Når du ødelegger dagen for alle rundt deg…

Hadde avtalt at jeg skulle kjøre henne til skolen i dag. Første skoledag etter juleferien og siste hele dagen hun er hos oss. Det er ikke voldsomt langt å gå, ca 15 minutter i oppoverbakke, men av og til er det godt å bli kjørt i varm bil. Dessuten er det litt koselig. Litt sånn far, datter greie.

 

Jeg sto ikke opp før halv sju. Hadde egentlig god tid. Skulle gjøre meg ferdig med varetellingen i dag og trengte ikke være på jobb før jeg hadde kjørt henne. Drakk litt pulvekaffe og leste litt nettaviser og enkelte blogger. Må jo holde meg litt oppdatert. Vekte henne ikke før kvart over sju. Tungt å stå opp den første dagen etter ferien. Hun lå helt til halv åtte.

 

Hun spurte om hun rakk å dusje. Jada, svarte jeg, vi trenger ikke kjøre før kvart over åtte, men du må være rask da. Hun gikk inn i dusjen. Hørte at hun sang. En fin morgen. Trøtt, men god stemning. Lagde meg enda en pulvekaffe og skulle akkurat til å smøre skolemat til henne da telefonen ringte.

 

“Hei, er det noen som er syk? Det er jo ikke folk her.” Å nei! Hadde glemt at det faktisk var jeg som hadde åpningsvakta i dag! Den starter klokka seks og nå var klokka kvart på åtte. Jeg kommer!

 

Sprang ned trappa og dundret på badedøra. Du må gå likevel, jeg må på jobb!!!! “Hæ?” Jeg må kjøre på jobb, du må gå selv, og du må være rask!

 

Med tungt hjerte åpnet jeg døra til soverommet. Kjærest sov tungt og hadde ikke fått med seg noe av den intense dramatikken som utspant seg like utenfor døra. Jeg må på jobb, jeg har vakt likevel!

 

“Hææ?” Jeg må kjøre på jobb, har tatt feil av dagene og Datter står i dusjen med vått hår og klokka er snart åtte. Mat er ikke ordnet og bilen er full av snø. Ha en fin dag, kjære! Ha det!

 

Noe i den duren. Jeg hadde skikkelig dårlig samvittighet da jeg dro. Det som skulle bli en fin morgen for både Datter, Kjærest og meg selv ble plutselig, pga. min vet ikke hva, forvandlet til inferno av stress og dårlig stemning. For en start på et nytt semester!

 

Og ikke nok med det. Takket være meg ble det naturligvis ekstra stress for den arme stakkaren som kom på jobb og ingenting var klargjort uten at han visste noe som helst. Han tok det med fatning, og det gikk jo bra, men det er ikke noe artig å påføre andre unødvendig stress, i alle fall ikke så tidlig på dagen, for noe som kunne vært unngått hvis man selv hadde fulgt litt med.

 

 

Men Kjærest leverer, igjen!

 

14 kommentarer
    1. Sånt som skjer..Å som regel blir d ikke store katastrofen😉Heldi du e m så flott å flink kjærest👌❤

    2. Ordner seg før snille menn, med god hjelp, håper resten av dagen ble positivt, uten for mye overaskelser😊

    3. Du har en fantastisk kjærest <3 og datteren din er heldig som også har din kjærest i livet sitt.
      Jeg er helt sikker på at både datter og kjærest hadde tilgitt deg alt før de kjørte på skolen.
      Husk det er mennesklig å feile 🙂

    4. Her kjæm en hymne til Kokkejævel; Nyttårsaften bærga, halve Senja jubla i kor! Dæken den kalkunen du laga, den va bedre enn i fjor! Deilig, saftig,mør og fin, og det på grunn av oppskrifta din. Et døgn i saltlake gjor virkelig susen, og sausen va salig og førrsterka nyttårsrusen. O takk kjære Kokkejævel førr din raushet og varme, eg unngikk mine gjesters vrede og harme. Fra no av og førr resten av ettertiden; ingen over og ingen ved siden!!!

    5. Du må holde godt på Kjærest!💞💖Håper du forteller både Kjærest og Datter i ettermiddag hvor flotte mennesker de er (og det er jeg sikker på du gjør uten å bli fortalt at du må) Tror du er gull verd for dem også👍💖og da stiller man opp for hverandre👍😍

    6. Du har verdens beste kjæreste som fikser ting på strak arm 💖 Ta godt vare på ho. Du får gjøre godt igjen enn annen gang 😊

    7. Er det ikke alltid sånn -nesten i allefall- at første dag etter uansett ferie så er det kaos 😆😆😆
      Men godt at du hadde Kjæresten som ordnet opp. Ha en finfin dag da 👍🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg