Mine aller siste ord

 

Tung dag. Eller tung  _tid_  egentlig. Mye skummelt og negativt som skjer i livet rundt meg. Dødelige sykdommer, alvorlige forbrytelser, sorg, savn, fortvilelse og hjelpeløshet. Jeg vet alt om at livet kan snu på en femøring. Det eneste man kan gjøre er å kjempe seg gjennom det. Legge ut på svøm i iskaldt vann med alt for liten redningsvest. Det får briste eller bære.

 

Når de store og altoppslukende vonde tingene skjer, blir alt annet så smått og ubetydelig. I går var jeg opptatt av lyttertall på podkasten, men det er jo ikke viktig i det hele tatt. Det er bare et artig tidsfordriv. Genererer ikke inntekt en gang. Dagens planlagte episode er derfor avlyst. Kanskje er jeg tilbake på onsdag. Kanskje ikke.

 

Det er vanskelig å konsentrere seg. Siden dette er min siste dag, så sto jeg tidlig opp for å få noen ekstra timer foran skjermen, men klokka er allerede over ni, og jeg har ikke skrevet et eneste ord. Jeg bare tenker og scroller meningsløst rundt. Må ta meg sammen. Vet jeg klarer det. Har klart det før. Mange ganger.

 

Jeg er allerede 14 dager på overtid og det er rett og slett ikke flere utsettelser å få. I dag må jeg skrive mine aller siste ord på manuset. For å rekke både språkvask, design, innsalg til bokkjedene og produksjon, (og sikkert mange andre ting også) så  manuset bli ferdig i dag og sendes til redaktør i løpet av kvelden. Jeg har bare to oppskrifter igjen, men det gjenstår fortsatt masse skriftlig arbeid slik at det blir en bok. 

 

Jeg blir ferdig, og jeg føler selv det er i ferd med å bli boka jeg selv alltid har ønsket meg. En arbeidsdag til så er vi der. Siste ord skal skrives. Jeg må bare rense hodet, fokusere på det jeg skal, og konsentrere meg.

 

Ja, en kokebok er kanskje helt ubetydelig når livet skjer rundt deg, men samtidig skal man jo ha noe å leve av også. Uten godt salg på kokeboka, ingen inntekt. Da er det kanskje lurt å legge vekk livet , å heller rømme inn i den kulinariske verdenen for noen timer. Det er et godt sted å være.

 

Dette var kanskje en forvirrende bloggpost, men livet er forvirrende og uoversiktlig. Det tror jeg de fleste kan skrive under på. Vi har det egentlig ganske bra.

Så skjer det plutselig noe.

 

 

Alt godt!

Til alle.

 

 

  FACEBOOK          INSTAGRAM          NETTBUTIKK            PODKAST          YOUTUBE        KONEMOR

15 kommentarer
    1. Er det mulig å synke noe lengre ned enn dette i clickbate-overskrift? Sannsynligvis ikke! Har sett mange dårlige overskrifter på blogger opp igjennom, men denne går over alle støvleskaft.

    2. Masse lykke til med innspurten på den store k(l)okeboken🤞. Dette går helt sikkert bra,tenker eg😉. Den boka skal eg kjøpe når den kommer for salg😍😉. Ha en fin 2 pinsedag🌸🏵

    3. Lykke til med innspurten av boka <3
      Mtp alt annet som skjer rundt deg vil jeg bare gi deg og dine en stor (dessverre digital) klem, og ønske dere alt mulig godt. Gode tanker til dere <3

    4. Min absolutt aller beste eksamen presterte jeg en periode da livet var dritt! Eneste som holdt meg oppe var mine to små, vakre jenter.
      Jeg kom til eksamensbordet , klarte ikke engang å skrive navnet mitt. Satt og så ut i luften i to og en halv time. Fikk med meg en eksamensvakt til kantinen, spanderte bløtkake og kaffe på vedkommende og vi satt og sludret om livet.
      Gikk tilbake til penn og papir (ikke noe data den gangen) og skrev og skrev og skrev og skrev……. Og for første (og eneste) gang i mitt liv: topp karakter i et teoretisk fag.

      Dette fikser du!! Lykke til!! Ved midnatt er alt ferdig!

    5. Det høres veldig lurt ut å rømme inn i boka i dag 🙂 Så du blir ferdig, og for å glemme litt ting som IKKE er så greit 🙂 Lykke til med siste økt.

    6. Ja livet har opp og nedturer, å ikke alt kan planlegges. Du får ha en fin siste innspurt på boka🤞,gleder meg til den kommer ut. Lag en fin dag for deg selv og dine innimellom innspurten 🥰

    7. Kjenner godt til den følelsen, men utrolig hva man klarer når man MÅ! Du klarer det denne gangen også, du vet jo det❣️👍Heier på deg🤞

    8. Den boka blir et viktig tilskudd i hverdagen, – god å ha når man egentlig ikke vet hva man har lyst på og ikke har tatt opp fra fryseren de tingene man tenkte å lage noe av…. Da er det alltid noe godt og lettvint å finne i dine oppskrifter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg