Mitt siste blogginnlegg?

  1. Så sitter jeg her da, alene, på et lite, på grensen til trangt, hotellrom i Dronningens gate, Oslo. Er ferdig med dagens media, og om en drøy tome skal jeg opp til forlaget for å spise marsipankake med bringebærfyll. De kan snakke om lukket valnøtt så mye de vil, men syrlig bringebær mot tung marsipan og søt krem og saftig sukkerbunn er ubetalelig!

 

Jeg er i Oslo for å signere bøker. Forhåndssalget har gått over alle forventing, og i går signerte jeg 5 europaller med kokebøker som i dette øyeblikk er på vei til over 2 000 postkasser rund omkring i landet. Det er nesten ikke til og tro, men det er sant.

 

Interessen for denne boka har vært stor fra både bokkjeder og Bladcentralen, og 2. opplag er allerede i trykken. 1. opplag var på 6 000 eksemplarer og 2. på 5 000. Til sammen er det 11 000 bøker, og det er før julehandelen setter i gang for fullt. Forlaget er klar til å trykke på den store grønne knappen for 3. opplag når som helst.

 

Det er jo et eventyr!

 

Klart, folk kan jo kollektivt stoppe å kjøpe boka i morgen når den kommer ut, men som markedssjefen på Ark så i går, “Dette er en bok som folk kommer til å bruke! Vi ser at folk bestiller både to og tre eksemplarer av boka, og det betyr at de ikke bare vil bruke den selv, men også gi den i gave til barn og barnebarn. Dette er en meget lovende start, Asbjørn!”

 

Lykkes jeg med “Hva skal vi ha til middag?” så får jeg kontrakt på min 3. bok, “Hva skal vi ha til dessert?”. Altså en dessert og kakebok. Med Konemor som medforfatter!!! 😀

 

Da tror jeg min tid som toppblogger er over. Kjenner jeg savner den tiden da jeg bare kunne skrive til dere på FB uten å måtte ta turen innom bloggen først. Hadde jeg noe å si, så skrev jeg det, om så masse innlegg om dagen. Hadde jeg ingenting, ja, da var det stille.

 

Begynner å lære meg med Instagram også, men liker det ikke. Hater det faktisk.  Det er for mye ræv, pupper, sandstrender og solnedganger. Liker Facebook mye bedre. Mindre ræv der. Har alltid gjort det.

 

Vi får se. Dette er bare formiddagstanker her jeg sitter og venter på kake. Tenk hvis jeg lykkes og virkelig “klarer” det! Hadde ikke det vært helt fantastisk? Jeg er så nervøs at jeg har utslett over hele kroppen. Hodebunnen er bare klø, klø, klø. Neste helg vet jeg om jeg kommer på topp 10-lista. Kanskje til og med helt på toppen slik som i fjor.

 

Herre Jesus Kristus, dette er så spennende!

 

Kropp selger?

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel
Ex-blogger?

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Nei, du må ikke slutte som blogger,men ta en pause. 😩 Om du og konemor skal lage bok on kaker og dessert håper æ at det blir en god del med laktosefri og glutenfrie oppskrifter. Det er så lite av det ellers. Lykke til videre. 🤗

    2. Å.fikk akkurat melding om at boka er på tur. Å,å, gleder meg. Kos deg i Oslo. God kveld.🏵🤗🤩🥱

    3. Å nei ,ikke tenk tanken engang hva bloggeslutt angår. Det er jo så trivelig å lese bloggen og den holder jammen humøret oppe også ,på godt og vondt. Lykke til med boksalg. Den blir å finne i hylla mi etterhvert..

    4. Masse lykke til, dette går nok så det suser. Og klart du ikke skal slutte å blogge, helt klart ikke!

    5. Neida du skal ikke slutte å blogge, ka du da skal bruke tia på, når du sitter på nettbutikken å venter på at ordrene skal renne inn …? Æ bare spør…. 😉 Kos dæ I Oslo ⚘

    6. Lykke til, krysser fingrene for både to og tre opplag🤞
      Om du blogger eller ikke er meg faktisk (nesten) revnende likegyldig, så lenge jeg får en dose av dine fantastiske betraktninger på fb med (u–)jevne mellomrom. Der viktigste er tross alt at du gjør det som gir deg energi😊

    7. Krysser fingrene for at det ikke blir x-blogger av deg😜 så kjekt å følge deg…og konemor🥰
      Boka kommer grantert under mange juletrær i år. Tvi tvi for påde 3 og kanskje 4 opplag…å dessertbok…mmm🥰🥰 ha en fin dag videre i hovedstaden❣

    8. Krysser fingrene for at det ikke blir x-blogger av deg😜 så kjekt å følge deg…og konemor🥰
      Boka kommer grantert under mange juletrær i år. Tvi tvi for påde 3 og kanskje 4 opplag…å dessertbok…mmm🥰🥰 ha en fin dag videre i hovedstaden❣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg