Når frisøren får klippet håret

“Hei, gratulerer med pris! Jeg bare måtte  kjøpe dette til deg”. Han skulle ikke jobb før om mange timer, men kom likevel innom med gaven, stjerneskudd og en sjokoladerose, på jobb før jeg gikk hjem. Jeg ble overasket og skikkelig glad. Selv om man er sjef så er man jo egentlig bare et menneske på bunnen. Det snakkes mye om at ansatte trenger feedback og positive tilbakemeldinger for å kunne gjøre en god jobb, men det gjør faktisk sjefer også. Det er det ikke så mange som tenker på. Det blir bare forventet at vi til en hver tid skal finne en slags indre motivasjon helt av oss selv.

 

“Tusen takk”, svarte jeg og tok han i hånden. “Nå ble jeg skikkelig glad. Det var veldig, veldig hyggelig”. Tror egentlig ikke jeg klarte å vise hvor glad jeg egentlig ble.

 

Jeg kjenner en bedriftsleder som kjøpte sydentur til alle sine ansatte. Det hadde vært et godt år for bedriften og hun ville gi noe av overskuddet tilbake til de ansatte. Det ble en hyggelig tur og alle både spiste, drakk og koste seg en hel uke til ende. På bedriftens regning. Da de returnerte på flyplassen etter turens slutt var det ikke en eneste av de ansatte som tok sjefen i hånden og takket for turen. En tur som kostet over 100 000 kroner. Bedriftslederen ble veldig skuffet, ja, lei seg faktisk, og det forstår jeg veldig godt.

 

Har forresten vært på mange slike turer selv. Der jeg jobbet før dro vi på utenlandstur annen hvert år mens lokalene ble pusset opp. Reise og opphold ble dekket, mot en liten egenandel for ekstrahjelpene hvis jeg ikke husker helt feil. Vi som jobbet fullt fikk dekket absolutt alt. Vi dro ut og spiste hver kveld og sjefen trakk kortet. Ofte fikk vi spandert lunsjen også. Fantastiske turer. Kun en håndfull takket for turen da vi kom tilbake til hjemlandet. Det ble liksom bare forventet.

 

Hvem klipper frisøren, er det noe som heter. I dag fikk jeg en skikkelig klipp og jeg er meget fornøyd med sveisen 😀

 

Tusen takk!

18 kommentarer
    1. Alle bør vise at de setter pris på folk , uansett stilling 🙂 Jeg har ofte kjøpt små overraskelser til folk på jobb i hverdagene. Sjef eller ei, spiller ingen rolle. Få se sveisen da! 🙂

    2. Det måtte virkelig være en flott oppmerksomhet å få av en ansatt👏. Var nok sikkert vel fortjent,du blir satt pris på av alle oss her og dine ansatte😍. Ha en strålende kveld😉

    3. Ja en tanke vekker, vi på jobb til meg takker alltid sjefen, etter at vi har blitt påspandert, skulle bare mangle.
      Ja hvem klipper frisøren, jeg hadde fridag i dag, å litt roligere til et par på jobb, så no ble det min tur til å få ordnet sveisen, sist var 7/11. alltid kundene først😊, vi kommer i siste rekke.
      Ha en fin kveld.

    4. Så fin oppmerksomhet 🙂 Dessverre mange som glemmer de små enkle tingene i hverdagen og heller bare tar de for gitt.

      Var innom og spiste lunsj i dag, men kanskje du var dratt hjem allerede? Mellom 13/13.30.

      Ha.em fortreffelig aften 😉

    5. Veldig kloke ord, å være sjef/leder er en ensom jobb. Også vi trenger tilbakemeldinger, vi er kun små mennesker vi også som prøver å gjøre en best mulig jobb ut i fra de rammene vi har til rådighet. Jeg har kjent på det samme som du skriver om og ja, jeg legger merke til hvem som aldri takker. Jeg kan bli lei meg når jeg legger tid, fantasi og omsorg i eksempelvis gaver til ansatte og ikke får takk fra annet enn to. Jeg tror ikke det er av ondskap eller vrang vilje, jeg tror rett og slett at det kanskje oppfattes som en selvfølge , men jeg blir trist. Og så finnes det heldigvis ansatte som ER der og som SER, og som takker og viser omsorg❤️ Trist å lese om bedriftsturene, jeg regner med at sjefene ikke fikk så veldig lyst til å gjenta det.

      1. Jeg har begynt å gi bare sentergavekort i julegave. Var et par år der vi lagde velfylte poser med lokale delikatesser. Dritdyrt egentlig, men ikke alle ungdommene som ble så veldig glade for å si det slik, ha ha. Gavekort er greit 😉

    6. Fordi du fortjente det!👍🌺👏De syns du er en god leder👍😊👏Ta det til deg og vær glad for det❣️

    7. Hvor ble det av vanlig folkeskikk? Hvis man ikke engang takker for turer til utlandet, hva forventer arbeidstakere i dag? Vi var ofte på turer i min forrige jobb og husker godt at vi sto i kø på flyplassen, ved bagasjebåndet, for hver og en skulle få å takke for turen. Skulle bare mangle.😀 fin tid og mye morro😂

      At ansatte kommer med oppmerksomhet til deg i dag viser at du har forstått noe som leder og at du har valgt bra folk rundt deg😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg