Nå har du sjansen!

Foto: Frikant

Siden Kjærest plutselig bestemte seg for å ta Lillebror med seg å flytte i fra meg, så tenkte jeg at jeg kunne benytte litt av den ledige tiden jeg fikk til å besvare kulinariske spørsmål fra dere lesere. Jeg vet det er mange som lurer på alt fra hvorfor man skal fjerne spiren i hvitløken til hvorfor jeg ikke pisker kryddersmøret som “normale” folk. Nå har dere sjansen, så fyr løs!

 

Intet spørsmål er for enkelt, eller vanskelig, og i alle fall ikke for dumt. Både spørsmål på FB og her på bloggen vil besvares her inne i morgen.

 

Ja, det med Kjærest var en spøk. De er hos Svigermor(d) for ferdigstille den dåpskjolen som Kjærest strikker og Svigermord har sydd innerkjole til.

 

Ja, jeg er dust, ha ha ha ha en strålende aften!

 

(PS! Jeg gjør oppmerksom på at du vil bli belastet for 500 kr pr spørsmål og ytterligere 1500 hvis du får et godt svar. Dårlige svar koster imidlertid bare 1000 kroner, så her kan virkelig være mange penger å spare hvis du stiller masse spørsmål og bare får dårlige svar!)

 

 

(For ordens skyld: Ja, det var også en spøk.)

19 kommentarer
      1. Hei! Inne på bloggen er det flere kategorier som heter “oppskrifter”, “Smør”, “kakaker”, lunsj og middag” osv. 🙂
        Takk for betalingen! Da lyser jeg kulinarisk fred over deg og din slekt 🙂

    1. Øhhh…Æ fikk helt sjokk først….Og ellers ? Gluten- og melkefritt, har du tenkt på nåkka der ? Æ skal steike torsketunga og skal lage ei egg -og rismelblanding m/salt og pepper og sånn ( røykt paprika og litt karry ) som æ dyppe torsketungan i før frityr, men de blir sånn kornete av rismelet…Hm…? Og mere ellers ? Du må ikke skremme vettet av oss, vi har tross alt hjerte-og kar og diverse !

    2. Jeg lurer på om du noen gang kunne tenkt deg å jobbe som kokk på restaurant? Evt åpne en selv i fremtiden?😊

    3. Jeg lurer på om du noen gang kunne tenkt deg å jobbe som kokk på restaurant? Evt åpne en selv i fremtiden?😊

    4. Mener god morgen Wenche sa det en gang med hvitløken at det var fordi den tilførte en litt bitter smak, som ikke var godt. Har nå fjerna den ettersom det måtte være noe i det >Men den kinesiske e best og den har ikke spire. Har ikke funnet noen iallfall.

    5. Lurer litt på dette med holdbarheten på diverse smør. Du skriver en til to måneder i kjøleskap… ett til to år i fryser.. Kanskje litt vel drøye tidsintervaller ? 😉

    6. Godt å se at du kan spøke igjen😄 jeg får, som vanlig, litt småsjokk – er nok lettlurt…
      Alt blir bra!! Hvitløksmøret skal prøves😅

    7. Ha ha…. ingen som har turt å spørre deg enda 😂😂😂. Da spør jeg hvorfor fjernes spiren i hvitløken?

      1. Om jeg ikke tar feil, så vil kjernen i denne typen råvarer kunne gi en bitter smak?? Den grønne delen/kjernen kan man vel også plante for å få en ny hvitløk?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg