Mitt siste blogginnlegg?

Alt har en ende, også en populær blogg. I et og et halvt år har jeg kronisk ligget på den aller øverste plassen. I alt jeg gjør ønsker jeg å være best, i alle fall i min klasse. Jeg trives på førsteplass, men kjenner jo på en viss slitasje. Har ingenting mer å bevise. Jeg klarte det. Fikk det til. Og ble der.

 

Over 3 millioner mennesker (IP-adresser) har lest mine bloggposter over 21 millioner ganger, og jeg har ikke solgt meg til noen bortsett fra meg selv. Bloggen min er helt reklamefri, dvs at hvis jeg skryter av et produkt er det fordi jeg digger det, ikke fordi jeg får betalt for å like det. Integritet gjør deg ikke rik, men det gjør det fri til å si, skrive, mene, gjøre hva faen du vil!

 

Konemor, ChristineEmilie, har for en uke siden opprettet blogg. Hun skriver fordømt bra, er artig, samtidig som hun er ekstremt dyktig på så mange flere felt enn meg. Jeg kan lage virkelig god mat, samt springe rundt på topper mens jeg plaprer om alt og ingenting, og det er det. Jeg håper og tror at det er hun som overtar bloggtronen etter meg. Norge fortjener ChristineEmilie! (Og hun fortjener Norge!)

 

Hva jeg skal gjøre? Er faktisk litt usikker. Blir garantert mer filming, men vet ikke helt på hvilken plattform. Matfilming blir jeg nok å sende på min Youtube-kanal. (Følg den HER. ) Litt mer usikker på disse mosjonsvideoene, men det blir nok på FB. Instagram holder jeg meg så mye borte fra som jeg kan. Jeg hater Instagram!

 

Ja, jeg er sliten nå. Skal “legge” på. Spise litt og se på “90 days to wed. ” (Elsker den serien!)

 

 

Skal jeg gi meg på “topp” eller skal jeg fortsette?

Det er det faktisk du som bestemmer!

 

Kulinarisk hilsen (en litt sliten)

Kokkejævel

 

 

 

 

72 kommentarer
    1. Kommer til å lese bloggen din hver dag så lenge du blogger, og kommer til å savne den når du en dag slutter….. Du bestemmer selv når du ønsker å gi deg selv om jeg håper du blogger en stund til ❤ Ha en fin kveld ❤

    2. Hei…Jeg er innom av og til å leser det du skriver… Blir i godt humør…av alt du legger ut…måten du skriver og mye mer..Så jeg er en av de mange ..som håper du forsetter med bloggen din…Når du har tid og lyst..😀

    3. Synes du skal fortsette, men kanskje roe litt ned. Vi som følger deg, vi følger deg selv om du skriver bare sånn innimellom. Din humor og ditt syn på livet er helt herlig. Klempådu

    4. Det trur æ ikke,for som en vis mann,faktisk fra Alta(!),sa en gang…Det hjertet en fullt av,renn kjeften over med…
      Så æ trur at du har mye mer på hjertet,som du vil ønske å dele,kanskje ikke like ofte,men som du sjøl påpeke flere gang i bloggen,gir skriving deg glede og energi. Du treng vel bare å balansere det,sånn at det fortsette å være lystbetont…
      Så…æ satse på å fortsatt kunne følge både herr og fru Sandøy fremover…
      Lykke til🥰

    5. Håper du fortsetter jeg! Du skriver om det morsomme,det såre,det fine,det vanskelige,kort sagt det som er livet. Mange som kjenner seg igjen i det! Og trolla på kvinneguiden lever jo ikke uten at du skriver blogg,hva i alle dager skal de finne på da? Du vet,de giver seg innom bloggen din hver dag for å se om det er noe de kan trekke ut og tråkke ned,på den måten så gleder du jo dem også 😅

    6. NEEEII!!
      Blogg-Norge ville blitt fattigere uten deg..
      Dessuten er vi mange som er blitt glad i deg her på blogg.no. Her kunne jeg jabbet i vei i det uendelige, Gry-style, men det hele koker ned til at noe slutting fra deg, det finner jeg meg rett og slett ikke i (så der fikk du den! (hehe)) . <3

    7. Jeg digger bloggen din og om du velger å gi deg blir du savnet av oss lesere. Men til syvende og sist er det hva du selv føler blir riktig for deg. Du må ønske å fortsette og føle motivasjonen til det. Men husk at uansett hva du gjør så støtter vi deg

    8. E du fette toillat????? Du skal nu vel ikke slutte?!?! Er jo eneste bloggen æ læs ( bortsett fra tutorials på hobbyblogger). Har jo seff begynt å følge konemor sin blogg. Men Norge trenger en ærlig, mannlig, rett-fra-levra skrivanes småfeit finnmarking. Håpe du har sove dæ til fornuft!

    9. At du avslutter bloggen er det kun du som avgjør.
      Tror at man ikke presterer så bra hvis man føler at man MÅ fortsette.
      MEN…
      Jeg har dessverre ikke fått fulgt deg så lenge, men jeg har så absolutt fått med meg hvert innlegg som du har postet.
      Hver dag har jeg måtte sjekke innleggene.
      Jeg er ingen stor fan av å følge personer jeg ikke kjenner på sosiale medier, men deg måtte jeg bare følge.
      Først fordi du er kokk og deretter fordi du er dønn ærlig i innleggene dine.

      Uansett hva du lander på, regner jeg med at du sørger for å oppdatere oss følgere 🙂

    10. Digger å lese dine blogg innlegg så fortsett gjerne, men du må jo kjenne på om DU føler for det vet du. Fortsette eller overlate det til Konemor? 🙂

    11. Kjente jeg ble oppriktig lei meg, og håpet det sku komme en: Bare kødda, på slutten av innlegget!
      Sier vel alt om hva JEG mener😅

      Du skriver fantastisk, morsomt, ironisk og ærlig. Jeg DIGGER det!!

      Du engasjerer🥰

    12. Kan du ikkje berre gje faan i ka leseran meine? (unnskyld bainnskapen) Og berre gjøre som du har løst te?!

      Eg driv på å fortell folk omkring meg at det e heilt greit åbestemme seg førr nokka, ta en avgjørelse… liksom. Og så e det enda meir greit å ombestemme seg.

      Uten sammenligning førr øvrig.. Eller ikkje
      Han bror sa at vil du bli 50 i juli og feire bursdag da så e det berre å gjøre det sjøl om du bli 49 i november.. Folk gjør jo som dem vil uansett.

      Uansett; take care.

    13. Kommer til å savne deg hvis du slutter, men avgjørelsen må du selv ta! Føler du for det og er sliten/utbrent må du i hvert fall ta en pause. Det er mange som vil savne deg og din måte å skrive på! Litt fandenivoldsk men så ærlig. Elsker det. 😍. Sitter faktisk med tårer i øynene og skriver nå. Tenkt, ikke få høre hvordan det går med Lillebror. 😢 Gi ham en god kos fra meg! Hva du enn bestemmer deg for, MASSE LYKKE TIL! 💕

      1. Om så gale skulle skje vil jeg anbefale varmt at du får deg et fadderbarn enten via Plan Norge eller Redd barna. Det er veldig givende og meningsfylt for begge 🙂

    14. Håper inderlig du fortsette😀 dagens høydepunkt er å lese bloggene som ligger på topp, altså leser eg alltid din først ☺️

    15. For min del håper jeg at du fortsetter, liker den tøffe, direkte og provoserende måten du skriver på. Synes både uttrykksmåte, stil og den forfriskende i at du er mann, livner opp. Du har en dillfri blogg, det er herlig!

      Men…. Ikke brenn lyset ditt i begge ender. Skriv færre innlegg, dvs skriv når du virkelig har lyst. Inderlig lyst til å skrive innlegg. Kanskje du skal slutte, kanskje ta en pause, eller en ferie fra bloggen? Svaret vet bare DU

    16. Håper du finner motivasjon til å fortsette, setter utrolig stor pris på bloggen din og deg 🙂 Men du skal følge magefølelsen din og gjøre det som er best for deg 🙂

    17. Jeg kan ikke være egoist å be deg fortsette fordi jeg gleder meg hver eneste dag til å lese bloggen din. Men jeg kan be deg ta de rette valgene, utifra hva som er best for deg – for uansett så heier jeg på deg 😊

    18. Selvsagt må du bestemme selv😊 men foruten om din kones blogg så er dette den eneste bloggen jeg leser😉

    19. Hvis du tar en pause på den måten at du skriver når du har lyst? Ikke så strukturert som du har gjort til nå. Hvis du føler deg sliten skal du absolutt stoppe opp. Du har ikke helse til å presse deg – nå har du så mange som trenger hele deg, ikke minst minstegutten.
      Lykke til hva du enn bestemmer deg for.
      Konemor kan jo holde oss oppdatert 😃☺

    20. Ja, særlig at du kommer til å slutte! Sjakktrekk å spør blant leserne dine om du skal fortsette, der vet du nok hva hovedtyngden av svarene blir.

      1. Til orientering. For noen år tilbake avslørte BBC Amerikansk reality serier. Også denne. Samtlige var fake. Hvert eneste ord og handling er instruert av produksjonen.. ikke fullt så ille med norske reality serier.. bare nesten 😅

    21. Bare du kan bestemme😊 jeg håper du fortsetter, i ei ellers tung tid er det alltid fint å lese innleggene dine. Både innlegg som handler om mat, glede og om savn. Det er så ekte og for meg en vekker på å finne glede i hverdagene, også de grå😊

    22. Jeg digger å lese denne bloggen. Alt du skriver blir så levende så ekte. Blir trist om det tar slutt. Men forstår om du er sliten. Jeg tenker skriv når DU har lyst da er innholdet best. Rett fra hjerte.

    23. Åh, jeg håper du fortsetter å blogge. Det er jo egentlig opp til deg, men jeg digger bloggen din. Du er så forfriskende ærlig, og skriver fra hjertet. Morsomt, ironisk og avogtil trist. For å ha det sagt, hvis jeg skal velge en blogg, av din og Konemor sin, så velger jeg din. Ja Konemor skriver bra og hun er litt morsom også, men jeg hverken strikker eller broderer. Har aldri farget garn, ja jeg eier ikke et garnnøste en gang.. Det som interesserer meg er matlaging og baking. Så det er også derfor jeg følger bloggen din. Men blir den borte, blir du fulgt på Facebook istedet. Jeg er ikke på Instagram, det gir meg ingenting. Og du har helt rett, 90 days to wed er en bra serie. Jeg ser dem alle, er helt hekta 😀

    24. Jeg leser kun to blogger, din og konemor sin🤗 Håper jo du fortsetter, men husk at da e de for at DU har lyst, ikke fordi vi e mange som e egoist å vil du ska fortsette. Du har lov å ta ei pause åsså, men te syvende å sist e de ditt valg, sjøl om vi e mange som kommer å savne deg🤗 Ønsker dokker en fantastisk fin kveld 💙❤💙

    25. Håpar du held fram! Dagens startar alltid med å sjekke om Kokkejævel har lagt ut noko nytt. Og om du har gjort det, så er det alltid fin lesing😀👍👍

    26. Koselig viss du fortsetter da ,men du må kjenne på hva du orker 😊Ja konemor fortjener så absolutt å være øverst på tronen 👍
      Er lov å gi seg på topp også ,regner med at du ikke forsvinner fra oss 😊

    27. Ta en pause og se om du får mer energi og blir mer inspirert når kroppen og hodet har samlet seg, etter alt som har skjedd med deg og dine de siste årene.
      Klemmer og alle gode ønsker fra meg 🙂

    28. Skriv når og hvis du føler for det👍 Filmsnutter er morsomt, men det tar lenger tid – i dag glemte jeg av tiden fordi jeg ramlet innom da du var på tur ned fra fjelltoppen😅 Heldigvis jobber jeg på senter, så jeg “våknet” da andre begynte å dra ned gitterene😂

    29. Eg like å lese bloggen din (selvfølgelig konemor sin også), og håpe du fortsetter. Men skjønner hvis du ikkje orker mer, alt til sin tid😉

    30. Bare å fortsette om du sjøl har trua og løsta. Vi les det du skriv om hverdagen mellom måltidene 🙂

    31. Håper du fortsetter – men du skal jo føle det blir riktig du også.
      Liker det faktum at dere begge to blogger =)

      Dere begge har en humor jeg kjenner meg igjen i – og dere begge skriver veldig bra.
      Ville vært synd å “miste” en av dere i bloggverdenen.

      Vet jo det har kostet deg en del i perioder – men har likevel satt stor pris på alle dine innlegg og er helt overbevist om at du har mye mer å komme med.
      Dine lune tanker, humoristiske skråblikk, fokus på viktige tema, rå ærlighet – jeg setter virkelig pris på alt sammen.

      Klem =)

    32. Om du slutter å blogge,blir det et veldig stort savn siden dette er den eneste bloggen,i tillegg til konemor fra hun startet opp å blogge som eg bruker tid på følge😍😉. Men eg forstår godt at du vurderer å slutte,tar nok veldig mye tid i tillegg til alt det andre du har å styre med!!
      Blir å følge konemor videre,så får vi bare vente spent på avgjørelsen din🤗

    33. Fortsett hvis du ønsker, du må synes det er gøy selv 💕
      Det blir antydet på kvinneguiden (av «venninna» di) at du har hatt befatning med narkotika, kokain. Stemmer det?

      1. Jeg bet meg merke i at han sa det jeg og,og tok det selvfølgelig som tull. Men tenkte samtidig at nå blir det liv på kvinneguiden,må jo bare le av det når man vet eksakt på forhånd hva de kommer til å kaste seg over! Alle som fulgte livesendingen hans i går kunne vel se med et halv øye at han ikke var rusa på noen som helst måte,bortsett fra på livet 😊 Jeg synes det var topp å se han live og også måten han spøker og tuller på,du VIL være vanskelig og kvervulerende om du drar noe ut av det han sier..men igjen,det er jo det de på kvinneguiden gjør. De satt og fulgte med på livesending de også,ikke for at det var kjekt å følge han,men kanskje kanskje med kryssede fingre kunne de finne noe å ta han på 😂

        1. Ja, jeg ser at kommentaren er slettet av forfatteren selv, men noen har sitert den. Det er vel ingen som følger så nøye med som damene på kvinneguiden.

    34. Visst det virkelig e opp til mæ så fortsette du! Æ sette stor pris på din blogg; tema, bilder og ikkje minst måten du skriv på. Men du e voksen så du får vel få lov å bestemme sjøl 😉

    35. Bare å stå på! 💪💪
      Men husk at kroppen trenger hvile. 🛌Hodet trenger hvile.🛀 Kokkejævel trenger hvile! 💞🌞

    36. Lov å være sliten! Håpar på å få sjå meir av bloggen din, eg diggar den 😎👌 så egoisten i meg håpar at du ikkje sluttar heilt, men dukkar opp av og til i alle fall 🤞🤞🤞 støttar deg uansett 😊

    37. Du må fortsette, men selvfølgelig bare hvis du er motivert, du er jo en topp skribent, du har alt en blogger skal ha😉

    38. Alle husker Johan Olav Koss og Bjørn Dæhlie. De blir husket for merittene sine.

      Mange husker Eirik Kvalfoss og Alexander Rybak også, men ikke for OL-gull i -84 og «Fairytale»…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg