Nederlaget

Reklame | kokkejævel.no

Nei, nei, nei, nei, nei! Det kunne jo ikke vare evig. I min 3. uke som forfatter har jeg nå bare Norges 10. mest solgte sakprosabok. Herregud så flaut! Det blir gitt ut over 3000 bøker i høst og jeg er bare den 10. mest populære. Tenk dere hvordan mine kritikere sitter og gnir seg i hendene sine akkurat nå og ler av denne mislykkede forfatteren som trodde han var noe da han han debuterte på en 1. plass for tre uker siden, for så bare være Norges 5. mestselgende forfatter uken etter, og nå altså  dette voldsomme raset i anseelse og popularitet. For en vits av en mann! Tro hva han nå skal finne på for å berge ræva si. Neppe like høy på pære i dag, si, ha ha ha!

 

Neida, egentlig er jeg svært godt fornøyd. Jeg har faktisk vært på 1. plass! Nesten ingen forfattere opplever det noensinne, uansett hvor mange bøker de gir ut. Jeg klarte det på første uke på første forsøk. Bare latterliggjør meg så mye du vil.

 

Her ser dere noe LANGT mer spennende! Et lass med bøker kom akkurat inn døra på Hoftepluss. 500 i første omgang, men jeg håper på mange, mange flere slike lass. Uansett hvor mange jeg selger av disse så vil det dessverre ikke gi seg utslag på utsalg på boktopplista, for der er det bare bøker solgt gjennom bokhandel som teller, og du kan si mye bra om min lille butikk, men noen seriøs bokhandel kan jeg vel ikke skryte på meg å være. Selv om jeg har den aller beste boka 😉

 

Disse bøkene selger jeg naturligvis signert.

 

Ønsker du at jeg skal skrive en personlig hilsen, til deg selv eller den eller de du har tenkt å gi boka til, så gjør jeg naturligvis det. Send bare mail til [email protected] merk mailen med “personlig hilsen”, og skriv hva du vil jeg skal skrive i boka/bøkene, så blir det litt artigere å gi de bort i gave 🙂

 

Bestill boka som en hver som lever et liv har godt godt av å lese HER

 

 

Kulinarisk hilsen

kokkejævel.no

 

38 kommentarer
    1. Fantastisk bok,latter og tårer ble helt oppslukt av boka. Du skriver så ærlig at det e en fryd. Ønsker deg,kjærest og datter alt godt. 🥰

      1. Kjære Job! Du må være voldsomt interessert i meg, og det er naturligvis hyggelig. Ja, jeg vet nøyaktig hva jeg selger i egen butikk, til og med klokkeslett. Jeg har dessverre ikke den samme innsikten i de ulike kjedenes salgstall, men de blir visst sendt inn til forlaget en gang pr måned, halvår eller år, jeg er ikke helt sikker. Tror det har litt med konkurransehensyn også å gjøre. Forlaget har i alle fall sent ut 6000 bøker til kjedene.

        MEN jeg startet jo EGEN netthandel i går ettermiddag, og der er sjefen ikke riktig like hemmelighetsfull. I gpr solgte vi 8 eksemplarer og i løpet av natta 1. Det er alt jeg vet så langt.

        1. Heia, er ikke opptatt av deg i det hele tatt som privat person, Er opptatt først og fremst av FN’s Barnekonvensjon paragraf 4. Innrømmer at jeg er fascinert av fenomenet Kokkejævel , som Artur Arntsen, og Oluf. Han er en stille og beskjeden fyr når han tar av seg skinnlua.. som du.. tenker jeg..

            1. Paragraf fire, artikkel 7. Der står det, alltid til barnas beste, punktum. Gjentar for egen regning.. uansett alltid.. har vi det minste tvil.. så gjelder paragraf 4.. uansett..

    2. Hei Asbjørn! « Drivkraft», GodMorgen og Nitimen
      ! Jeg er skikkelig glad for at du finnes. Jeg er fra Mo i Rana, og er stolt av det du gjør for Finnmark😇Du er en flott og ikke minst modig representant for generasjonen din. Da jeg sluttet i jobben etter 35 år i staten, hadde jeg 2 råd til etterkommerne: vær snill og vær modig! I det siste har du virket litt frenetisk. Slapp av, ta et glass og gled deg fordi du lever👌🏻

        1. Wikkipeda; Frenetisk = Mennesker som har mistet total kontroll , går i skyttergraven og skyter maur med kanoner. Definisjon, mennesker som er veldig usikre og vet innerst inne i hjerte at de tar feil, men aldri, gjentar , aldri , kommer til å innrømme

    3. Jeg leste boka heR om dagen og klarte ikke å legge den fra meg. Altoppslukende. Ble en sein natt for å si det sånn. Du skriver veldig bra, jeg lo og gråt om hverandre . Anbefales virkelig.

    4. Hadde jeg hatt råd, så hadde jeg kjøpt boka! Men får heller ønske meg den til jul ❤

      1. Hadde jeg hatt lov skulle jeg gitt deg boka, men forlaget sier at det ikke er lov dessverre å dele ut gratis bøker. Håper noen gir deg den i julegave 🙂

        1. Kjøp ei bok til deg selv. Send den til de som ikke har firehundredekroner .. ikke sikker på om det er vinn/vinn, samme det.. tenker jeg er lov.

    5. Men HVEM er det som latterliggjør deg? Hvorfor er du så opptatt av dem? Hvorfor ikke heller bare glede deg over det som går bra?

      Veldig merkelig at de siste innleggene dine (jeg har kun lest bloggen din denne uken) nærmest kun har fokus på “haterene”? Svir det så hardt at ikke alle eeeeelsker deg?

      1. Hvis du har lest alle innleggene mine i en hel uke og har inntrykk at at jeg kun har fokus på haterne så tror jegdu har lest med feile briller. Tell/les en gang til, så skal jeg svare deg på ALT du lurer på, Lover 😉

            1. Det skjønner jeg godt, har vel kommentert ganger eller så. Forstår du ikke vil svare på et så ubehagelig spørsmål 😘

        1. Jeg er egentlig full av spørsmål, men det som stikker seg litt ut er hvorfor du blir så satt ut av kritiske (ikke hetsende) spørsmål? FN sin barnekonvensjon sier at en ev eksponering av barn skal være til barnets beste. Det holder ikke at det ikke er til skade, det skal altså være til barnets beste.
          Føler du at du etterlever det med enkelte av innleggene denne uken?

          1. Ok, jeg skal svare deg på alle spørsmål du har hvis du forklarer meg hvorfor du mener jeg blir satt ut av kritiske spørsmål? Jeg svarer, og svarer etter beste evne, men klart man kan bli litt lei når det er akkurat de samme spørsmålene og det virker som om ingen leser eller bryr seg om svaret, men ok, kom igjen. Jeg er klar.

            1. Grunnen til at jeg tenker at du blir satt ut av kritiske spørsmål er f.eks at du vier flere innlegg til kritikken og jeg syns du svarer svært aggressivt.

              Vil du nå svare på spørsmålet vedr FN’s barnekonvensjon?

                1. Du vil absolutt ikke svare på spørsmålet mitt vedr Barnekonvensjonen?

                  Er det slik at jeg må detaljforklare mine meninger for å ‘fortjene’ et svar av deg?

                  1. Ja, slik er det. Hvis jeg, en voksen og reflektert mann, skal stå til rette for deg, et helt anonymt menneske som jeg jeg verken vet kjønn, bosted eller alder på, så mener jeg å kunne forlange at du snakker skikkelig til meg og ikke bare slenge karakteristikker om meg som du nekter å kommentere i ettertid. Jeg bruker enormt tid på å svare absolutt alle som kritiserer meg, men jeg forbeholder meg retten til å kreve skikkelige svar tilbake. Jeg er ikke hunden din selv om jeg skriver blogg.

        2. Jeg krever ingenting? Jeg skriver min oppfatning av en blogger. Men jeg skjønner at det blir for vanskelig å kommentere mitt spørsmål om hvordan forholder deg til FNs barnekonvensjon og bruker stråmannsargumenter for å unngå det. Jeg er forøvrig en kvinne på 46 år som bor på Vestlandet.

          (Jeg bekalger at jeg ikke kan svare direkte under ditt tilsvar, men skrivefeltet ble for smalt)

          1. Ok. Jeg registrerer at du ikke har noen tanker vedr det å bryte FN’s barnekonvensjon. Det var jo ikke akkurat overraskende.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg