Morgenstund

Helt stille, men om bare tjue minutter, hver dag klokka sju, starter bankingen i veggene igjen. Nei, det er ikke spøkelser, men håndverkere som fort kan fort bli det hvis de ikke snart er ferdig. Jeg myrder ikke folk til vanlig, men når bankingen står på som verst har jeg vurdert det. De har holdt på siden før jul nå. Heldigvis skal jeg på jobb. Tenk hvis jeg hadde vært syk og måtte ligge hjemme og hørt på dette spetakkelet åtte timer om dagen. Var jo hjemme for et par uker siden og prøvde å skrive bok. Det endte med at jeg kjøpte meg et kraftig tau, men Kjærest kom heldigvis hjem i tide.

 

Datter drar i dag. Skal kjøre henne til skolen. Jeg liker å kjøre henne til skolen. En koselig liten tur på under fem minutter, kanskje bare to, som den rasjonelle pappaen i meg mener hun burde gå, mens den bløte delen av meg prioriterer heller klemmen og “glad i deg” når jeg slipper henne av. Jeg skal jo den veien likevel og når det passer med arbeidstiden kjører jeg henne med glede.

 

Vet ikke hva Kjærest skal gjøre i dag. Hun ble faktisk ferdig med eksamen allerede i går og det er innlevering klokka tolv i dag. Hun er fornøyd med resultatet uansett hvordan det måtte gå. Hun er såpass flink at hvis hun er fornøyd blir det nok bra og hun vet det. Dessuten har moren hennes, som har vært styrer i barnehage i flere tiår, lest gjennom oppgaven og godkjent den, så jeg er helt trygg på at det ikke blir tårer og tenners gnissel når karakteren foreligger.

 

Som dere ser på bildet blir jeg bare mer og mer velfødt. Jeg vet ikke hvorfor, eller gjør jo det, men håper å ta meg i nakken før det går for langt. Snart er det vår og da blir det kanskje lettere med litt toppturer og slikt. Bevege seg litt mer. Akkurat nå inntar jeg mye mer enn jeg bruker og det er kanskje en grunn til det. Bruker mat og drikke som positive triggere. Det går seg nok til. Ikke verden undergang heller å være litt stor. Har jo i grunnen alltid vært det, så egentlig spiller det ingen rolle. Kjærest elsker meg akkurat som jeg er, uansett hvordan jeg er. Sier hun i alle fall, he he. Spør hva hun hadde sagt hvis jeg ble to hundre kilo, men vi skal ikke dit. Vi skal ikke dit.

 

Nå må mandag ansatte jeg en ny fyr. Han heter Jimmy og er fra Syria. Sjelden har jeg ansatt noen som virker så oppegående og tar ting så fort som han har gjort. Virker meget, meget lovende. Tror han kommer til å bli helt superflink på bare et par uker. Dessuten er han helt fantastisk med kundene og bryr seg oppriktig om dem. Nei, dette blir bra!

 

Jeg håper av hele mitt hjerte at dere får en vakker dag. Personlig har jeg ingen gode dager for tiden, men jeg kjemper meg gjennom det og vet at det kommer til å lysne etter hvert. Det gjør det alltid.

 

En fantastisk fredag ønskes!

24 kommentarer
    1. God ettermiddag😊
      Ingen gode dager sier du, kanskje du må gå på lysglimt jakt?
      Du har en kjærest som elsker deg.
      Du har ei datter som gir deg klemmer og sier hun er glad i deg.
      Kjærest har levert eksamen og er glad og fornøyd.
      Du har ansatt en god mann som bidrar positivt i bedriften din.
      Du har tak over hodet dom blir bedre enn det var.
      Håper dagen din har vært god og at du ser de positive tingene rundt deg 😀

      God helg🤩

    2. Når man er i bunnen, så går det bare oppover. Sola kommer, og med den vår og fuglekvitter. Det blir bedre. God helg til deg og Kjærest.

    3. Har også bankelyd er fra kl 07.00 tel kl 18.00 hver dag unntatt søndag. Skal være glad når nabokomplekset er ferdig. Har holdt på siden juni/juli med graving, fyllmasse, støping og banking. 🙄😲🙈 Blir visst ferdig i juni sei de. Ha ei god helg. 🤣

    4. Ha en finfin fredag 💕
      – – –
      Jeg gir opp
      hver dag, jeg
      Men gir ikke
      opp for det
      (lånt av @snubissevov)
      – – –
      Heiarop hele veien 💪✨

    5. Lag deg en så fin dag du klarer, bra du finner nye bra folk, når en splitter og en forfremmes til din høyre hånd, st bitene faller på plass.
      Super fin dag til deg og damene dine.

    6. Ta vare på øyeblikkene…De er di viktigste 😇 goe ønsker om en fin dag, og fin helg til dere begge 💝

    7. God morgen.
      Bra at du kan ansette flere folk.
      Flinke kjæresten din.
      Håper at du får det bedre.
      Ha en fin dag.😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg