Maria sin siste reise

 

Jeg vet man ikke skal veie liv, men jeg har likevel valgt å gjøre det. Jeg er så livende redd for at Lillebror skal dø at jeg er villig til å eliminere absolutt alle risikofaktorer bort bort for å kunne gi ham verdens beste muligheter til å vokse opp og bli en sterk, flott og vakker mann, slik som sin far.

Katter er og blir en stor risikofaktor. Ikke bare når det gjelder bakterier, luftveisplager og parasitter, men også en kostant risiko på soverom og i barnevogn. Maria er dessverre en katt.

 

Det var faktisk overraskende vanskelig å pakke sammen alle tingene hennes og lokke henne inn i buret. Hun ble kjøpt for å skape en trygg, lun og god atmosfære for Datter da vi flyttet hit for to år siden. Maria hører til. Er en del av familien. Hadde jeg hatt et hjerte hadde det vært hjerteskjærende egentlig.

 

Heldigvis skulle hun ikke så langt da, bare til Svigermord i Gakori. Hun er glad i dyr og bor i noe som kan ligne på en slags grunnstøtt Noas ark, så der vil nok Maria trives. Dessuten er det så nært at Datter kan dra og besøke henne hvis savnet blir for stort, men det er rart med både dyr og unger. De er nå en gang mest spannede når de er små.

 

To katter samlet på et bilde. Hadde egentlig mest lyst at hun skulle holde både buret og vinen i hånden, men jeg feiget ut og ba henne gå ut av bildet.

 

Maria skal ikke være hos Svigermord livet ut. Farmor, altså min mamma, fikk så fullstendig god kontakt med katta at hun skal komme oppover om bare et par måneder for å hente henne hjem til Harøya. De må bare bli ferdig med å renovere huset først slik at hun skal slippe masse snekkerbråk. Var rørende å se de to sammen. Kjærlighet ved første blikk. Var greit mamma fikk litt oppmerksomhet fra katta, for gudene skal vite, hvis det finnes slike, at jeg  virkelig ikke har vært noen god sønn disse dagene hun har vært innlosjert hos meg.

 

Det er ikke alt jeg deler, først og fremt fordi jeg er en real kar, men mange av dere har sikkert mistenkt at jeg har slitt med både det ene og det andre de siste årene, og av og til kan det ta nesten all min energi. De siste par ukene har vært slik, samtidig som vi opplever at et lite mirakel har kommet til verden.

De er så fine <3 Savner dem enormt!

 

Mamma har vært i Alta i over en uke, men dette er det eneste bildet jeg tok av henne. Farmor hos to av sine. Det er trist, men også veldig fint. Jeg deler omtrent aldri vilder fra kirkegården, men dette syns jeg var vakkert. Sorgen tilhører ikke bare oss. Det er både viktig å riktig å bli minnet på akkurat det fra tid til annen.

 

I tillegg til jobb så holder jeg på med litt “redebygging” her hjemme disse dagene. I dag har jeg da altså omgjort en drapsmaskin av en trapp til en lun og fin nedstigning til kjelleretasjen. Om jeg er stolt? Ja, litt.

 

Verre da nå jeg skulle skifte lyspære og skrudde hele jævla forbanne drittkuppelen så hard at den knuste. Piss! (Tiss hvis du er kvinne)

 

Klokka er snart ni på kvelden og jeg er helt alene hjemme for første gang på over to år. Ingen katt,(ok da, savner henne litt!) ingen Datter. Ingen mamma, ingen Kjærest. Ingen Lillebror. Bare jeg og bildene fra i fjor sommer. Om bare seks dager er Lillebror like gammel. Jeg gleder meg enormt til han har overlevd storebroren. Beklager, men så ærlig må jeg være. Neste milepæl blir da fire måneder. Etter det skal jeg puste.

 

Nå skal jeg ringe opp til helsesenteret og tilbringe resten av kvelden på facetime sammen med familien min. Ønsker dere alle en riktig god kveld.

 

Smilefjes fra Kokkejævel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23 kommentarer
    1. Komme hjem fra jobb, spise middag, for så å roe ned med blogglesing fra Kokkejævel, det e magisk dessert 😊

    2. Så fint at pusen får et fint hjem igjen. Og flott avgjørelse. Har jobbet med barn i helsesektoren,og har desverre sett resultater av det du nevner ang katt og små barn. Etter det er jeg nesten blitt “hysterisk “på det området. Ber alle mine venner å kjøpe netting til å ha over vogna om babyen sover ute alene. Noen blåser av det,da blir jeg nesten dårlig. Så flitt avgjørelse de/dere tok👍👍

    3. Takk for det fine bildet av Lillebror og Kjærest, og at du tar tid til og dele din hverdag med oss. Æ ser frem til å lese bloggen din fremover og har tro på at alt vil gå godt.💖

    4. Tenkte faktisk på det med katta og at de kan legge seg på babyer, så kjekt å høre at dere har funnet en god løsning på det.
      Ellers ønsker jeg dere all mulig lykke og alt godt, mannen min og jeg var og bare 19 år da vi ble foreldre, ja jeg var ikke fylt engang..og vi fikk tvillinger uten at noen visste det var 2 i magen. De er blitt flotte, voksne ansvarsfulle damer, så vi klarte “brasene”! Men for 46 år siden var det ikke noe fokus på krybbedød, men ungene skulle ligge på siden, var ikke prat om annet. Med vår yngste som er 9 år yngre, begynte det å bli vanlig med å legge ungene på rygg, men heldigvis likte ikke frøkna vår å ligge slik. Og i dag er ikke det bra, har “forskere” funnet ut. Men jeg var alltid litt redd for katter, mine foreldre hadde det, så passet godt på når jeg var der når ungene lå og sov ute i vogna, ja inne og. Håper dere klarer å slappe mere av etterhvert! Og virkelig nyter tida, den går så alt for fort.

    5. Og søstra mi ringte, så jeg ringte tilbake etter jobben en dag.

      En seinvakt.

      Og hadde jeg jobba sammen med to norske og ei svensk dame.

      Og da ringte jeg søstra mi etter jobben, for utafor der, så er det ikke så mange som hører.

      For i resten av byen var det flere ører virka det som.

      Og da gikk jeg over veien der, som er nesten som en motorvei, mens jeg prata i telefon, og jeg måtte nesten gå etter de andre på jobben, ellers så hadde det vel ikke blitt så gøy å jobbe der.

      Men jeg vet ikke om det ble oppfattet noe galt jeg, at jeg kanskje overhørte et ord som søstra mi sa, fordi jeg måtte se om det kom noen biler når jeg gikk over veien.

      Men det virka nesten sånn.

      Men hvis man blir spionert på hele tida, så er jo ikke det på samme måten som at man ikke blir spionert på.

      For da trenger man jo ikke tenke på hvor man er når man ringer osv.

      For da er det jo uansett ingen som bryr seg.

      Ikke det at jeg skjønner hvorfor folk skulle bry seg.

      Men det virker nesten sånn noen ganger.

    6. Hehe, svigermord og synkende Noahs ark😂🤪 Tenker ho svigermord er ei god og snill svigermor🥰 Nydelig bilde av mor og lillegutt🥰 å sterkt å se moren din ved gravene, tårene kom ja😢 Ta godt vare på hverandre😘😘😘 Klæm

    7. Vi e mange som krysser fingrene og ønsker at det skal gå bra i disse spennende dagene og ukene domstol foran dåkker no, en nydelig familie du har 🥰❤.
      Maria får det nok fint i sine nye hjem, du gjør no alt for at dåkker skal ha et trygt hjem å komme hjem til for lillebror 🥰
      Tusen lykke ønsker🥰

    8. Svigermord ja, jeg velger å tro at kjært barn har mange navn😂 Maria skal nok få det fint her sammen med de andre , de må bare venne seg til hverandre først🥰. Ønsker deg en flott FaceTime kveld med dine ( våre) kjære.

    9. Vuoi søkki steike for en VAKKER kjærest du har!!! Blir helt satt ut av hennes naturlige skjønnhet. Du e en heldig mann! Ønsker dokker alt godt i tiden fremover, ingen fortjener det mer enn dokker, det e sikkert å vist❤

    10. Så utrulig bra at Maria blir tatt godt vare på🤗. Skjønner godt at dåkker vil ta alle forhåndregla som går an😊. Nå kommer den til å bli stelt godt med,samtidig som datter kan besøke ho😉. De trappenesene du har lagt på e en veldig god sikkerhet mot å skli å falle i trappa,tommel opp for deg🤗. Så nydelig bilde av kjærest å lillebror💕. Tenk at snart har du dem heime ilag med deg😍. Kos deg med facetime i kveld😊. Det e så hyggelig å få lov å følge deg og dine fine💙❤💙

    11. Fy flate for et vakuum du (dåkker) lever i. Og til dåkker nettroll: dåkker kunne prøvd noen dager i Kokkejævelen sin sko. Dåkker hadde ikke holdt ut en time. Jo forresten. Noen av dåkker. For dåkker er jo rimelig hjerteløs. Virituelle styrkeklæmma til dåkker alle. Det går bra. Det MÅ gå bra. Det finnes ikke et alternativ

    12. Du står på. Tross angst og ulike fysiske utfordringer. Du er en kjempe, Asbjørn! Det blir deilig når disse vanskelige ukene er over. Og livet smiler til deg nå, det føler jeg meg sikker på. ALT BLIR BRA❤

    13. Nydelig bilde av to fine menneska 😍 Han e bra nydelig 🙂 Ikke så verst ho kjærest heller. Dåkker e et fantastisk fint par og en Hærlig familie 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg