Nedtur på Nerstranda

Ja, så satt man da der, Norges mest solgte forfatter liksom, midt i et kjøpesenter i Tromsø. Forventningsfull og spent Digre stabler med bøker på bordet. 4-5 penner lå klare hvis det ble voldsomt med trøkk.

 

Smilet og humøret var i alle fall på plass. Det er det alltid når jeg skal treffe leserne mine.

 

Jo da, kom jo noen. det første kvarteret var det folksomt rundt bordet, men så dabbet det av helt plutselig.

 

Ja, så satt man der da, Norges mest solgte forfatter liksom, midt i et kjøpesenter i Tromsø. Smilte etter beste evne til folk som gikk forbi og så på denne bestselgende kokebokforfatteren som satt der som om han trodde han var noe, i Tromsø!

 

Etter 45 minutter følte jeg at jeg hadde “gjort mitt”. Det første kvarteret var det mye folk, nesten ingenting etter det. Da kjennes kaffelukta rimelig godt. Signerte 10-15 ekstra eksemplarer dør jeg dro. I fall det skulle komme noen “etternølere”.

(Det gjorde faktisk det. Siste melding fra butikksjefen var at det bare var tre signerte bøker igjen, så det går jo unna, (men likevel).

 

I morgen, lørdag, skal jeg sitte på Norli Jekta fra 14:00. Nå har jeg lært, så denne  gangen skriver jeg ikke hvor lenge jeg skal sitte. Vi du ha signatur eller kanskje en personlig hilsning i boka, ja, da kommer du klokka TO.

 

Vi smattes!

 

 

21 kommentarer
    1. Det er fordi sommeren har kommet til Nord-Norge! Vi har ikke samvittighet å oppholde oss innendørs da, dessverre. Ellers, lykke til videre på signeringen! 🙂

    2. Guttungen proklamerte fra baksetet på tur hjem med boka: Mamma vi må dra å feske, sånn at æ kan lage feskekaka 👌 Vi glede oss tel å kokkelere 🌺

    3. Det viktigste er ikke antall bøker du signerer for salg pr dag på din ferd i nord for du har jo tross allt solgt i hopetall allerede😊 Men siden du er på signingsferd så er det jo koselig for deg at folk viser interesse for den flotte kokeboka di og møter opp👍 samtidig får de jo en hyggelig prat med selveste Kokkejævel. Samværet med din sønn som du snart treffer teller nok mye,mye mer💞 Var innom ARK på Farmandstredet i Tønsberg idag og der trona du på øverste hylle. God tur videre,Asbjørn🚗 En riktig god helg til deg,nyt den🌺

      1. Ja, det er kjempetrivelig at det kommer folk bort og snakker! 😀 Har hatt to fløtte uker på øverste hylle på Ark. Neste uke vet jeg at jeg er litt lenger ned, men det er helt greit. Jeg har vært der, to uker til ende! 😀 Ja, treffe guttungen blir en høydare på turen!

    4. Tenker det kommer mye mere folk i mårra da er det lørdag og fridag for de fleste😉.
      Masse lykke til videre på din reise😍.

    5. Min datter blei ihvertfall strålende fornøyd og gleder seg til og begynne og kokkelere Til oss 😎😎

    6. Jeg håper bare du har noen eksemplarer igjen i butikk jeg… har ikke hørt noe mer fra hun som skulle prøve å ordne for meg🙈

        1. Nei, i fysisk butikk i Tromsø jeg mener. Jeg kommer meg ikke helt opp dit selv, men har ei som skulle prøve å skaffe meg boka og få den signert

    7. Jeg har nettopp lest status på Facebook skrevet av ei i generasjonen over meg (pensjonist), hun kjøpte boka di i går (i Tromsø) og har allerede prøvd noe fra boka. Hun var veldig fornøyd 😀 Just saying. Og om du deler ut flere signerte eksemplar sånn tilfeldig, så tar jeg gjerne i mot, når jeg ikke har mulighet til å kjøpe den akkurat nå 😉 Ha ei god helg, Kokken 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg