Nikotinfri i en hel uke til ende!

I dag har jeg vært helt uten nikotin i en hel uke til ende. Det er intet mindre enn imponerende! Ikke siden jeg var 14 år har min kropp, mitt tempel hatt et eneste nikotinfritt døgn.

 

Skal innrømme at det har vært tøft. De første dagene tenkte jeg knapt på annet. Stemmen min var grøtete og skjelven. Jeg følte meg rett og slett ruset av abstinensene som rev og slet i kroppen min. Jeg lot meg imidlertid ikke bryte ned. Ikke en eneste pute med nikotinsnus har jeg tatt. Jeg bruker nikotinfri snus nå. Hadde ikke klart meg uten i denne perioden, men skal kutte den også etter hvert. Er ikke helt klar ennå, men det kommer.

 

Fortsatt er det fryktelig “kjedelig” å ikke kunne snuse. Det er en mektig gift og enkelte dager har føltes helt tomme og meningsløse. Framtiden har sett svart ut. Et liv uten snus er ikke et liv verdt å leve sier abstinensene. Var man ikke deprimert nok fra før, så er det bare å kutte nikotinen. Det er helt sykt.

 

Jaja, har holdt meg en uke. Stolt over meg selv. Kjærest er også stolt, men jeg tror det mest er noe hun sier for å holde motet mitt oppe. Selv sluttet hun, uten hypnose, for fire måneder siden da hun ble gravid. Hun har heller ikke hatt det lett, og savner fortsatt snusen etter fire måneder. Jeg håper jeg ikke gjør det når jeg har vært snusfri så lenge. På et eller annet tidspunkt så må jeg bare forholde meg til virkeligheten og virkeligheten er at jeg ikke snuser lenger og da kan jeg heller ikke vandre rundt i gatene som en annen narkoman og lengte etter snusen.

 

Nok snus! Om en time skal jeg operere skulderen. De ringte meg i går morges og hadde fått en avbestilling og lurte på om jeg ville ha operasjonen. Jeg takket umiddelbart ja. Blir spennende å se om skulderen blir bedre. Hår forstått at det ikke er alle som blir bra, men mye kommer vel an på innsatsen man legger i opptreningen etterpå også. Den skal jeg ikke sluntre unna!

 

Yes, må stikke. Ha en en operativ dag!

12 kommentarer
    1. Vet jo att ciggaretter og snus er billigere i Sverige. (veldig mye)
      Men hva koster en boks snus i Norge nå? Ciggaretter?
      Litt nysgjerrig bare 😉
      Get well soon!

    2. Det var nok en mening med det hele, ettersom at det er en stor fordel å være nikotinfri under og etter en operasjon ( sikkert mange andre grunner også )
      Det var i forbindelse med en omfattende operasjon at jeg greide å slutte å røyke for 6-7 år siden.
      En ekstra motivasjon der altså 😁

    3. Veldig bra jobba Asbjørn , tror ikke noen som ikke har vært avhengig av nikotin kan forestille seg hvor tøft det er å bryte den (u)vanen. Jeg kan ikke det men er mektig imponert over at du får det til. Lykke til med operasjonen , om det ikke blir helt bra vil det nok allikevel bli mye mindre smerter enn det du går med nå. Ting tar tid og du må nok smøre deg med tålmodighet i forbindelse med helingsprosessen. Jeg brukte ett par år etter ryggoperasjon før ting kjentes helt greit ut.

    4. Gratulerer med uke1 uten snus,du er dyktig, det er jo også positivt i forholdet til operasjonen, tvi tvi og lykke til i dag🤞😊, heie på dæ.

    5. Jeg sluttet å røyke da jeg var 42. Hadde røyket siden jeg var 17. Jeg sa alltid at den dagen jeg bare bestemmer meg for å slutte, så kommer det til å gå greit. Fordi jeg er ikke nikotinavhengig. Jeg er mentalt avhengig. Ingen som trodde på meg. Men sånn ble det. Den dagen jeg virkelig hadde bestemt meg. Sluttet tvert. Ingen erstatninger av noe slag. Det føltes ikke vanskelig. Litt rart hvor jeg skulle ha hendene i starten, men strikket masse den perioden. Har av og til mentalt hatt lyst på senere, men aldri tatt en sigarett etterpå. Her er det ALT eller ingenting. Sånn av og til-greie er bare tull for min del 😀 Lykke til videre. Man må slutte å tenke på det som en belønning, kos, som man slutter med, men heller vende fokuset mott noe annet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg