Noen som er spent på hva omsetningen ble i dag?

Etter en helt fullstendig koko banans uke som toppet seg i går med Over hundre tusen på en torsdag! var derfor forventningene til i dag, fredag, mildt sagt enorme. Normalt er fredagen den desidert beste dagen for oss, derfor satset jeg i alle fall 120K, men drømte om 150K. Slike tall opplever vi normalt eller i dagene før jul med masse fenalår, pinnekjøtt og annet dyr julemat. Skal litt mer til når de fleste handler for litt under hundre kroner.

 

Vi endte på 98 920,42. Ikke en gang hundre. Nedtur. Stresset enormt de seks førte timene før tolv. Sprang, jogget i alle fall, bokstavelig talt for å rekke å gjøre unna alt før kundene begynte å komme. De kom liksom ikke. det vil si, noen kom jo, Man får ikke 98,9K i omsetning med glissent kundetall, men kundene kom ikke i de hordene som jeg hadde håpet. De kom mer jevnt gjennom hele dagen. Den sisten bestillingen på Hoftepluss kom vel 18:55, fem minutter før stengetid.

 

Solgte veldig lite reker i dag. Merker veldig at Kiwi og Rema selger reker med tap. Jeg vet ikke hvorfor de gjør det, men det fører i alle fall til at jeg selger bare en brøkdel av de rekene jeg ellers ville solgt. Folk kjøper naturligvis de billigste. Jeg kan irritere meg over det, men etter i fjor sommer betyr det ingenting for meg. Synd, trist, leit, men slik er det.

 

Fantastisk deilig å få Datter i hus igjen! Jeg blir bestandig så glad. Har jo hatt unger i hus siden jeg var nitten år, så veldig rart de ukene hun er hos moren. Begynner selvfølgelig å venne meg til det etter over to år,  men like vel.

 

Hun har liksom blitt “ungdom”. Selv om hun er bare 12 år gammel begynner hun  å se ut som hun er fjorten. Skrekk og gru! Husker så alt for godt hva jeg holdt på meg da jeg var fjorten år. Hadde kjærest. Hun holdt på med samme. Ustanselig. Håper for alt i verden at ikke Datter finner seg en kjærest som meg om et par år Han kommer til å få mye juling.

 

Tok en ny variant av fredagstacoen i dag. Bestilte en “Rio Grande” på Peppes. Den skulle være klar til 20:30. Vi hentet den 20:40. Da var vi ferdig på jobb, både Kjærest og jeg. Datter satt på Tiktok i Spisesalen og ventet på oss. Begynner å bli sliten. Juli har vært voldsom travel på jobb, men den siste uka, etter at FyFader fikk lov til å åpne, har det vært et trøkk jeg aldri før har opplevd så lenge. Hadde planlagt to uker med ferie, men det klan jeg bare glemme. Vi, min lille familie, reiser til Oslo neste uke for å signere alle forhåndssolgte bøkene. Hvis du ikke har bestilt ennå kan du fu fortsatt rekke bok med personlig signatur HER

 

Nei, kjære dere. Nå er det natten i Alta. Takk for at dere følger oss. Det gir mening for oss også 🙂

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Folk kjøper heller der fordi de er bedre på smak, når jeg kjøpte 2kg reker hos deg var mange av de soggy og bløt dessverre..

    2. Godt jobba i dag å😀👍 synd d ikkke blei som du håpa, men 98, nesten 99 ‘ laken er bedre enn ei ribba seng uten laken😉
      (Å d kom fra Sunnmøringen😉)
      Vær stolt over jobben dokke gjer, det du og teamet ditt prestere, tenk om du ha vært totalt sengeliggende oppi alt d her og foten ikke virka te nåt liksom…. Respekt og klapp på skuldra (den som ikke e ondt i🥰)
      Keep up the good work. Stay safe og måtte ondtan dine gi seg no.
      Gledes å vente på den rykende færske signaturen og boka di😀
      God tur til Oslobygda, good night, sleep tight and don’t let the covid-bugs bite.

    3. Heia Aud Marit, sier no jeg, der du teller ører teller Kokkejævel kroner, tror jeg det ble en mening i😅

    4. Heia Aud Marit sier no jeg, der du teller kroner, teller hun ører .. 😂 kan skjønne at omsetningen er nedadgående etter gårsdagens blogginnlegg med rennende kroppsvæsker ,, illeluktende nedre deler, byller i skrittet, åpne sår i rumpen, still gong på jobb som kokk. Holdt meg på nesen og gikk forbi butikken din, kjøpte meg en salat på Kiwi 😂

    5. Gled deg ekstra over gårsdagen! Jeg drev også for meg selv en del år og skjønner at du ønska enda mer i dag. Men jeg erfarte også at etter en helt magisk god dag, ble det ofte litt roligere enn ønsket dagen etter. Stå på videre! 😀

    6. Gled deg ekstra over gårsdagen! Jeg drev også for meg selv en del år og skjønner at du ønska enda mer i dag. Men jeg erfarte også at etter en helt magisk god dag, ble det ofte litt roligere enn ønsket dagen etter. Stå på videre! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg