Min kamp

Jeg kjempet med alle midler, men jeg tapte. Hadde planlagt turen i hele dag, men utsatt og utsatt. Ikke en eneste kjøttlerv i kroppen hadde lyst til å gå, men til slutt fikk jeg i et svakt øyeblikk tvunget meg selv til å ta på meg skoene og sette av sted. Det gikk sakte, men det gikk.

 

Det gikk ikke lenge. Måtte stoppe hele tiden og puste. Ble bare mer og mer slapp. Hva i all verden er dette, tenkte jeg. Riktig nok er jeg ingen OL-utøver, men det skal da ikke stå så dårlig til! Det svimlet for øynene og jeg forbannet meg selv for at jeg ikke hadde med meg en flaske med vann, men jeg pleier ikke det. Er jo bare litt i overkant av tretti minutter til toppen. I dag hadde jeg trengt vann, sukkervann!

Kom meg til en benk, ca 10 minutter over havet. Ringte til Kjærest og forklarte situasjonen. Var virkelig helt gåen, nesten nervøs. Kunne det være diabetes? Nei, Kjærest mente ikke det. Ble liggende på benken i et kvarter før jeg bet i det sure eplet og vaklet meg hjem igjen, i skam. Middagen ventet. Det var faktisk det eneste som holdt meg på beina.

 

Nå, halvannen time og et par voldsomme porsjoner med middag etterpå er jeg fortsatt litt slapp. Jeg er glad jeg overvant dørstokkmila og kjempet meg oppover, og selv om jeg ikke kom meg til toppen i dag, så er en slik tur 100% bedre enn ingen tur og bare middag.

 

Kampen er over. Jeg tapte, men krigen er faen ikke over! Nytt slag i morgen og da skal jeg stille forberedt 🙂

 

PS! Forsatatt snusfri og (u)lykkelig 😉

 

 

40 kommentarer
    1. Du har ikke tapt, du har vunnet! Du kom deg i skoene og avgårde 👏👏 Og du var moden og voksen nok til å ta konsekvensen av at formen hadde blitt kraftig redusert. Sånn ble dagen i dag, verre er det ikke!

      La oss ta en kjapp titt tilbake her –
      hvem har jobbet som fy, under press, for å ferdigstille boka si?
      Hvem har flere prolapser i ryggen og har vært ute på reise? (Selv om det “bare” var til Tromsø, og “bare” i spenning ifht operasjon)
      Hvem jobber i full fres til tross for disse prolapsene OG har gjort det over tid?
      Hvem er småbarnsfar?

      Åja, det er du det, som i tillegg har arkivert snusen 🙄
      Og så sier kroppen bare “NJET”
      Ohh my, I wonder why 🤔

      DU ER HELT RÅ!
      Nå må du ta litt vare på deg selv
      Dessuten – i morgen er det en ny dag! Kanskje du ikke skal satse på ny rekord, men tasse avsted og ta sikte på nivå med første tur?

    2. Det viktigste er at du overvant deg selv , respekt . Har vært lite kommentarer fra meg i det siste . Men jeg følger og heier på deg 🥰
      Krysser fingrene og håper det bedres med både helse og annet .
      Jeg endte opp med de sterkeste smertestillende legen kunne skrive ut , så måtte ta ett lite oppgjør her , ikke kreve altfor mye av meg selv . Men ta de turene jeg klarer . Nå er jeg nesten dobbelt så gammel som deg , så har måtte innse at slitasje er ikke å kimse med 🙈 så fornøyd jeg klarer det jeg gjør .
      Lykke til videre 🥰

    3. Bare skriv du! Om igjen og om igjen. Jeg leser og synes fortsatt du er rå! På alle måter! Måten du kjemper deg gjennom slag etter slag etter slag! Lar aldri “fienden” vinne! Enten det påvirker deg fysisk eller psykisk. Så er du tøff nok til å beskrive dine kamper. Enten du finner dem eller taper dem i øyeblikket.

      Så tar du oss med på oppturen igjen. Hvordan du klorer deg fast til den nanooptimismen som klorer seg fast og som plutselig blir megastor!

      Kommer ikke til å slutte å følge deg. Bare sett ting på repeat du. Sånn er også livet. Sove, spise, jobbe,repeat.

      Krysser fingrene for at ting blir bedre når ryggen er fixet.
      Og for at boken din selges i millionopplag! 💪💪🏃🌞🌹🌹🌹😊🥰

    4. Jeg føler med deg, vært røykfri i 10 dager 9 timer og 58 minutter🙀 går av og til bra og veldig ofte rett til H… skikkelig stusselig , trist og deprimerende, men velger å tro at det de sier om at det går over er sant… eller er det egentlig det😉 uansett , heier på deg og meg🙌🏻

    5. Hadde ikke abstinenser i det hele tatt etter røykeslutt ved hypnose. Var som.om han fjernet at jeg noen gang hadde vært så avhengig som jeg var. Begynte da jeg var 13 og holdt opp da jeg var 43. Og ingen små røyker heller. Synd at du har slike abstinenser. Stå på videre. Dette klarer du !

    6. Jeg snuset løs General i 17 år. En kveld satt jeg der og tenkte “men svarte altså” . Hva er det som blir skjer om jeg stapper en ny pris under leppa? Hva er det som forandrer seg eller blir bedre? Hvorfor “trenger” jeg? Tok ikke en ny pris, lot den ligge, og ble snusfri. Riktignok gikk det en stor boks Ekstra (tyggis) i uka for å ha noe å drive med i munnen, men dog. Fire-fem dager etter skjedde noe sensasjonelt… Hvilepulsen datt med tjue slag, jeg kunne springe så langt som jeg aldri hadde sprunget før, og jeg ble stuptrøtt og sovnet i normal tid om kveldene. Mot natteravnlivet jeg hadde hatt… Et par uker etter kjente jeg meg fri. Tennene var alltid hvite, jeg lo og gliste som jeg aldri hadde gjort før (pga snus som alltid var på avveie og måtte skjules)… Bare fortsett. Ta kampen i hodet.

    7. Hvis at du har gjort det vanskeligste av alt med og trimme så har du allerede vunnet. Nemlig å få på skoan og komme deg ut gjennom døra. Ta med deg noe med konsetrert sukker og ei flaske med Gatorade på turen. Ønsker dere en fortsatt god søndag.🙂

    8. Min mann sluttet å snuse i mars og herregud det har aldri feilt han så mye noen gang!!! Han pustet og peste, sov mye, sykt urolug, stressa,svimmel , osv… Men slapp av det går over 🥰 Heia deg 👏👏👏

        1. Her va gubben sjanglen, kvalm, svimmel og gaillsur i 4-5 mnd – før det slapp. Mytji verre å slutt m snus, enn røyk – sa han. 😱🤣 2 år siden det her…og no har han bynt på igjen… 🤪

    9. Du har jo fått en start i hvertfall,husk å ha med drikke når du skal ut på tur. Uansett kor langt eller kort du skal gå,er det viktig med drikke. Spesielt om man svetter lett. Er sikker på at i mårra går det adskillig lettere å komme deg på en lengre tur😍. Alt er jo bedre enn ingen trim😉. Flott at det går så fint med å slutte med snusen👍👏

    10. Et tips. Om du melder deg inn i Bokklubbens Nye Bøker, får du tre valgfrie bøker + en selfiestang gratis.

      1. Tenk deg hvis det hadde vært deg og en anonym person kommenterer deg under flere forskjellige navn hver eneste dag. Aldri noe positivt, alltid et eller annet ironisk eller sarkastisk. Uke etter uke, måned etter måned. Du hadde blitt bekymret for denne personen du også. Lurt på om personen fikk den hjelpen fra helsevesenet som den åpenbart trenger, men du vet jo at ventelistene ofte er lange. Håper på det beste i alle fall og ønsker deg all mulig lykke til 🙂

    11. Ta med drikke på neste tur. Men det er vel nikotin mangelen som river i kroppen. Ikke gi opp, bedre med en liten tur enn ingen tur.

    12. 10 minutt med trim i lavare tempo enn du hadde tenkt e faktisk 10 heile minutt betre enn ingen trim!💪🏼 Stå på!

    13. Noen dager er tyngre enn andre, også treningsmessig. Veldig bra at du kom deg ut, seier bare det. Trim gjør godt selv om det ikke føles sånn i dag😃 jeg syns du er megaflink ! Du tapte ikke – du vant.

        1. Beklager ikke at jeg må skifte identitet, av og til. Det er for egen rettssikkerhet. Sensitive opphøyde såkalte toppbloggere kødda vi ikke med, har jeg ikke opplevd. Har lest om det i VG Rampelys og Se&Hør. 🇩🇰 Gratulere med dagen Danmark

    14. Du vet at kroppen din er så vant til nikotin at det kan være en reaksjon på mangelen av det. Det går over så hold ut. Du er så stå at dette kommer til å gå bra👍😙💪💪💪

      1. Ja, tenkte det samme. Kroppen kjemper en voldsom kamp etter 28 år med konstant tilførsel av nikotin. I tillegg kan det jo være at det rett og slett også bare er en rævva dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg