Morgenkaffe

Klokka er fem på halv åtte. Sitter her med en kopp pulverkaffe og venter på at øynene skal våkne skikkelig. Har sovet relativt greit i natt, men har vært til og fra våken siden klokka seks, men har nektet meg selv å stå opp. Forbannet tull å stå opp grytidlig hvis man ikke må. Grunnen til at jeg stresser litt på søndager er at fristen for varebestilling er klokka 12:00 og jeg må ned på jobb innen den tid for å gå over aller lagrene før jeg bestiller. Hver søndag sier jeg til meg selv at dette burde jeg gjøre på lørdagene for å slippe å gjøre det på søndager, men av en eller annen merkelig grunn går alltid lørdagene forbi uten at jeg får det gjort. Gammel vane vond å vende, men neste lørdag skal jeg gjøre det! Vi får se.

 

Mara, unnskyld Maria, har akkurat kommet inn. Maste litt om våtfor, men det fikk hun ikke. Fornærmet satte hun seg ned og knasket tørrforet før hun gikk å la seg i kurven sin uten en gang å se på meg. Gikk bare rett forbi meg uten så mye som et purr. Hvis hun tror at jeg bryr meg om det tar hun feil. For min del skal hun bare være fornærmet hele dagen. Våtfor får hun når jeg kommer hjem fra jobb på ettermiddagen, ikke på morgenen. Skulle ønske jeg var katt og andre bestemte mitt kaloriinntak. Da hadde jeg trolig vært slankere.

 

Og til dere som sender meg mail og meldinger om at jeg slapp katta ut på en ondsinnet og feil måte: Gi dere! Katta har det veldig bra og blir tatt utmerket vare på.

 

Ser ut til at det blir en fantastisk dag i Alta. Vi, Datter og jeg, skal prøve å komme oss opp på Komsatoppen. Dere ser litt av “fjellet” til høyre på bildet. Datter vil at jeg skal slepe opp en akematte slik at hun kan ake ned. Det syns jeg var et godt forslag. Hun syns det er kjedelig å bare gå opp og ned igjen, så greit at det blir litt lystbetont.

 

Hva syns dere om Dagsrevyen i går? Jeg syns det ble ganske bra. Litt artig at man styrer på et helt døgn for et lite klipp på fem minutter, men slik er TV. Datter ble litt skuffet over at Mara, unnskyld Maria, ikke ble vist mer, men overlever nok. Personlig skulle jeg nok ønsket at jeg hadde ordnet meg i alle fall litt på håret, men tror i alle fall jeg framstod ekte. Og det er jeg jo.

 

Senere i dag er det en masse bursdager. I alle fall to. Datter skal ført i bursdag til en venninne og etterpå til sin bestemor. Da skal jeg prøve å jobbe litt med tilbakemeldingene på det manuset som jeg fikk tilbake på mandag. Har faktisk ikke hatt tid til å se på det før i dag. Har vært så sinnsykt mye styr på jobb, men tenkte jeg skulle sette meg ned mens Datter er i bursdag og trenge inn i materien. Blir nok bra til slutt.

 

Nå skal jeg stikke på jobb så jeg er tilbake før jentene mine våkner.

 

Ønsker dere alle en vakker søndag!

 

Edit:

Herregud, glemte at det var kvinnedagen i dag! Det er ikke alt jeg husker tidlig på morgenen. Gratulerer med dagen alle kvinner! 😀

 

 

 

 

32 kommentarer
    1. Hei «kollega»

      Var et veldig bra innslag. Du virker like sympatisk og «Down to Earth» som bloggen din tilsier. Veldig bra at «real life shit» blir anerkjent og at intetsigende bloggere får konkurranse. Er nykommer på blogg.no sjøl og vi har endel fellestrekk, men også ulikheter, nødvendigvis😃 heier på deg og håper skuldra di blir bedre, noe skitt å slite med helsemessige utfordringer😝

      Hilsen Lise

    2. Kan det hende… at kjæresten din blir litt sjalu på alle hjerter, beundrende kommentarer, og litt sånn dårlige skjulte uforbeholdene kjærleiks hint til deg? ❤️

    3. Flott innslag i Dagsrevyen lørdag! Det beviser én ting;man trenger ikke beskjæringer her og ‘fill’ der for å gjøre en god figur. Det holder med å være seg selv!
      Lykke til med aketuren.

    4. Fint innslag på Dagsrevyen, helt ledig og avslappa, – og litt småstress innimellom. Ha en fin tur på Komsa.

    5. Det var så fint å se innlegget på Dagsrevyen😊 Veldig bra! Veldig ekte! Kjempefint!
      Ha en fin søndag, og kos deg med jentene dine💝💝

    6. Ha en herlig, avstressende søndag! Og god aketur til Komsatoppen! 🌞😄

      Her går det i nesten to meter snø ( kan ikke gå på ski denne vinteren 😲) og med Finnmarksløpet på øret!

    7. Fin søndag te dæ å damene dine.
      Fornøyelig dagsrevy i går, enig me dæ du kunne sett innom speilet, så du hadde fått roa krøllen litt, så jo ut dom om du hadfe gjort noe annet enn å sove i senga den natta, bare du og kjærest veit 🤣.
      Go varetelling og tur.

    8. Klart eg såg deg på lørdagsrevyen😍. Fint innslag,hadde vel vært litt rart om du sku være nystrigla nesten midt på natta😆. Du var så naturlig ekte som bare du ka være. Fint å få se kjærest å datter kom med😉. Kos dåkker ut på tur,sjøl skal eg ut på ski i dag. Ha en nydelig så dag👍👌

    9. Det var et fint innslag på lørdagsrevyen. God tur til komsatoppen.ha en fin søndag.🤗🤗🙌🌞

    10. Veldig bra innslag der både du og Kjærest fremsto så ekte som det er. Ja, jeg så på håret ditt og smilte for meg selv , så ut som du nettopp var stått opp- og det var du jo😛 Får du virkelig Mail og meldinger om katta?? Da får de bare gi seg!! Som den dyreelskeren jeg er med mine 2 katter, hund og kanin kan jeg BEKREFTE at Maria Mara lever et trygt, mett og beskyttet liv. Nå får det være nok idioti ute å gå her. Lykke til med både det ene og det andre i dag. Skulle ønske noen andre også styrte MITT kaloriinntak om dagene 😃. Ha en strålende dag

    11. Mams og Palmar koste oss med reportasjen i Lørdagsrevyen. Tenker at mange fikk tips om hvordan en gjennom tannpuss og dogåing kan få mer utav livet🌺❤️
      Ønsker dere en nydeligsøndag og god tur på Komsatoppen🌺❤️🌹

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg