Min største utfordring, noensinne!

VG  ringte og lurte på om jeg kunne gi nødhjelp til norske hermetikk-favoritter  De ville at jeg skulle prøve å pimpe opp boksemat til noe som faktisk var mulig å spise. Jeg er ingen matsnobb, kanskje snarere tvert i mot, men lapskaus på boks har jeg faktisk aldri smakt før. Det var en nesten umulig oppgave, men herregud, tok den på strak arm jeg. Ikke hver dag VG ringer meg liksom.

 

Jeg skulle med enkle triks prøve å gjøre denne maa, denne maat, denne mate, disse næringsmidlene til helt ok middager, samtidig som jeg tok hensyn til kundegruppen, de som faktisk kjøper og tja, får vi anta, også spiser dette. Mat i farta. Billig. Fort gjort. Og uten å forandre næringsmiddelet til noe helt annet enn det er.

 

Jeg gjorde mitt aller beste. Lover! Les oppskriftene HER!

 

 

Lapskaus på boks. Se så deilig!

 

Samme bokslapskausen, men med noen ørsmå justeringer. Fortsatt ingenting hjemmelaget. Fortsatt enkelt, men det ser i alle fall godt. Smakte helt greit også.

 

Her ser dere Spaghetti a la Capri før og etter at Kokkejævel fikk tak i boksåpneren. Lagde en god topping. Trikset med å få denne retten  god er å ta bare bitte, bitte litt fra boksen og masse topping.

 

Joikakaker. Egentlig helt grei boksemat, uansett hva Hellstrøm sier, men det er lov å dandere middagen slik at den ser ut som en rett, ikke etterlatenskaper fra reinen som det nesten ikke finnes noen ting av i bollene.

 

Fiskeboller med “karrisaus”. På stekt reinskav og koktkost. Faktisk helt nydelig. Dette skal jeg lage flere ganger! Oppskriften finner du HER

 

Vi smattes!

17 kommentarer
    1. Fiskeboller ❤️ Med masssssse hvit saus og melne poteter også moser man alt sammen med gaffelen og strør karri på ❤️ Sjukt godt, spiser det altfor sjelden. Men det MÅ være Vesterålen!

    2. Når du sier at potetmosen blir bedre med nøttebrunt smør.. hva mener du? Jeg er håpløs på matlaging.. men når jeg har lagd potetmos så har jeg jo aldri hatt oppi smeltet smør?
      Har veldig lyst å prøve din variant.. må bare forstå det først. =)

    3. Haha… den Caprigreia var elsket av et par unger og hatet av andre i familien, husker jeg.
      Du bør prøve å få “Erter, kjøtt og flesk” spiselig. Jeg brakk meg av vemmelse av den retten. Flesket virket å være slakteavfall. Her gikk hele greia i søpla. Av og til må man kaste mat. Eller ” mat” 🙄. Sånn går det når man kjøper hermetikk av typen 3 for 2. Heldigvis var de andre brukbare med litt fiksing. Maxiboller.

    4. Ehhhh…spagettii ala capri går det ikke å spise uansett topping🙈haha men det ser ok ut det skal du ha👍😬Men umulig å få det til å smake annet enn … 🤢

    5. Hei,
      Hvorfor må du bruke qlickbait headinger hele tiden?
      Overskrifter som: Min største utfordring eller Hva feiler det oss. Det er ganske snodig headinger for og snakke
      om boksemat eller mat som er utgått dato.
      Du har en stor blogg grunnet din store FB side så du trenger jo ikke lure leserne inn.

      Ellers bra

      1. Og ellers?
        Dagens tips: Når du møter noe der ute i cyber’n som irriterer deg, trekk pusten, scroll videre og ha en god dag. Det er jo ikke en gang sikkert at du har rett? Som i dette tilfellet…
        Fin dag til deg! 😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg