Manglende sekslyst

Så sitter man her igjen da, stuptrøtt, men våken. Klokka er kvart på seks på en søndag. Hva faen gjør jeg egentlig oppe? Har vært mer eller mindre våken siden klokka fire. Klarer liksom ikke å legge den vanen av meg selv om det er ukevis siden jeg har vært på jobb så tidlig som klokka seks. Har jo ikke vært nødvendig siden vi har vært stengt. Likevel våkner jeg. Selv om jeg ikke har lyst.

 

Ja ja, når jeg nå først sitter her så kan jeg fortelle dere at det var fantastisk da Datter kom i går. Jeg hadde akkurat hakket den siste isen fra verandaen og Kjærest og jeg satt og koste oss i solveggen da vi plutselig hørte lyder fra gangen, flere timer tidligere enn vi hadde ventet. Koselig. Sola ble fort borte, så vi gikk inn og de satte i gang med noe garnfarging. Tror jeg på få Kjærest til å skrive en gjesteblogg om det senere i dag, for det er ganske fascinerende. Hadde ikke det vært artig?

 

Der ble kokka fem over seks og jeg har fortsatt ikke lyst til å være våken. Kanskje jeg bare går og legger meg igjen og hører på radio eller noe? Ikke kan jeg spise heller, som jeg normalt ville gjort, for jeg prøver å spise bare når jeg er sulten, og jeg er ikke sulten ennå. Røyking utgår også siden jeg slutta for mange år siden. Kunne selvfølgelig vasket vinduer, men ønsker ikke være han gærningen i nabolaget som står og vasker vinduer tidlig på morningen. Har et frynsete rykte nok fra før.

 

Jeg gleder meg til middag. Da skal jeg lage urtesaltet lammeskank med rotmos tilsmakt med vanilje. Skankene har ligget i en urtelake nå i fire dager og er klar for trekking i dag. Legger selvfølgelig ut oppskriften i kveld, for dette kommer til å bli veldig, veldig godt!

 

Det var alt fra meg denne lystløse søndagsmorgenen. Håper du har det bra og er så heldig at du sover når jeg skriver dette. Håper selvfølgelig også at du på et eller annet tidspunkt våkner. Noe annet hadde jo vært helt skrekkelig.

 

Ha en lystig søndag!

14 kommentarer
    1. Prøvde noe nytt i går. Strimla opp hjerte fra ei årsgammel kvige. Bruna strimlene og lot de putre i peppersaus ei times tid. Servert m kokt mandelpotet og salat. Var faktisk godt 🤩 men håper jeg ikke får tilgang til slikt så ofte siden dette var etter ett nødslakt

    2. Jeg er sjelden sulten før et par timer etter at jeg har våknet, men jeg kan varmt anbefale å starte dagen med en stor kopp te/kaffe eller tre, gjerne på sengekanten 😉 Om du greier å drikke den uten sukker, er den også helt kalorifri 🙂 Selv pleier jeg å unne meg en stor skvett melk; det er bare bra for skjelettet, men sørg for at du ikke reklamerer for feil meieri igjen 😀 Hører gjerne mer om garnfarging.

    3. Slående overskrift!😅😅
      Farging av garn er jo en spennende syssel, kanskje noe du kan satse på som attåtnæring? Mange morgentimer du kan få utnyttet der, ja!😁
      Ha en fin søndag🌞

    4. God morgen til deg og 🙂
      Her er man også nokså tililg oppe
      har alltid klokka på kvart på syv.synt det er godt med litt” alene tid ”
      ha en super søndag
      Solklem

    5. Her er det motsatt problem ved at døgnet er snudd fullstendig på hodet, og en dermed skjelden kommer i seng før ved 6 – 6:30 tiden om morgenen. – Helt krise, med andre ord (haha) 😛

    6. I dag var jeg så heldig å sove helt til 06:50(!!) og ble skikkelig glad når jeg så på klokka. Det var helt til jeg husket at jeg la meg 04:15, så det var jo ikke noe å ringe hjem om akkurat likevel. 😃
      Ønsker deg, kjærest og datter en nydelig dag! ☀️

    7. Hei å Go morgen. Ligger i senga her,hentet mobilen på stua ista, kaln har stått opp å sitter på stua å drikker kaffi😂 han står opp tidlig å. Her blir det sol å blå himmel idag i Molde🥰 blir mye utesysler,sette frem utemøbler og rydding av kvister og vasking av bobilen innvendig,altså stillejobbing. Håper dere får en knallfin dag. Klæm😘😘😘😘

    8. Tidlig nok det ja på en søndagsmorgen.
      Trur æ lært mæ igjen,å håpe på sol når æ vokne, no går snøbygan hvit.
      Superfin dag te dæ å dine damer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg