Min tid som toppblogger er over!

Det er en tid for alt, og min tid føles nå over. Det som for halvannet år siden fylte meg med masse positiv energi  har bare oftere og oftere de siste månedene tappet meg for krefter. Fra første bloggpost i september 2019, les den HER,  gikk jeg rett til topps og ble der, men det er ikke like “stas” lenger å ligge på 1. plass. Det veier ikke lenger opp for all negativiteten, de stygge løgnene og de falske insinuasjonene fra kjerringer, (i flertall, det kryr av dem), som hver eneste dag gjør hva de kan for å trampe på alt du er, alt du bryr deg om og alt du står for.

 

Derfor vil jeg en stund  framover, og har vel gjort det et par uker allerede, fokusere mer på maten, faget mitt, det jeg er virkelig god på. Måltidene i stedet for livet mellom måltidene. Jeg går altså bevisst  bort fra toppen, rett og slett for å skåne meg selv fra, tja, jeg vet ikke hva som driver dem, men det er i alle fall ikke bra for meg. Ikke for noen tror jeg.

 

Nå skal jeg lage middag! Oppskrift kommer nok, men om den kommer i kveld eller i morgen vet jeg ikke. Jeg  ta vare på meg selv nå. Ikke for min egen del, (kunne ikke brydd meg mindre) men for Lillebror og Kjærest.

 

Lag en fantastisk mandagskveld! (Det skal i alle fall  jeg 🙂 )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

64 kommentarer
    1. Kan ikke påberope meg å ha fulgt bloggen slavisk siden du startet, men har fått med meg tilstrekkelig til å sette pris på alt du har delt..store som små ting. Tror du er med på å ufarliggjøre mange temaer.

      Ang. kjærringene som driver netthets: er det rart barna våre blir mobbere? Blir bra når man for å kunne legge igjen en kommentar enten her eller der må logge in med kodebrikke for å identifiseres. Så får vi se om de er like tøffe i nebbet med full åpenhet om “hvem de er”.

      Lykke til med å ta vare på deg selv. Det er en viktig jobb, det også.

    2. Takk for en fin blogg, har forståelse for at du ikke orker mer, men du skal vite at du har den eneste bloggen jeg har lest av og til eller jevnlig, har aldri fulgt med på noen annen. Så tusen takk <3 Lykke masse til maten, kjærest og Lillebror. Ønsker dere alt godt <3 <3 <3

    3. “Det stormer på toppen” sa en gammel ringrev til meg når jeg ble satt ut av sladder og vås i det som er min interesse… En sannhet dessverre. Ta det for det det er, janteloven på sitt verste. Jeg har lest en blogg i mitt liv, det er din😊
      Misunnelse er et stygt monster, vanlige folk blir spist opp av det….
      Heia deg!

    4. Jeg synes ikke du skal slutte..Da har trollene fått som de vil. Kan ikke du tenke heller på alle du gleder med dine blogg post hver dag. At du faktisk betyr mye for mange,som får det lettere i livet av å lese dine utfordringer og hvordan du løser dem. På alle de som setter stor pris på deg og synes du er en fantastisk feiende flott fyr!!!for det er du.. og det veier opp mer en de negative. Ikke la dem vinne 😪.Men forstår om det tynger deg veldig og du ikke klarer la vær å lese og la det gå inn på deg. Vi er jo bare mennesker og det er begrensninger på hva vi kan klare. ❤ Uansett lykke til med hva en du gjør.

    5. Kan ikke fatte å begripe hvorfor nett trollene blir straffet. Er jo ingen problem å finne ut hvem de er.
      De tror de er så smarte å at ingen vet hvem de er. Men for en data kyndig er det 0 problem å finne dette ut. Tenk at voksne folk ikke eier folkeskikk.. skjerp dere folkens. La familien få fred. Vi som liker å lese hva han skriver blir så uendelig lei oss når dere ikke klarer å oppføre dere. Er det rart det er mobbing blant barn?. Ser hvem deres forbilder er.

    6. Janteloven, er i full gang her og ja. Kan vi heller ikke glede oss over at noen har det bra og vil dele det med oss andre, Kommer til å savne skriveriet ditt. Jeg ønsker deg, kjærest og Lillebror og alle de andre alt godt.

    7. Klokt :)Og slenger du inn noen ord i bloggen i ny og ne, så skit i de negative kommentarene fullt og helt.La dem stå i bloggen til spott og spe for de som skrev de og skit i å svare ( min metode på face ).
      Men nuh, ta vare på deg sjøl, kjærest og lillebror og gjør det som føles godt og riktig for deg.

    8. Hei Kokkeeeeeeh…!
      Jeg bare lurte på om du kunne hjelpe meg med en ting? Noen av oss som er kristne er ikke så glade i bloggnavnet ditt. Ikke misforstå, vi er jo glade i deg, men skulle liksom ønske du kalte deg matengelen, kokkeapostel, Lille Blomst eller noe i den duren. Ingen vet hvem Asbjørn er liksom, men hva skal vi kalle deg for når vi ikke vil si … det der du vet?
      Til nå har det blitt Han-Der-Kokken-I-Alta-Med-Det-Ikke-Så-Fine-Bloggnavnet. Og det blir litt langt i lengden, særlig hvis man vil snakke om deg litt sånn frekvent. For vi liker deg jo, og man nevner jo dem man er glad i.

      Hjelp!

    9. Synes du har en ærlig og jordnær blogg.
      Mange stygge kommentarer over alt for tiden av de som kaller seg voksne folk, skremmende. Ønsker dere virkelig lykke til videre 🥰🥰

    10. Når nån trår på deg skal du reise deg og komme sterkere tilbake..Ta tiden nå, ta vare på dine nærmeste og ta springfart og kom tilbake sterkere enn du var, med langfingeren utstrakt på begge hender til alle de usikre menneskene som må spytte og trø på andre.Lykke til❤️

    11. TAKK for det friske vindpustet du har vært og ER.
      Vi er mange som VIRKELIG har satt pris på at du har vært villig til å dele ditt liv, tanker og ord med oss ” der ute”.
      Stående applaus og hatten av!
      Enda en gang: TAKK,TAKK,TAKK!

    12. Kan jo hende de som kun er ute etter å lage kvalme med det forsvinner 😀 De er neppe interessert i en gørgod middag!

      Du har gitt mang en god latterkule med dine fantastiske formuleringer og humor, så jeg håper du plutselig er tilbake <3

      Ellers gleder jeg meg til helga. Skal sette meg ned og planlegge middagene i mars, og da blir det nok noen innslag av dine fantastiske oppskrifter 😀 Og ja LOVER å vippse!!! Jævla redd for å få din forbannelse hengende over meg til evig tid, med brente middager og det som hører til 😉

      Alle gode tanker <3 Lag en nydelig uke <3

    13. Fi og fysj ferr nå nætttroll, dæm har klart det 😡
      Men det e jo bare du som kan ta vare på dæ sjøl.,å det gjør du når du har tatt den her beslutninga.
      Synd ferr oss som ælske å lesa.
      Ønske dæ lykke te med fortsettelsen, stor klem sendes te dæ kjærest og lille bror 🌹🤗

    14. Blogging har aldri vært sunt. De fleste bloggere kommer til denne erkjennelsen etter en stund. Synd at det finnes en del mennesker der ute som bare må tråkke på andre. Ta vare på deg selv og dine og gjør det som kjennes rett for deg.

    15. Ønsker deg / dere alt godt , kommer til og følge deg ❤
      Synd at disse drittkjæringene / nettrollene skal vinne over deg 😒😢

    16. Synd at nett trollene nok en gang skal seire, forstår deg godt. Ta vare på deg selv og familien det er viktigst nå. Håper du stikker innom med litt historie så man kan se hvordan det går med dere

    17. hva mer å stenge kommentarfeltet?
      husker annarasmussen gjorde det, og det reduserte ikke antall lesere.
      Du legger selv opp til å diskutere med gud og hvermann, sannsynligvis mer hvermann enn gud.

    18. Skriv når du har lyst, ik fordi du føler du MÅ, da får sikkert du åsså mer glede av d🤗 Æ syns du e tipptopptommelopp, og takknemli for at du har gidd så mye av dæ sjøl!

    19. Jeg er pedagogisk leder for barn som er 2 til 4 år. Der jobber vi hele tiden med inkludering og null toleranse for ute stengning og mobbing. Det er faktisk kommet en helt ny mobbe plan for oss som jobber i barnehage. Det som skremmer meg er å lese om voksne som mobber og driver med netthets. Vi kan lære barna så mye vi vil, men om ikke foreldrene kan gå foran som gode eksempler, så nytter det lite hva barna lærer om mobbing. Skjerpings voksne mobbere og nett troll!!!

    20. Jeg er i flokken som synes det er leit at du kjenner du må trappe ned. Men som mange sier her så må du tenke på deg selv og familien din. Ønsker dere ALT GODT! Og vil fortsatt følge med …. ❤

    21. Eg forstår så godt din avgjørelse,Men må innrømme at du blir savnet av meg🤔. Det har vært en stor fornøyelse å få lov å følge deg😍 Håper inderlig at vi får en liten oppdatering en gang iblant. Tenker spesielt på bryllupet og barnedåpen💕. Ønsker deg alt godt framover. Måtte dagene bli lysere og lettere😊.

    22. Forstår deg godt, det er ikke barebare å stå i det med mye negativitet.
      Jeg har hatt stor glede av bloggen, å vekdig stor glede av boken din.
      Bruker oppskrifter ofte, særlig reinsdyrpizza, lavvo lars og verdens beste gulrotkake og Hannes sjokoladekake.. namm no blei eg sulten 😅

    23. Veldig trist at idiotene får vilja si, för noen assholes!! Men forståelig avgjørelse, det er begrenset hvor lenge det er fornuftig å bruke energi på å drive adferdstrening på noen som er så tette i toppen at ingenting vil fungere.

      Du gjør så rett i å fokusere på det positive i livet ditt, men vit at du blir savnet!

    24. Det var trist. 😪 Men, æ forstår. 🤗 Har kosa mæ masse med bloggen din, og dine opp- og nedturer. Ønsker dæ masse lykke til videre, og kos dæ med dine kjære
      🤗 ❤️

    25. Så synd!! Megaklæm til dæ fra mæ!! 😊 Håpe du finner bloggelysten igjen 🥰 Vi e nu her…og venter spent 😃
      PS! Hater nett-troll 🤮🤬

    26. Kjempetrist at slarvekjerringer skal ødelegge for andre. Det er mange kjerringer som selv er bloggere her inne som jeg synes er direkte ondskapsfulle i sin måte å omtale deg på. Er det ikke det ene så er det det andre de må kommentere om deg , nå er betaling for oppskrifter som diskuteres opp og ned så er det netthandelbutikkken din kan ikke forstå at det går an. Men nå får de åle seg fremover mot toppen selv. De vil jo ikke høre at det er mobbing det de bedriver, men det jeg lærte en gang var at den som føler at man blir mobbet da er DET mobbing ,dette var det en psykolog som sa.Ønsker deg lykke til med ditt nye liv ta vare på deg selv og din lille fine familie. Synd for oss som “kalles kokkens hylekor” for jeg liker veldig godt din måte å skrive på. Ta vare!!

    27. Du kan blogge for oss som digger deg! Det er mange av oss selv om vi ikke kommenterer på bloggen eller facebook. Jeg snakker for meg selv og mange andre Altaværinger. Stå på Asbjørn! Den kuleste og kjekkeste kokken i Norge!

    28. Trist at det skal vera sånn, men veldig fornuftig at du tar vare på dei to du bur med, men óg deg sjølv. 🥰 Lykke til 😊

    29. Så trist at det alltid skal finnes noen som må ødelegge (for) andre!
      Husk at du også er viktig! Jeg skjønner hva du tenker når du sier at du må ta vare på deg selv for Kjærest og Lillebror, men ta nå vare på deg selv for deg selv også – du er også viktig!!
      Ønsker dere alt det beste, og gleder meg til blogging igjen blir noe som gir deg god energi ❤

    30. Så trist at de ødelegger sånn for deg. Kommer til å savne skriveriene dine, så jeg håper vi får høre fra deg sånn innimellom likevel.

    31. Forstår, men var kjempetrist, håper vi får høre litt hvordan det går med deg, dere, at noen skal klare å ødelegge en blogg som har skikkelig innhold, på godt og vondt, de burde skamme seg, 😘

    32. Kjempetrist! Synd at de smålige, slarvete kjerringene skulle ødelegge for alle oss andre. Problemet til de damene er at når DE slarver og slenger med leppa så er det saklig kritikk, men hvis noen tar igjen med dem så er det mobbing. Lykke til videre 💙

      1. Der sier du noe. De som misliker Kokkejævel setter også leserne hans i bås og snakker nedsettende om både de og en mann som de ikke engang kjenner, og i alle fall ikke forstår humoren til samt at de påstår at de ikke leser bloggen hans. De er så selvmotsigende at jeg bare må le.

    33. Det har alltid vært en berikelse å lese dine betraktninger på livet slik som det er – på godt og vondt. Og det er en fornøyelse å lese dine oppskrifter! Ta vare på deg og dine og bevar din indre kraft og kreativitet ❣

      1. Skikkelig trist at du gir dæ som toppblogger. Men kan godt forstå det når det blir så mye negative og ussel kommentarer. Finnes grenser hva man skal finne seg i.Kommer til å savne å lese bloggen din til morra kaffen.Men du kan jo holde oss oppdatert innimellom måltidene og oppskrifter.😎

    34. Trist, men forståelig❤️ Nett troll er noe faenskap🤯 de som ikke har noe positivt å si skulle lært sef å holde kjeft🥵

    35. Kan ikke forstå at folk ikke har annet å gjøre enn å hetse folk😡 Enig i at det skulle vært straff for det!!!!
      Liker å lese bloggen din – både på dine gode og dårlige dager❤️ Sånn er jo livet for de fleste av oss…..
      Ha en fin mandagskveld med den fine familien din🥰

      1. Takk for det! Ja, det er forunderlig, men slike mennesker har alltid funnes, men i våre dager får man dem inn i stua flere ganger om dagen. Det er ikke sunt.

      1. Ja, det er egentlig ganske utrolig, og sier man i fra blir det bare verre. Løsningen akkurat nå tror jeg er å bevege meg ned fra tronen og inn i skyggen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg