Min førstefødte

Det er nesten ikke til å tro, men for akkurat 22 år siden i dag kjørte vi kolonne over fjellet til sykehuset. Tror turen tok nærmere fire timer. Heldigvis kom han ikke ut midt på fjellet og den mannlige jordmoren, ikke at det er relevant, men syns det var litt spesielt den gangen, slapp å ta i mot han uten legehjelp hvis noe skulle gå galt.

 

Ingenting gikk galt, bortsett fra at han kom aldri ut. Føltes i alle fall ikke slik. Time etter time gikk med pusting og pesing.  Jeg var sprekksjuk av influensa og timene var grusomme. Først fikk vi en ung, vennlig jordmor som strøk masse på denne arme førstegangsfødende moren og syntes voldsomt synd på henne. Ingenting skjedde. Ved vaktskifte kom der inn en voldsom finsk jordmor. Full av erfaring, selv om hun kanskje var litt streng og brautende. Det første hun gjorde var å gi meg Ibux og Paracet. Syntes sikkert synd på denne unge gutten på 19 år som sto midt oppe i en fødsel full av influensa. Ja, det var synd på meg 😉

 

Da det viktigste var gjort snudde hun seg mot den fødende og kastet seg opp på magen hennes og presset og dro. Var da voldsomt tenkte jeg, men sikkert slik de gjør det i Finland. Det virket i alle fall og den vakreste skapningen jeg noen sinne hadde sett kom ut. Det vil si, spesielt vakre er det ingen som er når de presser hodet ut av det bitte lille hullet, men etter at de hadde vasket ham, for det gjorde de den gangen, så var han det aller fineste jeg noen sinne hadde sett. Helt fullstendig fullkomment perfekt!

 

Satt og stirra på han i flere dager. Jeg så at de ansatte smilte litt av meg, men jeg brydde meg ikke. Ville bare se på ham. Han var så fin. Nå ser jeg han ikke mer. Han bor på New Zealand og har ikke vært hjemme på over et år. Slik er verden blitt. Dessverre.

 

 

Gratulerer med dagen min førstefødte og kos deg masse på dagen din!

 

Glad i deg <3

 

Rettelse! Min mor har gjort meg oppmerksom på at han faktisk blir hele 23 år i dag. Herregud så flaut, men slik er det. Tiden flyr 😉

30 kommentarer
    1. Det var vel ikke det at du ikke husket alderen på førstefødte, du ville vel bare regulere litt på din egen 😜. Gratulerer til førstefødte og resten av familien 🎉

    2. Hehe, må le!😂 Guttungen min ble like gammel nå i januar og da “visste“ ikke jeg heller hvor gammel han blitt! Godt så man ikke er aline!😅 Og min bor i USA😉

      Gratulerer så mye til far og sønn❣️🥳

    3. Gratulerer så mye til både gutten og pappaen🎉🎉🎉 Min sønn har blitt 23 og han gjorde meg til farmor for 2,5 mnd siden💙 Plutselig erre din tur oxo❤

    4. Gratulerer med sønnens bursdag 🎉🎉 jeg fikk min førstefødte datter på denne dag for 32 år siden 😍 Hipp hurra for oss foreldre også 🎉🎉🎉🎈🎂

    5. Gratulerer med din førstefødtes 22 års dag 😄🎁🎂🌹
      Vi feiret vår førstefødte i går, han er 31 😄🌹
      Det er noe helt spesielt å få disse små nurkene i armene første gangen og så følge utviklingen fram til voksne mennesker med egne barn 😄👶👱

    6. I dag har min førstefødte datter også 22 års fødselsdag. Hun kom til verden i Harstad etter et 26 timers smertehelvete. Glemte visst hvor vondt det var,siden jeg har født to døtre siden.🤪🎉🎂🍾

    7. Gratulerer te pappan, og til førstefødte, litt av en start på pappatilværelsen, men virker som du har klart pappa jobben supert i 22år, ha en fin ettermiddag.

      1. GRATULERER så mye med dagen til dere alle sammen.🌹 Det er som du sier, verden er blitt mindre, og unga flyr lenger. Hurra for internett, ikke sant?

    8. Like blidfis som faren😂 Ka det er rart når de flytter så langt unna. Håper han kommer hjem en dag til dåkker. Gleda me til hver dag å lese bloggen. Klæm til dåkker😘😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg