er over. Derfor var idéen om dåp og bryllup midt i blinken for meg. Siden det også er en dåp, så tones arrangementet automatisk ned. Blir mindre, roligere. En stor dag, men ingen fest.

 

Akkurat nå er det kun lov med 10 gjester i kirken, og 5 tror jeg på arrangementet etterpå. Det blir litt lite, selv for en innesluttet og sjenert fyr som meg. Det er ennå to måneder igjen, og jeg var, inntil i går, optimist, men så kom nyheten om det muterte viruset i Follo, og kaffelukta ble med ett både stram og intens.

 

For min del er det viktigste at vi faktisk blir gift. Dåp betyr ikke så mye for meg hvis ikke familien kan samles. Kjærest har det nok langt verre enn meg. Hun hadde jo faktisk gledet seg voldsomt til denne dagen, for et giftemål er, visstnok, langt mer enn et “ja” i kirken.

 

Akkurat nå er alt uvisst. Invitasjonene er sendt. Jeg har ikke lyst til å utsette dette en gang til. For meg handler det også litt om trass, og ønsker å gjennomføre omså det bare blir fire i kirken; Presten, Kjærest, Lillebror og meg selv.

 

Vel, som alle andre små og store spørsmål i normale forhold, så er det kvinnen som til syvende og sist bestemmer, så vi får bare vente på hennes avgjørelse fram til svarfristen 1. mars. 😉

 

 

18 kommentarer
    1. Det er jo 2 mnd til Dere skal giftes…..💒
      Viruset kan jo ha “kommet og gått” flere ganger på den tiden 🤪
      En rekk nå nesten ikke henge med på stenging og åpning i disse tider.😳
      Ønsker deg og dine ei riktig god helg…🌹 Og krysser fingrene for at det er lov med større forsamlinger igjen om 2 mnd.🤞

    2. Flytt et ut 😉 liv med flere samlet ute enn inne 😉
      (Å ja, vet av temperaturene i Alta hele året 🤣)

    3. Barnebarnet er et par uker yngre enn Lillebror og skal døpes om 14 dager. Vi bor i en av de nedstengte nabokommunene til Nordre Follo, og er mildt sagt spent… For 2 dager siden hadde vi et lite håp, men fortsetter dette er det vel knapt mulig å ha med faddere engang…

      Kjipt, og skremmende hvor fort det går fra positive tall til Lockdown. Skremmer meg å tenke på hva neste uke bringer av nyheter.

    4. Hei. Når man trykker på kommentaren til svigermord så kommer man direkte inn på din blogg. Samme gjelder når trykker på din kommentar,men det faller seg jo mer naturlig.

    5. Vi hadde booket lokale til konfirmasjonsfeiring i juni 2020. Nå er alt flyttet til mars, og det er jammen ikke sikkert det heller. Vi er slaver av viruset.

    6. La kjærest bestemme, det er lurt, men selvfølgelig, du må ha stemmerett 🤣
      Riktig god helg til dere 🌹

    7. Blir jo spennende tid for både dere og alle oss andre hvordan samfunnet til slutt blir. For deres del håper jeg dere kan gjennomføre både dåp og bryllup som dere ønsker dere. 🤞🏻 for normale tilstander etterhvert

    8. Ta kontakt med det lokale kirkekontoret, og hør om det finnes en måte å løse det på? Dere kan gifte dere den dagen dere har bestemt, og kanskje dere kan ha en forbønn/ fornye ekteskapsløftene i etterkant? Ønsker dere lykke til, uansett hva dere velger🙂

    9. Heisann. Vi giftet oss like før jul,og da var vi kun oss og forloverene til stede. På grunn av denne Coronaen,så kunne vi ikke ha stor familien fra Alta med. Men vi tok den første delen av vielsen,der vi ble lovformelig gift i kirka. Så når det åpnes for fest og stor samling igjen,så tar vi del to. Dvs vi får velsignelse i kirka,og middag og fest etterpå. Så det er en måte å gjøre det på 👌🏻 Ha ei super god helg 🌺

    10. Ta seremonien i kirka. Selskapeliheten kan feires i ettertid. Brudekjole og dress brukes i etterpåselskapet også.
      Ha en fin lørdag. Klæ godt på dokker om dokker må ut. Det e kaldt i norge i dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg