Når fotolampa slukkes + Vinneren av eksklusiv, håndskrevet oppskrift

Har du noen gang tenkt på, når du sitter og blar i en fin kokebok, at det er noen som har laget all denne maten og, ikke minst, ryddet og vasket opp griseriet etterpå? I går fotograferte vi 17 retter. Til sammen, fordelt på tre dager, har vi fotografert 48 retter. Det blir mye gris! Bare 27 retter igjen. (Ja, blir den største kokeboken siden Ingrid Espelid)

 

Jeg har ikke oppvaskmaskin i butikken (Kokkejævel.no) der vi fotograferer, så alt må vaskes for hånd. Ja, noe vasker jeg naturligvis opp underveis, men hvis vi skal rekke tidsplanen med retter på  løpende bånd, kokt og stekt på en liten hybelkomfyr, så blir det nødvendigvis mye oppvask og rot som spares til vi er ferdig. Slik foten og ryggen er for tiden tar deg meg 2-3 timer å få det relativt rent igjen.

 

I går dukket det imidlertid opp en ryddegutt. Riktignok gutt type 43 og et halvt år, men gutt er gutt. Han er glad i god mat, og jeg sendte ham derfor en melding om at han bare skulle komme og hente seg middag til seg og en afrikansk landsby. Minutter senere skrenset han inn foran butikken og kom løpende inn.

 

Selv om jeg er både kynisk, egosentrisk og slu, så hadde jeg faktisk ingen baktanker, annet enn å bli kvitt litt mat, med å tilby han noen kulinariske fristelser, men jeg klabba liksom ikke til ham og skrek frådende NEI da han tilbød seg å hjelpe meg med ryddinga. På bare en time var vi ferdig og han kunne dra hjem med maten og jeg kunne dra hjem til de tre siste rosa pillene jeg har før onsdag. En svinn-vinn situasjon.

 

 

Nok rot! Vinneren av håndskrevet eksklusiv oppskrift fra den store K(l)oke boken (den skal ikke hete det altså), er:

Jeg vet faktisk ikke. Det er et nick her på bloggen, og det nicket er:

Monak

 

Send mail til [email protected] så sender vi dette enestående dokumentet til deg 🙂

 

Kokkejævel gratulerer!

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. 😂Det var litt rotete rundt deg da. Jeg har ei datter som er kokk med snart 30 år i faget nærmest på samme sted hadde fått fnatt om hun hadde vært der 🙈Når det er sagt så laget jo Lars Barmen knallgod mat utendørs da så sikkert ingenting å si på maten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg