Narkoman

opererte blindtarmen for noen år siden og siden den gang har jeg drømt om den deilige følelsen de første sekundene etter at morfinen sildrer gjennom årene. skjønner de narkomane jævlig godt, men heldigvis klarer jeg å styre min begeistring til bare å gjelde de gangene jeg blir operert.

 

det ble litt mye i går. litt for mange forskjellige tabletter pluss narkosen. spydde som en gris. vi hadde vært på kirkegården. vet ikke, av en eller annen merkelig grunn fikk jeg det for meg at jeg ville fortelle guttene at pappa var operert. bilturen tok knekken på meg. hadde spyen i halsen hele turen og da vi stoppet på peppes på tilbakeveien og hentet en pizza ble det for mye. klarte å holde meg til jeg kom hjem, men det var også alt, tror jeg spydde opp dert meste, milten også, mener jeg så en nyre i bunnen av bæøtta også.

 

ellers var det mye soving. rart at man skal bli så himla trøtt av narkose og morfin

 

så våkner man litt og smiler til kjærest før man sovner igjen

 

har sovet på rygg hele natta. sikkert derfor kjærest har tatt bilde. har vel ikke vært en ørens fred å få i hele natt. ryggsoving og meg betyr et voldsomt spetakkel. arme kvinne!

 

likevel står jeg opp til dette! hun har ordnet klar slåbrokken slik at jeg bare kan legge den over skuldrene. og klær også, skal innrømme at jeg faktisk ikke klarte å få den slåbrokken over skuldrene. slo på ovnmen i stedet og sitter her bare i trusa og skriver med EN finger

 

er det dårlig gjort å vise fram dette? Lå på pcen min da jeg sto opp. kjenner det blir litt personlig, men slik er hun. verden må vite det. elsker deg tilbake! (naturlig nok)

 

nå kjenner jeg tablettene begynner å virke. var en tredje tablett i den posen. aner ikke hva det var, men det virker. skal legge meg og slappe av litt nå. kvalmen er tilbake. beklager alle skrivefeil, men skriver bsare med en finger

 

ha en bedøvelig dag!

 

og tusen, tusen takk for alle hyggelige kommentarer og meldinger! <3

28 kommentarer
    1. Ps: Oxycontin er som betong for magen, så mange blir fort forstoppet av de tbl😊 Pass på, for forstoppelse er gjerne verre en selve operasjonen😆 Hilsen sykepleier

    2. Jeg blir også sånn av sterke smertestillende, og må rett og slett bare ta paracet istedet har jeg skjønt etterhvert. Å spy som en gris etter keisersnitt har jeg gjort et par ganger bl.a, grusomt. Ikke verdt det. Paracet tar jo bare toppen av smerten da, men den kvalmen er uutholdelig synes jeg😊

      Så snill kjæreste du har, ta godt vare på. God bedring til deg, håper formen snart er bedre😊

    3. Oxy 10mg er depottabletter. Dvs virkningen er jevn over ca 8-10 timer, lag for lag. Om du vil ha mer fres; så knus tabletten skikkelig før du tar den. Da får du virkingen den første timen som en vanlig tablett. Gjerne sammen med en paracet. Så får du iallefall en fin/deilig(!) dag ;D

    4. Har operert begge skuldre, det blir bedre etterhvert, men opptreningen med å “klatre” oppover veggen med fingrene er et hælvete til å begynne med, de tre fire første ukene.. Her e snakk om å skynde seg langsomt, må bruke “laaang” tid på opptrening, veldig viktig for et godt resultat. Ikke farlig å ha vondt, bedre å redusere bruken av disse mystiske medisinene du har fått.
      Æ e 100% bra i begge skuldre idag. Fulgte rådet til manuellterapeut Trond Reginiussen med laaang opptrening og rehabilitering.😊👍

    5. Oxycontin eller hillbilly heroin som de kalles i USA.. bare ikke overdriv så går det nok bra😊 unner ingen å bli «hekta» på den driten. Riktig god bedring! PS; she’s a keeper thats for shure😊

    6. Leste opp om Oxycontin som er et bruksnavn for opium og det viser seg at en bivirkning er kvalme, nedsatt evne til og puste og mange flere.Hjelp!!!

    7. jo mer du sover,jo fortere går klokka og bedringen kryper frem. Lykke til,disse vonde dagene går over 🙂 klem

    8. Du hildrande. Sakt det før, gjentar. Det er muligens to nye kategorier til Vixen Award 2020. Du har lagt inn en god søknad til begge to. Tenker jeg 😅

        1. Jo, det var positivt. I dette merkelige blogguniverset har du klart å finne din menighet på noen titusener. Om ikke du vet det selv, du har knekt bloggkoden. Flink 🙂

    9. Kvalmestillende er gull. Men det som virkelig hjalp meg etter mine to skulder operasjoner, var ispakninger. Kjølte ned maaaange ganger i døgnet. Mindre smertestillende, mi dre kvalme. Mindre hevelser, mindre ondt.. God bedring

    10. God bedring, det blir nok bedre etter hvert,godt at du hår en son fantastisk kjæreste.god helg til dere begge to.🌞🌼👍👏👏😎

    11. God bedring!! Du har en fantastisk Kjæreste som fikser og ordner. Det er bare å slappe av og ta tiden til hjelp.

    12. Får håpe du får det bedere utover dagen, at kvalmen roer seg🤞. E jo ikke så rart det er vondt, dem har nå åpna opp å regnska og husert i skuldra di ,hadde vært rart om du ikke har kjent noe etterpå.
      Go bedring med håp om at du går en fin dag😊

    13. Trøst dæ med at æ hadde det også slik etter skulderoperasjonen😂 men æ tålte ikke smertestillende annet enn paracet, så æ gikk med konstante smerter fra april til oktober (angra på operasjonen i den tia) men plutselig en dag i oktober var smertan borte, og æ kunne smile fra øre til øre (det har æ gjort siden)😁😂 Masse lykke til og fortsatt god bedring🌺

    14. Heldigvis er det forbigående! Bare å holde seg til treningsprogrammet. Da pleier ting å gå litt raskere i stedet for å prøve å være så veldig tøff i opptreningen. 🧘🤸🛌⛷️🏊🚴🛌

      Fantastisk kjæreste du har! ❤️
      God bedring!

    15. Det blir nok bedre etterhvert, skal du se ☺ Tenk så heldig du er som har en sånn god kjæreste ❤
      Riktig god bedring til deg og ha så god dag som overhode mulig 😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg